ΕΝΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ 80 ΩΡΩΝ ΜΟΝΟ ΜΕ 150€ ΓΙΑ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΘΕAΤΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ!

MASTERCLASS by JEAN PAUL DENIZON

ΣΤΟ ΕΚΣΤΑΝ!

ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗ ΖΩΗ

Ο Ζαν-Πωλ Ντενιζόν ηθοποιός και ιστορικός πια βοηθός του Πήτερ Μπρουκ θα διευθύνει ένα θεατρικό εργαστήρι 80 ωρών(1.6.18 – 11.6.18) στο θέατρο Εκστάν, για το οποίο σκηνοθέτησε τις «Καρέκλες» του Ιονέσκο που τις είδαμε φέτος να παίζονται για δεύτερη χρονιά.

Μέσα από μια συγκεκριμένη πρακτική, το θεατρικό εργαστήρι θα επικεντρώσει τη δουλειά του στην ανακάλυψη των απρόσμενων αποχρώσεων που κρύβονται ανάμεσα στις γραμμές κάθε κειμένου. Η έρευνα θα στραφεί σε μια ζωντανή και σε βάθος ερμηνεία των προσώπων.

Θεωρούμενος ως ένας από τους μεγαλύτερους παιδαγωγούς του σύγχρονου θεάτρου, ο Ζαν-Πωλ Ντενιζόν αρχίζει την καριέρα του με τον Πήτερ Μπρουκ που τον διευθύνει στον «Βυσσινόκηπο», την «Τραγωδία της Κάρμεν», τη «Μαχαμπαράτα», και την «Τρικυμία».  Από την ιδιότητα του ηθοποιού περνάει πολύ γρήγορα σ’ αυτήν του βοηθού σκηνοθεσίας, δίπλα πάντα στο Δάσκαλο, για να προχωρήσει στη συνέχεια στην ανεξάρτητη καριέρα του σκηνοθέτη, δραματουργού, και εκπαιδευτή.

Με τις σκηνοθεσίες του, τα σεμινάρια του, τις διαλέξεις του, τα εργαστήριά του, σ’ όλη την Ευρώπη, ο Ζαν-Πωλ Ντενιζόν προτείνει μια «καινούργια γραμμή» στην προσέγγιση του κειμένου και στη σχέση ηθοποιού και σκηνής. Γι αυτόν «ο ηθοποιός είναι ένα ανθρώπινο ον που εξιστορεί το ανθρώπινο όν. Και ως όμοιο με αυτό έχει έναν συναισθηματικό κόσμο, ένα σώμα κι έναν νοητικό κόσμο. Η δουλειά του ηθοποιού συνίσταται στο να δημιουργήσει μια ισορροπημένη και έξυπνη σχέση ανάμεσα στα τρία αυτά συστατικά στοιχεία του είναι μας. Η έρευνα και η ανακάλυψη αυτής της ισορροπίας που επιτρέπει στον ηθοποιό να απελευθερώσει τη δική του έκφραση είναι η βάση της δουλειάς μας»

Στο εργαστήρι μπορούν να συμμετέχουν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορευτές, σπουδαστές…

Ως βάση δουλειάς θα χρησιμοποιηθούν ασκήσεις και σκηνές από τα θεατρικάέργα :

Τρεις αδελφές, Θείος Βάνιας, Πλατόνωφ του Τσέχωφ και Άμλετ του Σαίξπηρ.

Ωράριο: 10π.μ – 7μ.μ (Μία ώρα παύση για φαγητό)

Συμμετοχή 150 ευρώ

Πληροφορίες  εγγραφής : 2130210339 και 6977359312

ΕΚΣΤΑΝ Καυταντζόγλου 5, Αθήνα     e-mail : ekstanworld@gmail.com

Ζαν-Πωλ Ντενιζόν

Θεατρικές σπουδές στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού(1976), συμφοιτητής με το Γιώργο Χωραφά. Συναντήθηκε στη συνέχεια με την ομάδα του Πήτερ Μπρουκ (1979) και παρέμεινε βασικός συνεργάτης και βοηθός-αντικαταστάτης του μέχρι το 1991. Κάτω από τη διεύθυνσή του έπαιξε στα έργα: Βυσσινόκηπος, Η τραγωδία της Κάρμεν, Μαχαμπαράτα, Η Τρικυμία. Ως βοηθός – αντικαταστάτης τού Πήτερ Μπρουκ,  διηύθυνε το 1984 το θίασο της Κάρμεν στη Νέα Υόρκη, στο Λίνκολ Σέντερ, στο Τόκυο, στην Αθήνα, στην Ιερουσαλήμ, Πέρθ, Γλασκώβη, Ρώμη… Το  1991, όταν ο Πήτερ Μπρουκ στα πλαίσια της παιδαγωγικής άρχισε να ανοίγει το θέατρό του προς τα έξω, ο Ζαν –Πωλ Ντενιζόν ορίστηκε να μεταφέρει το πνεύμα δουλειάς τους σε ηθοποιούς μέσα από μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων.

Μετά από ενδεκαετή θητεία στο θίασο τού Πήτερ Μπρουκ που τον ανέδειξε ως σκηνοθέτη και  εκπαιδευτή, ο Ζαν –Πωλ Ντενιζόν αφιερώθηκε αποκλειστικά  στη σκηνοθεσία,  την εκπαίδευση ηθοποιών και τη συγγραφή.  Έχει σκηνοθετήσει πολυάριθμα έργα όχι μόνο στη Γαλλία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Σουηδία, εξερευνώντας κλασικούς συγγραφείς (Τσέχωφ, Σαίξπηρ, Μαριβώ, Φεϋντώ…) και σύγχρονους (Μπερν, Κοπς, Πωλ Έντμοντ, Βαλέρια Μορέτι, Άλντο Νικολάι, Τίγυ…). Διασκεύασε επίσης για το θέατρο, Κάφκα, Σαραμάγκο, Βίλχεμ Χοφ… Στη συγγραφή διακρίθηκε με τα έργα: Σάλτο και Μορτάλε (Βραβείο επιτροπής και κοινού στο φεστιβάλ της Βαυαρίας. Βραβείο στο Μόναχο το 2002 καλύτερης θεατρικής παράστασης για νεανικό κοινό). Το Γκολέμ, ο Άνθρωπος που έψαχνε την αλήθεια (σε συνεργασία με το Ζαν – Κλώντ Καριέρ).

Το 2004 συναντήθηκε με τον κόσμο της μαριονέτας δημιουργώντας το Εγώ που περπατάω για νεανικό κοινό, παράσταση που ξαναπαίχτηκε στην Αβινιόν το 2014 μετά από διεθνή περιοδεία.

Στην Ελλάδα ήρθε για πρώτη φορά το 1996 προσκαλεσμένος από τους δημιουργούς του θεάτρου Εκστάν, Ελένη Παπαχριστοπούλου και Γιάννη Σταματίου για να δώσει σεμινάριο και  να σκηνοθετήσει την κωμωδία του Άλντο Νικολάι, Άμλετ με πικάντικη σάλτσα (Θ. Κνωσσός). Το 2016 σκηνοθέτησε για το θέατρο Εκστάν τις Τρομπέτες του θανάτου ή τα μανιτάρια του Τιγύ και το 2017 ως μόνιμος πια συνεργάτης  σκηνοθέτησε τις Καρέκλες του Ιονέσκο.

Author: geonik

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ. ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΣΚΛΗΡΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ ΓΙΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΙΣΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΑΛΗΘΙΝΑ. ΓΙΑΤΙ Η ΤΕΧΝΗ ΟΣΟ ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΠΑΝΤΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. "Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας βοηθάει να ανακαλύψουμε την αλήθεια." Πάμπλο Πικάσο ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΔΕΙΞΑΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟΔΥΣΚΟΛΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΔΙΑΒΟΥΜΕ ΜΕ ΛΑΧΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ - CheckinArt.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *