«ΔΕΝ ΤΗ ΓΝΏΡΙΣΑ ΠΟΤΈ» με τον ΆΛΚΗ ΤΣΑΛΊΚΗ και την Ελένη Μυστικού στο ΑΛΚΜΗΝΗ. ΚΡΙΤΙΚΗ – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

«ΔΕΝ ΤΗ ΓΝΏΡΙΣΑ ΠΟΤΈ» του ΆΛΚΗ ΤΣΑΛΊΚΗ στο ΑΛΚΜΗΝΗ  κάθε Παρασκευή στις 18:30

Κείμενο – σκηνοθεσία: Άλκης Τσαλίκης

Ερμηνεύουν: Άλκης Τσαλίκης και Ελένη Μυστικού
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παραγωγή : ΑΛΚΜΗΝΗ

Διάρκεια παράστασης : 60’ χωρίς διάλειμμα

Ποιός είναι ο Άλκης Τσαλίκης.

Γεννήθηκε στη Βενεζουέλα, το 1972. Τέλειωσε τις βασικές του σπουδές στη Σχολή Μωραίτη.  Πτυχιούχος Μάρκετινγκ στο Κολλέγιο DEREE (1992-1997). Φοίτησε στην ΑΝΩΤΕΡΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «ΜΑΙΡΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΤΡΑΓΚΑ» (2004 – 2006) και στη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ “ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ”.

Εχει λάβει μέρος στην τηλεοπτική σειρά “Καλημέρα Ζωή”(2005), στη τηλεοπτική σειρά “Μοντέρνα Οικογένεια”(2009-2013),  έχει σκηνοθετήσει και λάβει μέρος στο έργο «ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗ ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΓΟΥΛΦ» στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ (2013), ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ VAULT (2014).  ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ «ΕΞΙ ΨΥΧΕΣ ΣΕ ΔΥΟ ΣΩΜΑΤΑ». ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΜΠΑΡΕ ΒΟΛΤΑΙΡ (2014). ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ «ΑΛΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ» ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ (2013). ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΙΩΡΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ 2013).

Κριτική

Σχιζοφρένια  σημαίνει βαριά ψυχωτική διαταραχή -σχίσιμο του μυαλού –αλλοίωση της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας στην οποία το άτομο απαντά με τρόπους που βλάπτουν τη ζωή του ή τη ζωή των άλλων.  Έτσι νιώθει, έτσι έχει επιλέξει να νιώθει ο ήρωας του ‘Αλκη Τσαλίκη και έτσι κάνει.  Φτάνει στο φόνο. Ο Άλκης Τσαλίκης αρθρώνει έναν οδυνηρό καταγγελτικό μονόλογο, που παρακολουθεί την πορεία του όχι προς την τρέλα αλλά προς την ιδρυματοποιήσή του,  την περιθωριοποίησή του, και τα καταφέρνει καλά  σε έναν δύσκολο ρόλο – μονόλογο με μοναδική βοήθεια την Ελένη Μυστικού (Σοφία) που περιφέρεται σαν οπτασία στο άρρωστο μυαλό του.

Το σκηνικό πολύ λιτό όπως αρμόζει, δίνει έμφαση στη κίνηση και στο λόγο του ηθοποιού. Η εμφάνιση του ποντικιού, που πιάνει κουβέντα μαζί του,  θα έλεγα είναι περιττή αλλά πρωτότυπη.

Ο Άλκης Τσαλίκης κάνει μια προσπάθεια δύσκολη πάνω στη σκηνή και τα καταφέρνει. Παρακολουθούμε σε 60΄λεπτά τη δράση του ασθενή σε ένα δωμάτιο τρελοκομείου και είναι ότι πιο σοκαριστικό μπορεί να συνατήσετε. Ιδιαίτερο, πρωτότυπο, τσακίζει κόκκαλα. Άραγε πόσο κοντά ή πόσο μακρυά βρισκόμαστε απο αυτό το δωμάτιο? Που μπορεί να μας οδηγήσει η αγάπη? Αυτόν τον προβληματισμό βάζει ο Άλκης και προσπαθεί να τον απαντήσει στο έργο που έγραψε και σκηνόθέτησε ο ίδιος.

Μια αξιέπαινη προσπάθεια που πρέπει όλοι στο τέλος να χειροκροτήσουμε.

Συνεντεύξεις

Άλκης Τσαλίκης

  • Πως σκέφτηκες να ανεβάσεις ένα τέτοιο ιδιαίτερο έργο?

Είναι ένα έργο που πραγματεύεται την αγάπη και πιό συγκεκριμένα, πια είναι αυτά τα όρια που μπορεί να ξεπεράσει ο καθένας μας, για χάρη αυτού του τεράστιου θέματος που είναι η αγάπη. Την αγάπη που δεν μπορέσαμε να ορίσουμε ποτέ, κανείς μας. Ένα τρίτο πρόσωπο μπαίνει ανάμεσα, η Σοφία (σύζυγος) φεύγει πέρνοντας και το παιδί τους μαζί της. Εκεί ο Αντώνης  τρελαίνεται και χάνει τα λογικά του.

  • Πιστεύεις ότι η αγάπη μπορεί να σε οδηγήσει σε τέτοια ακραία σημεία?

Το πιστεύω απόλυτα και πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα πιο ακραία σημεία που να σε οδηγήσει ένας μεγάλος “τρελός” έρωτας.

  • Όταν σκηνοθετούσες το έργο σκεφτόσουν να το κάνεις τόσο λιτό το σκηνικό?

Ναι ήθελα να μην περισσεύει τίποτε, θέλησα να είναι λιτό το σκηνικό και να δώσω βάση στην υποκριτική, θέλω να βιώνουμε τον Αντώνη και τη Σοφία.

  • Τό έργο που έγραψες βασίζεται σε προσωπικά βιώματα?

Βεβαίως, είναι και προσωπικά βιώματα, εφηβικά, αλλά και αγαπημένα αναγνώσματα, όπως “Αυτός και το παντελόνι του” του Ιακ. Καμπανέλλη και του Ζαν Κοκτό  “Το Πανηγύρι”.

  • Θεωρείς ότι εσύ ο ίδιος θα μπορούσες κάποια στιγμή να γίνει Άλκης?

Ξεκάθαρη απάντηση δεν έχω, θεωρώ όμως ότι είναι πιθανό να συμβεί και αυτό. Ίσως κάτω απο ιδιαίτερες καταστάσεις θα μπορούσα να αγγίξω την τρέλα του Αντώνη.

  • Γιατί δε “σκότωσες” τον Αντώνη στο τέλος του έργου?

Γιατί δεν τα κατάφερα, αυτός είναι ο σκοπός του να ζήσουν εκεί πάνω ευτυχισμένοι και οι τρείς τους. Θεωρεί ότι αυτή είναι η μόναδική του λύτρωση.  Σαν σκηνοθέτης θεωρώ ότι δε θα ήταν ενδιαφέρον αυτό το τέλος. Όταν πια παραδέχεται ότι ναι πράγματι τη γνώρισα, εκεί έρχεται η λύτρωση, και περιμένει στοϊκά όταν θα απελευθερωθεί.

Ελένη Μυστικού

Εγω θεωρώ, συμπληρώνοντας τον Άλκη, πως το ενδιαφέρον πάνω στη σκηνή είναι το δύσκολο παρά το εύκολο δλδ ο θάνατος του ήρωα.

  • Θα μπορούσες να ήσουν σε έναν άντρα η οπτασία του? Έχεις γίνει?

Κάθε γυναίκα αυτό θέλει. Φαντάζομαι πως ναι. Παντρεύτηκα κιόλας και κάπως έτσι έγιναν. Ίσως τα πιο γήινα να είναι ακόμα πιο μαγικά.

  • Θα ήθελες να ήσουν στη θέση της Σοφίας?

Σαν ρόλος σίγουρα ναι. ¨Οταν ο Άλκης μου μίλησε για το ρόλο, τον φαντάστηκα κάπως έτσι.

έγραψε ο Γιώργος Νικολαΐδης.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό απο την παράσταση:

Related posts

Leave a Comment