Home » FACES » ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΙΑΡΚΟΥ:”ΤΟ ΞΕΣΚΑΡΤΑΡΙΣΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ, ΚΟΠΟ, ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ”

ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΙΑΡΚΟΥ:”ΤΟ ΞΕΣΚΑΡΤΑΡΙΣΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ, ΚΟΠΟ, ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ”

 

Είναι από τις ηθοποιούς που παρότι έχει αγαπηθεί στο μέγιστο βαθμό για τις τηλεοπτικές της εμφανίσεις οι οποίες παραμένουν διαχρονικές μέχρι και σήμερα , έχει καταφέρει να θριαμβεύσει εξίσου και με τις θεατρικές της δουλειές, με το κόσμο να περιμένει κάθε χρόνο το επόμενο βήμα της στο θεατρικό σανίδι.

Σε κεντρίζει αμέσως με την ιδιαίτερη υποκριτική της ικανότητα πάνω στη σκηνή αλλά και με την ξεχωριστή ποιότητα που έχει ως άνθρωπος.

Η Θεοδώρα Σιάρκου με αφορμή τις επιτυχημένες παραστάσεις του έργου “Φύκι στο Βυθό” στο Skrow Theater, μιλάει αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα!

Η φετινή χειμερινή σεζόν σε βρίσκει στο Skrow Theater, παίζοντας στο έργο “Φύκι στο Βυθό”. Τι είναι αυτό που έχεις λάβει μέχρι και σήμερα από το κοινό αλλά και εσύ προσωπικά από τον ρόλο που υποδύεσαι;

Από τον κόσμο έχουμε εισπράξει πολύ θετικά σχόλια και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Το κοινό έχει αγαπήσει και το έργο αλλά και την παράσταση. Πρόκειται για ένα βραβευμένο νεοελληνικό έργο της Πένυς Φυλακτάκη, ένα οικογενειακό δράμα σκηνοθετημένο μη νατουραλιστικά, αποφεύγοντας το προφανές, δημιουργήσαμε με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη μας Κωνσταντίνου Μάρκελλου και μαζί με τους υπέροχους συνάδελφους Νίκο Παντελίδη, Νεκταρία Γιαννουδάκη και Γιώργο Σαββίδη, μια παράσταση προκλητική, τόσο για εμάς όσο και για το κοινό. Το σασπένς και οι ανατροπές παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Η Αλεξάνδρα την οποία υποδύομαι, είναι μια γυναίκα «αράχνη», ένα παράσιτο, που ζει εις βάρος των άλλων και νοιάζεται μόνο για τον εαυτό της. Δηλώνει πως είναι ζωγράφος, ζει στο εξωτερικό, της αρέσει η άσωτη και σπάταλη ζωή. Έχει μια κόρη με την οποία δεν διατηρεί καλές σχέσεις, όπως επίσης και με τον αδελφό της Ανδρέα, τον οποίο έχει να συναντήσει 24 ολόκληρα χρόνια. Κόντρα ρόλος, χα χα. Τον απολαμβάνω απεριόριστα.

Μέσα σε μια Αθήνα 1000-1500 θεατρικών σκηνών κεντρικών και απόκεντρων που περιλαμβάνει κάθε χρόνο έργα για όλα τα είδη, τι θεωρείς ότι θέλει τελικά να δει ο κόσμος από το θέατρο;

Είμαι της γνώμης ότι το επάγγελμα του ηθοποιού είναι ένα κορεσμένο επάγγελμα στην χώρα μας. Ήταν ήδη σε κρίση, και προ της κρίσης! Παρόλα αυτά, ως ένδειξη αντίστασης σε όλο αυτό που βιώνουμε, οι θεατρικές παραστάσεις τα τελευταία χρόνια όλο και αυξάνονται και το αισιόδοξο σε αυτό το γεγονός, είναι πως ανεβαίνουν πολύ αξιόλογες δουλειές. Το θεατρόφιλο κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει πληθώρα παραστάσεων που ανταποκρίνονται σε κάθε απαίτηση του. Τα off Broadway, θέατρα έχουν πάρει πολύ δυναμικά τη σκυτάλη ανεβάζοντας παραστάσεις εναλλασσόμενου ρεπερτορίου, κάποιες από αυτές πραγματικά διαμάντια. Αδύνατο όμως κανείς να καταφέρει να παρακολουθήσει τα πάντα. Ωστόσο αν μια παράσταση αξίζει θα βρει το δρόμο της και το κοινό της, με το «από στόμα σε στόμα», να αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση της.

Είναι για σένα σήμερα ο χώρος που θα φιλοξενήσει μια παραγωγή ένα επιπλέον συν για να αποδεχτείς μια νέα πρόταση

Πάντα ξεκινάω από το έργο. Το ρόλο. Τους συντελεστές. Ο χώρος είναι η τελευταία συνισταμένη. Όχι πως δε με ενδιαφέρει αλλά αν οι υπόλοιπες παράμετροι με ικανοποιούν… δε θα «κολλήσω» στο χώρο.

Έχεις περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης με παραγωγές που ακόμα και σήμερα παραμένουν διαχρονικές στα μάτια του θεατή και οι οποίες όταν προβάλλονται μέσω των επαναλήψεων, κάνουν πολύ δυνατά νούμερα τηλεθέασης. Υπάρχει η λογική του κόσμου ότι η Θεοδώρα και ο εκάστοτε ηθοποιός δεν βρίσκεται αυτή την στιγμή σε ένα σήριαλ, άρα είναι εκτός χώρου;

Έχω να κάνω τηλεόραση 11 χρόνια. Εξαιτίας των επαναλήψεων παραμένω κατά κάποιο τρόπο ενεργή και κατά συνέπεια οικείο πρόσωπο. Πολύ συχνά κάποιοι άνθρωποι με σταματούν στο δρόμο, στο μετρό, στο σούπερ μάρκετ να μου εκφράσουν τον θαυμασμό τους για κάποιο τηλεοπτικό μου ρόλο και όταν τους αναφέρω το χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει, εκπλήσσονται! Συχνά μου λένε «σας χάσαμε» και απαντώ ότι μπορεί να είμαι εκτός τηλεόρασης αλλά δεν έχω σταματήσει να δουλεύω στο θέατρο. Είμαι περήφανη για τη θεατρική μου διαδρομή, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να μην μου έχει φέρει μεγάλες οικονομικές απολαβές αλλά μου έχει προσφέρει ερμηνευτική ωριμότητα, σπουδαίες συνεργασίες και σημαντικές φιλίες. Πάντα κάτι χάνεις και κάτι κερδίζεις, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Την φετινή βλέπουμε την ελληνική μυθοπλασία να επιστρέφει δυναμικά στους δέκτες μας από αρκετά κανάλια και με άτομα όπως τον Γιάννη Μπέζο και τον Πάνο Κοκκινόπουλο να επιστρέφουν ξανά σε μεγάλες παραγωγές. Τι είδους τηλεοπτική πρόταση θα σου έκανε το κλικ για να επιστρέψεις στα γυρίσματα του σήμερα την οποία θα συνδύαζες με τις θεατρικές σου υποχρεώσεις

Είμαι ανοιχτή σε οποιαδήποτε τηλεοπτική πρόταση αρκεί να μην προσβάλλει την αισθητική μου. Χαίρομαι ιδιαίτερα με τις παράγωγες που επιχειρούν να μεταφέρουν λογοτεχνικά κείμενα και όταν αυτό συμβαίνει τις παρακολουθώ με ευχαρίστηση. Είμαι σε αναμονή για το «Η ζωή εν τάφω» του Στρατή Μυριβήλη, από το κρατικό κανάλι.

 

Πως βλέπεις την σημερινή νέα γενιά των ηθοποιών η οποία προσπαθεί να μπει σήμερα στον χώρο με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα

Αντιλαμβάνομαι και σέβομαι την ανάγκη των νέων συναδέλφων να βρουν τα βήματα τους στο χώρο, να αποκτήσουν εμπειρία και να στήσουν το βιογραφικό τους, αλλά αυτό δεν πρέπει να γίνεται με όποιο κόστος διότι ευτελίζεται το επάγγελμα. Δυστυχώς χρειάζεται μεγάλη υπομονή και γερό στομάχι για να τα καταφέρουν. Πραγματικά, εύχομαι να τα βρουν έτσι ώστε να μη χρειαστεί να μετατρέψουν το όνειρο τους σε εφιάλτη.

Βάζεις όρια σε αυτό που κάνεις;

Σίγουρα διεκδικώ για τον εαυτό μου ότι καλύτερο μπορώ και έχω την αίσθηση πως και εκείνος που θα μου κάνει μια πρόταση, θα ξέρει τι ακριβώς θα μου προτείνει.

Τα τελευταία χρόνια η νέα τάση της επικοινωνίας βρίσκεται στα social media τα οποία έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Πως βλέπεις αυτή την νέα τάση;

Τα Social Media μας έχουν φέρει πολύ κοντά με τους μακρινούς μας ανθρώπους και μας έχουν απομακρύνει από τους κοντινούς μας. Μοιάζει θλιβερό να ζούμε μέσα από το Facebook η το instagram και η πραγματική ζωή να τρέχει δίπλα μας χωρίς να τη ζούμε ουσιαστικά. Σαφώς και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας στην καθημερινότητα μας αλλά όλα μπορούν να συμβούν με μέτρο…

Έχεις βρεθεί ποτέ σε δύσκολη θέση μέσα στα μέσα;

Έχω βρεθεί σε δύσκολη θέση και ενδεχομένως να έχω γίνει και αγενής χωρίς να το θέλω, διαγράφοντας άτομα που μου στέλνουν αιτήματα φιλίας. Δυστυχώς η ευτυχώς ο ελεύθερος χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος για να έχω την πολυτέλεια να είμαι ενεργή στο Facebook. Θα μπω σίγουρα για να προωθήσω την δουλειά μου στον κόσμο, να ενημερωθώ για την επικαιρότητα η και να χαζολογήσω ακόμα κάποιες φορές… αλλά μέχρι ενός σημείου.

Χωράει στην ζωή σου σήμερα ακόμα ένα καλλιτεχνικό όνειρο;

Ναι! Υπάρχει ένα όνειρο. Να αναμετρηθώ με ένα ρόλο στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Μέσα μου βαθιά νιώθω πως μου ταιριάζει και το θέλω πολύ. Ίσως ακόμα να μην έχει έρθει η κατάλληλη στιγμή. εγώ πάντως είμαι εδώ και περιμένω.

Έχοντας μπει τα τελευταία χρόνια στον ρόλο της μαμάς, πως διαχειρίζεσαι πλέον τις επαγγελματικές προτάσεις που θα λάβεις;

Αυτό που μου έχει λείψει τα τελευταία χρόνια είναι μια καλοκαιρινή περιοδεία. Πράγμα αρκετά δύσκολο όταν έχεις δυο μικρά παιδιά και δεν μπορείς να πάρεις βοήθεια. Τώρα όμως που τα παιδιά μεγάλωσαν λιγάκι φαντάζει πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να με συνοδευόσουν στην περιοδεία μου, εάν αυτή προκύψει… (χαχαχαχα). O γιος μου πια μου κρατάει και τα λόγια στους ρόλους μου.

Πιστεύεις ότι όλα αυτά τα χρόνια έχει γίνει το περιβόητο ξεσκαρτάρισμα στον χώρο και ότι ο καθένας πλέον θα μπει σε αυτό τον χώρο με σύμμαχο του το ταλέντο του και μόνο;

Το ξεσκαρτάρισμα δεν έχει γίνει ακόμα στο χώρο γιατί αυτό απαιτεί πολύ χρόνο, κόπο, ομαδική δουλειά και αξιοκρατία. Έννοιες που δεν είναι απόλυτα συμβατές με τη νοοτροπία του σημερινού Έλληνα.

Το τελευταίο διάστημα έγινε μεγάλος ντόρος για το αν μπορεί ένα άτομο από ένα ριάλιτι να παίξει σε ένα σήριαλ ή μια παράσταση. Εσένα ποια είναι η γνώμη σου για αυτό το θέμα; Υπάρχει ένας διαχωρισμός για το ποιος θα παίξει ή όχι

Κάλο θα ήταν ο καθένας να κοιτάξει τη δουλειά του… ας κοιτάξουμε κι εμείς την δική μας.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Προς το παρόν έχω μπροστά μου το “Φύκι στο Βυθό” στο Skrow Theater. Όταν ολοκληρωθεί η πορεία της παράστασης εδώ στην Αθήνα, θα ανέβει και στην Θεσσαλονίκη για κάποιες παραστάσεις στο θέατρο «Αυλαία», στις αρχές του Φλεβάρη. Παράλληλα με αυτό θα επαναληφθεί η «Εφημερίς των Κυριών- Το όνειρο» της Έλενας Παλαιολόγου, σε σκηνοθεσία της Ισμήνης Σακελλαροπούλου, μια παράσταση που κάναμε μαζί με τη Βίκυ Μαραγκάκη, την περσινή σεζόν στην μουσική βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής. Πρόκειται για μια φανταστική συνάντηση της Καλλιρόης Παρρέν με την ποιήτρια Σαπφώ. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη βραδύ, στο θέατρο «Κνωσσός», για τη δεύτερη σεζόν. Τέλος, βρίσκομαι σε συζητήσεις για μια συνεργασία για την περίοδο του καλοκαιριού, αλλά ακόμα δεν είναι τίποτα ανακοινώσιμο.

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *