ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΛΙΤΗΣ:”ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΤΑΝ Η ΚΩΜΩΔΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑ ΧΑΧΑΝΗΤΟ”

Ένας αρκετά ταλαντούχος και ευφυής άνθρωπος του χώρου με μεγάλες επιτυχίες και σπουδαίες συνεργασίες στο ενεργητικό του όλα αυτά τα χρόνια και με ένα μυαλό που συνεχώς αναζητάει νέα καλλιτεχνικά μονοπάτια.

Ο ξεχωριστός Γιώργος Γαλίτης με αφορμή την περιοδεία της παράστασης “ΑΡΚΑΣ:H ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ” σε όλη την Ελλάδα, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για τον λόγο που του έκανε το κλικ αυτή η δουλειά, για το είδος της κωμωδίας, για το τηλεοπτικό πεδίο της χώρας, για το αν έχει σήμερα κάποιο καλλιτεχνικό όνειρο αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια!

Πώς αποφάσισες να βρεθείς το φετινό καλοκαίρι στην περιοδεία της παράστασης “ΑΡΚΑΣ:Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ” και να μην κάνεις διακοπές, κάνοντας μια ανάπαυλα από τις επαγγελματικές σου υποχρεώσεις;

Συνήθως δεν προτιμώ τις διακοπές καθώς αγαπάω πολύ τη δουλειά χωρίς ωστόσο να λέω ότι πρέπει να δουλεύουμε συνέχεια χωρίς διακοπή. Το καλό με τις περιοδείες είναι ότι μπορείς να συνδυάσεις και τη δουλειά αλλά και την χαλάρωση σου. Το πρώτο πράγμα που με έκανε να πω το ναι σε αυτή τη δουλειά ήταν ότι είχα ακούσει πολύ όμορφα λόγια η οποία παιζόταν στο παρελθόν για τρία ολόκληρα χρόνια με μεγάλη επιτυχία τόσο σε καλλιτεχνικό όσο και σε εμπορικό κομμάτι. Όσοι συμμετέχουμε σε αυτή τη δουλειά, φέραμε και την εμπειρία μας και αυτό που είμαστε όλα αυτά τα χρόνια ως άτομα αλλά και την αγάπη μας για το αντικείμενο της δουλειάς.

Έχοντας στο μυαλό μου μια εικόνα της παράστασης μου τηλεφώνησε ο Χρήστος Τριπόδης ο οποίος ασχολείται με την παραγωγή της παράστασης κι παίζει και πάνω στη σκηνή αλλά και ο Δημήτρης Αγοράς ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη σκηνοθεσία και για την όλη προσαρμογή του κειμένου και έτσι προχώρησε η υλοποίηση της δουλειάς. Διαβάζοντας το έργο είπα ναι με το που το διάβασα διότι πρόκειται για ένα πολύ αστείο κείμενο όσον αφορά την ατάκα του αλλά και τα νοήματα τα οποία θέλει να περάσει στο κόσμο. Λόγω του ότι μεγάλωσα με τον Αρκά, αγαπώ πολύ όλους τους Έλληνες αλλά και ξένους γελοιογράφους με την περίοδο της εφηβείας μου να ήταν η στιγμή που ξεκίνησε ο Αρκάς να παρουσιάζει όλους τους γνώριμους του χαρακτήρες τους οποίους έχω διαβάσει άπειρες φορές. Αυτοί οι χαρακτήρες εξακολουθούν να είναι αστείοι μέχρι και σήμερα και αυτό θεωρώ ότι είναι η δύναμη ενός χιούμορ το οποίο είναι διαχρονικό και σατιρίζει ανθρώπινες καταστάσεις όπως είναι υπαρξιακά θέματα μέχρι πολύ καθημερινές καταστάσεις που βιώνουμε όλοι μας. Όλη αυτή η βεντάλια που παρουσιάζει ο Αρκάς, υπάρχει μέσα στην παράσταση. Πάντα η κωμωδία είναι αστεία όταν είναι αναγνωρίσιμη και όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζει πρώτα τον εαυτό του σε αυτό που βλέπει. Είναι πολύ σημαντικό όταν η κωμωδία έχει κάτι να πει και δεν είναι απλώς ένα χαχανητό. Για μένα το ουσιαστικό είναι να υπάρχει κάτι από ένα έργο που παρουσιάζουμε και αυτό αφορά και εμάς τους ίδιους για να έχουμε ένα ενδιαφέρον γι’ αυτό που θα παρουσιάσουμε.

Πόσο εύκολο θεωρείς ότι είναι να παρουσιάσεις ένα θέαμα στο κοινό το οποίο να βγάζει γέλιο και να μπορέσεις να το στηρίξεις κατάλληλα χωρίς να γίνει ανούσιο;

Για μένα η κωμωδία είναι το πιο δύσκολο είδος και είναι αρκετά επικίνδυνη και για τον ηθοποιό που παίζει αλλά και για τον θεατή. Όταν ευτελίζεις αυτό που κάνεις ή κάνεις κακόγουστα πράγματα, τότε κακό κάνεις και στον εαυτό σου αλλά και στο κοινό που έρχεται να σε δει και γι’αυτό είναι επικίνδυνη κωμωδία. Η υπερβολή της βρίσκεται στο όριο να μην γίνει ανόητο και γελοίο όπου παύει βέβαια να γίνεται και κωμικό. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχολείσαι πολύ σοβαρά με αυτό το είδος και να έχεις ακρίβεια σε αυτό που παρουσιάζεις. Η κωμωδία είναι μαθηματικά.

Όλα αυτά τα χρόνια έχεις βρεθεί σε πολύ αξιόλογες παραγωγές και στο χώρο της τηλεόρασης με ρόλους που παραμένουν μέχρι και σήμερα διαχρονικοί και γνωστοί στο κοινό.

Σήμερα υπάρχουν αρκετά νέα παιδιά που βλέπουν αρκετά σήριαλ όπως είναι οι Διαπλεκόμενοι και άλλα για τα οποία μου μιλούν πολλές φορές. Προσωπικά δεν έχω κάνει πάρα πολλές δουλειές στη τηλεόραση καθώς η τηλεοπτική μου πορεία κρατάει μόλις εφτά χρόνια με δουλειές για τις οποίες νιώθω πολύ υπερήφανος. Συγκεκριμένα Οι Διαπλεκόμενοι ήταν μια εκπομπή που είχε να πει πολλά και η οποία αποτέλεσε μεγάλο σχολείο για όλους εμάς που συμμετείχαμε στο στήσιμο της. Το να μπούμε σε μια διαδικασία να υποδυθούμε είκοσι ρόλους ο καθένας από εμάς κάθε εβδομάδα, ήταν κάτι το μοναδικό με τον Λάκη Μπέλλο να είχε μια φοβερή δυναμική στα κείμενα. Πάντα τον θυμάμαι με πολύ αγάπη και σεβασμό καθώς μιλάμε για έναν εξαιρετικό άνθρωπο με έναν τεράστιο ταλέντο το οποίο δύσκολα μπορεί να περάσει ξανά.

Πώς κρίνεις το τηλεοπτικό πεδίο του σήμερα;

Δεν βλέπω πια τόσο συχνά τηλεόραση καθώς δεν γίνονται τόσες πολλές παραγωγές στο πεδίο. Παρόλ’ αυτά ενημερώνομαι για τις δουλειές του σήμερα. Σήμερα βλέπω κυρίως κάποιες ξένες σειρές οι οποίες μου αρέσουν πολύ μέσω των ιντερνετικών πλατφορμών. Το After Life και το Derek ήταν δυο σειρές που ξεχώρισα φέτος καθώς μιλάμε για δυο παραγωγές που μπορούσαν άνετα να γυριστούν στην Ελλάδα. Το θέμα δεν είναι να κάνεις μια υπερπαραγωγή αλλά το να βρεις την κατάλληλη ιδέα, το σενάριο, τους ηθοποιούς που θα το πλαισιώσουν και το σωστό τρόπο στησίματος μιας παραγωγής.

Εγώ έχω προτείνει αρκετές φορές δικές μου ιδέες σε διάφορους ανθρώπους του χώρου καθώς θεωρώ τον εαυτό μου δημιουργικό άνθρωπο αλλά βαριέμαι απίθανα το να προσπαθώ να πείσω έναν ιθύνοντα ή ένα κανάλι για το τι είναι αστείο και τι δεν είναι. Θα μπορούσαν να γίνουν πολύ όμορφα πράγματα καθώς υπάρχει και η όρεξη αλλά και η ιδέα αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν είναι επιτρεπτό από τους σύμβουλους των αποφάσεων. Τα κανάλια είναι αυτά που βλέπουμε και αυτά που βλέπουμε είναι σχεδόν απαράδεκτα. Υπάρχουν κάποιες αξιόλογες σειρές στο πεδίο αλλά μέσα στο χάος που επικρατεί, χάνουν την ουσία τους. Μια κωμωδία δεν μπορεί να παρουσιάζεται δυο φορές την εβδομάδα με καθαρό επεισόδιο γύρω στα 45 -50 λεπτά το κάθε επεισόδιο. Η κωμωδία αντιστοιχεί στα τριάντα λεπτά την εβδομάδα για να μπορεί να γυριστεί ένα αξιόλογο επεισόδιο και να φανούν ορθώς οι χαρακτήρες. Είναι πολύ δύσκολο και για τους ηθοποιούς να γυρίζουν ένα επεισόδιο μέσα σε δυο μέρες και να συμμετέχουν σε δωδεκάωρα γυρίσματα για να προβληθεί η δουλειά.

Εν έτη 2019 ποιο είναι το πρώτο πράγμα που αποζητάς στη δουλειά σου; Σε ελκύουν περισσότερο οι νέες συνεργασίες , το να δοκιμάζεσαι σε νέα projects ή κάτι άλλο;

Ποτέ δεν ξέρεις πώς έρχονται τα πράγματα και ποιες συνεργασίες θα πραγματοποιηθούν. Χαίρομαι πολύ που τον χειμώνα που μας έρχεται ετοιμάζουμε την παράσταση “Αλίμονο στους νέους” όπου εκεί συνεργάζομαι με τον Βασίλη Νικολαίδη με τον οποίο συναντήθηκα τυχαία όταν ήρθε να παρακολουθήσει τη παράσταση ” Ο θάνατος του ιβάν ίλιτς”. Με αυτό το τρόπο γνωριστήκαμε και έτσι προέκυψε η συνεργασία μας τον φετινό χειμώνα αλλά και μια δεύτερη συνεργασία στο “Πεερ Γκυντ” στη Λυρική Σκηνή όπου εκεί θα υποδυθώ τον Βασιλιά των Ξωτικών. Βλέπεις πώς έρχονται τα πράγματα πολλές φορές τυχαία και από αυτές τις τυχαίες στιγμές, γεννιούνται νέες δουλειές.

Είμαι πολύ χαρούμενος για την παράσταση Αλίμονο στους νέους διότι είναι ένα έργο το οποίο φυσικά έχει να πει πολλά πράγματα τη σημερινή εποχή για το αν μετράει το χρήμα ή τα νιάτα σε αυτή τη ζωή και για το ποιος νικάει τελικά σε αυτή την αναμέτρηση. Για μένα αυτό το έργο είναι πολύ σημαντικό και όχι μόνο για τον ρόλο που έχει υποδυθεί ο Δ. Χορν κάτι που είναι τεράστια πρόκληση αλλά και τιμή αλλά το πώς οι ρόλοι του έργου είναι τόσο άρτια γραμμένοι. Η παράσταση μας θα εμπεριέχει όλο το άρωμα της εποχής με έναν τρόπο που θα αγγίζει με διαφορετικό τρόπο τον θεατή και πιστεύω ότι θα οργανώσουμε μια πολύ ωραία δουλειά. Το να είμαι με αυτό το έργο, στο θέατρο είναι κάτι πολύ σπουδαίο.

Σήμερα στη ζωή σου χωράει ένα νέο καλλιτεχνικό όνειρο;

Θέλω να βρεθώ ξανά με ανθρώπους που έχουμε αγαπηθεί πάνω στη σκηνή αλλά και να κάνω ξανά τηλεόραση αν υπάρχει μια αξιόλογη συνθήκη. Πάντα υπάρχουν ρόλοι που θα ήθελα να υποδυθώ. Για μένα οι ρόλοι και τα έργα φυσικά μετράνε αλλά το πρώτο πράγμα πάντα είναι η αγάπη γι΄αυτή τη δουλειά. Ο ηθοποιός ακόμα και σε ένα έργο – ρόλο που δεν του αρέσει πολύ, πρέπει να βρίσκει πάντα εκείνη τη στιγμή που θα μπορέσει να πιαστεί και θα πει αυτό το δευτερόλεπτο είναι η στιγμή μου. Προσωπικά εκπαιδεύτηκα ως ηθοποιός από τους ρόλους που δεν μου άρεσαν τόσο πολύ από τους οποίους αποκόμισα πολλά πράγματα. Σίγουρα δεν γίνεται να παίζεις πάντα σε δουλειές που δεν σου ταιριάζουν αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με αγαπήσανε και αυτοί οι ρόλοι και χαίρομαι από αυτά που πήρα. Κάθε φορά από κάθε δουλειά κάτι μαθαίνεις, κάτι σου μένει και κάτι έχεις για να πας παρακάτω. Νιώθω τυχερός που βρίσκομαι σε αυτή τη δουλειά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Tην περίοδο του καλοκαιριού θα βρεθώ σε όλη την Ελλάδα με τη παράσταση “ΑΡΚΑΣ: H ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ”. Τον χειμώνα που μας έρχεται θα ανεβάσουμε τη παράσταση “Αλίμονο στους νέους” σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη στο Θέατρο Coronet αλλά και θα είμαι στο “Πεερ Γκυντ” το οποίο θα παρουσιαστεί από τα μέσα Οκτώβρη για 4 παραστάσεις στη Λυρική. Ακόμη θα επαναλάβουμε μαζί με τον Θανάση Κουρλαμπά τη παράσταση “Ο θάνατος του Ιβάν Ίλιτς” από την νέα σεζόν. Πρόκειται για μια πολύ αγαπημένη μου δουλειά για την οποία χαίρομαι ιδιαίτερα αλλά και για την συνεργασία μου με τον Θ. Κουρλαμπά επί σκηνής. Τέλος Τα Ραδίκια Ανάποδα θα επαναληφθούν από τον Νοέμβριο.

Author: ΠΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *