ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ:”Είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις ζωντανή μια παράσταση και να μην είναι κάτι που επαναλαμβάνεται στα μάτια του θεατή και έχει χάσει τους χυμούς του”

O Xρήστος Ευθυμίου είναι ένας ηθοποιός που μετράει στο ενεργητικό του σπουδαίες δουλειές όλα αυτά τα χρόνια στο θέατρο αλλά και στην τηλεόραση, βάζοντας πάντα ως προτεραιότητα το ναι που θα ακούσει μέσα του με ιδιαίτερες συνεργασίες στον χώρο και μια πορεία άκρως αξιοζήλευτη.

Ο ταλαντούχος ηθοποιός μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart για όλους και για όλα!

Χρήστο μου καλώς όρισες στο Checkinart! Πώς βρίσκεις τον εαυτό σου ανάμεσα σε μια επιτυχημένη δουλειά όπως ο “Υπηρέτης 2 Αφεντάδων” σε μια περίοδο μάλιστα που λίγα πράγματα ξεχωρίζουν αλλά και στην προσωπική σου ζωή; Πέφτεις ποτέ σε αδιέξοδο;

Eίναι πολύ ωραίο να βλέπεις τα θέατρα γεμάτα, αυτό είναι μοναδικό και για τον θεατή που έρχεται γιατί μπορεί ειδικά την κωμωδία να την παρακολουθήσει καλύτερα μέσα σε ένα γεμάτο θέατρο γιατί απελευθερώνεται και μπορεί να συμμετέχει, να αντιδράει και να γελάει  γιατί αυτό είναι το ζητούμενο της κωμωδίας. Σε αυτό το έργο το γέλιο είναι άφθονο και αισθάνονται και πιο όμορφα οι ηθοποιοί που συμμετέχουν οπότε έρχεται η πάσα από τον  ηθοποιό στον θεατή αλλά και το αντίστροφο και όλο αυτό δημιουργεί ένα κλίμα εφορίας για όλους. Αυτό από μόνο του θεωρείται ένα βάλσαμο γιατί ο κόπος στην προετοιμασία μιας δουλειάς είναι μεγάλος και κανείς δεν έχει στα χέρια του την συνταγή της επιτυχίας. Στην προκειμένη περίπτωση θεωρώ πώς όλα έχουν κουμπώσει και η ομάδα που έχουμε στο έργο είναι πολύ καλή και έπεσε συστηματική δουλειά και ο κόσμος το έχει αγαπήσει το οποίο είναι το ζητούμενο όλων μας. Προσπαθούμε κάθε φορά όλο αυτό να το κρατήσουμε ζωντανό γιατί είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις ζωντανή μια παράσταση και να μην είναι κάτι που επαναλαμβάνεται στα μάτια του θεατή και έχει χάσει τους χυμούς του.

Σε σχέση με την προσωπική μου ζωή είναι 2 διαφορετικά πράγματα τα οποία αλληλοεπηρεάζονται. Είναι επόμενο να φέρεις πάνω στην σκηνή αυτό που κουβαλάς από την προσωπική σου ζωή, έτσι και αυτό που παίρνεις από την σκηνή να το πας στο σπίτι σου. Προσωπικά σε αυτή την φάση νιώθω πολύ καλά και φέρνω ωραία πράγματα στην σκηνή οπότε αυτή η αμφίδρομη σχέση είναι στην καλύτερη της φάση.

Ποια θεωρείς την πιο δυνατή στιγμή στην παράσταση την οποία κουβαλάς μέχρι και σήμερα δίπλα σου;

H επαφή με τους συναδέλφους και όλο αυτό χτίστηκε μέσω αυτοσχεδιασμών που κάναμε κατά την διάρκεια των προβών και ενώ με κάποιους από αυτούς δεν γνωριζόμασταν καθόλου, στην πορεία όμως ταιριάξαμε απόλυτα και αυτό οφείλεται στον τρόπο της δουλειάς. Αυτό το πράγμα το κουβαλάς φεύγοντας από το θέατρο και το νοσταλγείς.

 

Έχοντας περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης με επιτυχημένες παραγωγές όπως την “10η Εντολή” που ακόμα και σήμερα κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κόσμου μέσω των επαναλήψεων, τι θα σου έκανε το κλικ για να ξαναμπεις σε μια νέα τηλεοπτική σειρά;

Aν αισθανθώ ότι το προιόν δεν υποτιμάει τον θεατή και από την άλλη αν ξέρω πώς δεν θα υποτιμήσουν ούτε εμένα αλλά και ότι θα πληρωθώ στην ώρα μου χωρίς οικονομικές εκκρεμότητες. Υπάρχουν τέτοιου τύπου ανασφάλειες που με κρατάνε μακριά από το γυαλί και ελπίζω τώρα με την νέα αδειοδότηση ότι θα ξεκαθαρίσει το τοπίο, θα γίνουν πιο “νόμιμα” τα πράγματα και έτσι θα μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς και λόγω ότι θα υπάρχει ένας υγιής συναγωνισμός πιστεύω πώς θα γίνουν καλύτερες δουλειές αλλά αυτό σίγουρα θέλει λίγο χρόνο για να προχωρήσει. Θεωρώ πώς οι ιθύνοντες του τηλεοπτικού πεδίου έπειτα από ένα μεγάλο μπαμ που έχει δημιουργηθεί, θα λογικευτούν ώστε να κάνουν ποιοτικότερες δουλειές γιατί ξαφνικά το οικοδόμημα κατέρρευσε, η τηλεόραση δεν λειτούργησε σαν πολιτισμός και παιδεία που μπαίνει μέσα στο σπίτι του άλλου και δικαίως πληρώνουν το αντίποινο αυτό. Τέλος είναι πολύ σημαντικό να μεταφέρεται η αλήθεια των γεγονότων δηλαδή να μην είναι φτιαχτά τα νέα που προσφέρουν ανάλογα με τα συμφέροντα που προκύπτουν.

Πώς κρίνεις το τηλεοπτικό πεδίο του σήμερα; Aν δεις τον εαυτό σου σε μια παλιότερη δουλειά πώς τον κρίνεις;

Τυχαίνει και βλέπω κάποιες από αυτές τις δουλειές όπως τα επεισόδια της 10ης Εντολής τα οποία ήταν πολύ προσεγμένα με ρόλους τρομερά δύσκολους και κάθε φορά διαφορετικούς που κινδύνευες να εκτεθείς κιόλας με τον ήρωα που είχες κληθεί να υποδυθείς. Ήταν δύσκολη η αποδοχή αυτών των ρόλων και εγώ δέχτηκα να υποδυθώ αρκετούς περίεργους τύπους.

Όταν βλέπω μια παλαιότερη δουλειά και είναι ακόμα πρόσφατη στα δικά μου μάτια βρίσκω πολλά λάθη, όταν περάσει λίγος χρόνος μου αρέσει πιο πολύ. Στην αρχή παρεξενευόμουν αλλά μετά καταλάβαινα ότι όταν είμαι μέσα στην δουλειά και έχω περισσότερες απαιτήσεις αλλά μετά τα βλέπω τα πράγματα πιο αντικειμενικά και νιώθω ότι με καλύπτει.

Εν έτει 2018 οι αποφάσεις σου είναι με βάση το συναίσθημα ή την λογική;

Είναι συνδυασμός πραγμάτων όπως ακριβώς και στο θέατρο. Πρέπει να σχεδιάζεις με λογική με το συναίσθημα να βρίσκεται μέσα σε πλαίσια. Πρέπει να σχεδιάσεις έναν ρόλο και μετά να τον φορτίσεις ούτως ώστε να μπορείς να τον ελέγχεις αλλά και να καλύπτεις με το συναίσθημα τα σημεία που έχεις σχεδιάσει.

Τι είναι αυτό που ακόμα σε γοητεύει στον χώρο και τι είναι αυτό που σε απωθεί;

Θα ήθελα σίγουρα να έχω καλύτερες συνθήκες δουλειάς, να αισθάνομαι ότι μια δουλειά θα με κάλυπτε οικονομικά. Εγώ βρέθηκα αυτή την σεζόν σε δυο διαφορετικά έργα και έπρεπε να κάνω 10 ώρες πρόβα την ημέρα που είναι κάτι πέρα από τα ανθρώπινα πλαίσια και σε αυτό το διάστημα να είμαι δημιουργικός, αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο σε ένα ποσοστό. Θα ήθελα να έχω μια δουλειά η οποία θα μου εξασφάλιζε την επιβίωση και σίγουρα θα μπορούσα να συμμετέχω σε μια τηλεοπτική σειρά που με ενδιαφέρει οπότε μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα να είχα κάνει μια θεατρική δουλειά και μια τηλεοπτική και από αυτό θα μπορούσα να ζω αξιοπρεπώς, κάτι που τώρα δεν επιτυγχάνεται.

Αυτό που με γοητεύει ακόμα είναι η αγάπη για αυτή την δουλειά και αυτή την στιγμή για να θέσω ένα παράδειγμα, έχω κάνει 120 θεατρικά έργα εκτός των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών οπότε υπάρχει μια συνεχής διάθεση το να αντιμετωπίζω ρόλους με μεγαλύτερη εμπειρία και να τους βλέπω με μια άλλη ματιά. Το κριτήριο μου είναι να προσπαθήσω να βρω να κάνω πράγματα που δεν έχω ξανακάνει.

Πώς διαχειρίζεσαι την νέα τάση των Social Media και πώς φιλτράρεις θετικά/αρνητικά μηνύματα;

Σε όλο αυτόν το χώρο αρχικά μπήκα τον τελευταίο καιρό. Με το που μπήκε η κρίση στην ζωή μας θέλησα και εγώ να έχω λόγο πέραν τον συναδελφικό και πολιτικό τομέα. Ήθελα να έχω λόγο σε ένα ευρύτερο κοινό και με ενδιέφερε να παίρνω απόψεις από τον περίγυρο και από ένα φάσμα πολύ μεγαλύτερο από αυτό της συναναστροφής μου. Ακόμα με απογοήτευσε πολύ η τηλεόραση και σταμάτησα να βλέπω ειδικά από το 2009 και έπειτα οπότε άρχισα να παρακολουθώ τις ειδήσεις μέσω του διαδικτύου και επέλεγα εγώ από που θα πληροφορηθώ. Ήθελα να βλέπω και να ακούω πράγματα τα οποία ήταν πέραν από τις δικές μου πολιτικές πεποιθήσεις για να δω πώς σκέφτονται οι άλλοι και να ψάχνω τα πράγματα πιο βαθιά. Να μπορώ να έχω κρίση σχετικά με αυτά που συνέβαιναν γύρω μας, έχοντας μια καλύτερη πληροφόρηση και όχι να ακούω απλά αυτά που μου σερβίρουν οι άλλοι.

Μπορώ να πω πώς δεν με επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό οι όποιες κριτικές γραφτούν σήμερα. Την σημερινή εποχή μπορεί να είναι πιο πολλές στον αριθμό λόγω του internet και των διάφορων sites που υπάρχουν αλλά και λόγω ότι υπάρχουν και πολλά ανώνυμα σχόλια και διάφοροι κακεντρεχείς που θέλουν να σε βλάψουν οπότε δεν εστιάζω τόσο πολύ σε αυτό. Προσπαθώ να είμαι όσο το δυνατόν πιο αποστασιοποιημένος, να μην παθιάζομαι και πολιτικά επίσης πιο αποστασιοποιημένος από ότι ήμουν στην αρχή που ξεκίνησα να έχω μια συμμετοχή γράφοντας διάφορες δημοσιεύσεις.

 

Πώς διαχειρίζεσαι τον ανταγωνισμό και το κακό στοιχείο του επαγγέλματος;

Ο ανταγωνισμός πάντα υπήρχε απλώς τώρα επειδή τα πράγματα είναι πιο άγρια λόγω της κρίσης και της πληθώρας των παραστάσεων, είναι ακόμα πιο έντονος. Σήμερα μέσα σε μια σεζόν ανεβαίνουν πάνω από 1500 έργα σε 400 χώρους και αυτή είναι μια παγκόσμια πρωτιά που μόνο οι Έλληνες το αντιμετωπίζουν με αυτό τον τρόπο. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει γιατί το κοινό δεν είναι τόσο μεγάλο ώστε να μοιράζεται σε όλα και αν αυτό τελικά δεν μπορεί να ελαττωθεί, ας φροντίσει ο κάθε υπεύθυνος πληρώνει καλά τους εργαζόμενους του και να είναι όλοι ευχαριστημένοι γιατί δυστυχώς δεν συμβαίνει αυτό στις μέρες μας.

Από την αρχή του καλλιτεχνικού σου ταξιδιού μέχρι και σήμερα τι έχει αλλάξει στον Χρήστο και τι μαθήματα έχεις πάρει από αυτόν τον χώρο; Έχεις αναθεωρήσει από τυχόν λάθος επιλογές;

Πάντα όταν μας συμβαίνει κάτι κακό συμβαίνει για καλό και εγώ προσωπικά τις δυσκολότερες καταστάσεις στην ζωή μου ενώ τις αντιμετώπισα σαν κάτι το οποίο έρχεται και μου στερεί πράγματα και μου δημιουργεί άσχημα συναισθήματα αφού πέρασε κάποιο διάστημα κατάλαβα για ποιο λόγο συμβαίνει το καθετί. Πιστεύω πλέον πώς οτιδήποτε έρθει μας κάνει να μάθουμε κάτι μέσα από αυτό και αν εμείς καταφέρουμε να μην αλλοτριωθούμε από αυτό, θα είναι σίγουρα για εμάς ένα μεγάλο κέρδος. Μπορώ να παινευτώ πώς ενώ πέρασα από διάφορες καταστάσεις στην ζωή μου, δεν κατάφερε τίποτα να με αλλάξει. Αυτό είναι πολύ δύσκολο γιατί και ο χώρος είναι δύσκολος και η ζωή είναι δύσκολη έχοντας τέτοιες στροφές που μπορεί να φας τα μούτρα σου. Πρέπει κάθε φορά που πέφτεις να σηκώνεσαι και να συνεχίζεις και να προσπαθείς για το καλύτερο.

 

 

Υπάρχει κάτι που έχεις ως απωθημένο και θα θελες να πραγματοποιήσεις στο μέλλον;

Θέλω πρώτα να βάζω μπροστά ότι έχει σχέση με την προσωπική μου ζωή, να είναι καλά οι δικοί μου άνθρωποι, το παιδί μου και η γυναίκα μου, να είμαι υγιής και από κει και πέρα αντιμετωπίζονται όλα, δεν είχα ποτέ φιλοδοξίες το να παίξω έναν ρόλο συγκεκριμένο. Περισσότερο έλεγα να μπορώ να συνεργαστώ με κάποιους ανθρώπους και συγκεκριμένα με την Ομάδα του Άλφα Ιδέα και ήθελα λίγο να βαφτιστώ και να μπω σε μια ομάδα με πιο νέα παιδιά βλέποντας τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και ίσως κάτι να πάρω και εγώ από αυτούς και κάτι και οι ίδιοι από εμένα και αυτό ήταν μια επιθυμία μου από τις λίγες που μπορεί να έχω και που έγινε πραγματικότητα. Είμαι ανοιχτός στο καθετί και στις προκλήσεις γιατί ξέρω ότι έχω ακόμα μια πορεία στον χώρο που μπορώ να κάνω κάποια πράγματα βλέποντας που θα με οδηγήσει η τύχη αλλά και η εκτίμηση κάποιων ανθρώπων.

Ποια είναι τα νέα μελλοντικά σου σχέδια;

Η παράσταση “Υπηρέτης 2 Αφεντάδων” συνεχίζεται κανονικά και θα προχωρήσει μέχρι την Κυριακή των Βαίων κάθε Σαββατοκύριακο και μετά θα δείξει τι θα προκύψει. Θα ήθελα να συμμετέχω σε ένα ωραίο σήριαλ με έναν καλό σεναριογράφο και ας είναι και 15 επεισόδια. Σε μια νέα πρόταση για την τηλεόραση, αναζητώ μια ιστορία που έχει να πει πράγματα στον κόσμο και η οποία θα τον κάνει καλύτερο και θα γελάσει ο ίδιος με ποιότητα.

Τι θα θελες να σου φέρει το 2018;

Θέλω να κάνω διακοπές το φετινό καλοκαίρι αλλά και να συνδυάσω την δουλειά έχοντας μια περιοδεία ώστε να μπορώ να έχω μαζί μου και την οικογένεια μου γιατί μέχρι τώρα δεν μπορούσα να δουλέψω γιατί έπρεπε να οργανωθούν πολλά πράγματα σε σχέση με την οικογένεια. Είμαι αρκετά ευαίσθητος ως άνθρωπος και τα κουβαλάω μέσα μου. Πλέον εκδηλώνομαι περισσότερα από ότι στο παρελθόν και αυτό με έχει βοηθήσει, από την άλλη πολλοί εκμεταλλεύονται αυτή την αδυναμία και είναι κάτι που δεν μου αρέσει αλλά δεν μπορώ να αλλάξω τόσο δυστυχώς. Η παραμικρή μετακίνηση σου αλλάζει αυτό που είσαι και είναι πολύ επικίνδυνο.

 

 

Author: ΠΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *