Υπόθεση
Ένας μοναχικός γοητευτικός άνδρας κατηγορείται κατά λάθος για τη δολοφονία μιας όμορφης γυναίκας. Στην απελπιστική του προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητα του ξεκινάει ένα εντυπωσιακό ανθρωποκυνηγητό με σπαρταριστές αστείες κωμικές καταστάσεις.
Το μυθιστόρημα θεατροποιήθηκε από τον Patrick Barlow με μια σύγχρονη θεατρική ματιά Ένα πολυβραβευμένο έργο, δυο βραβεία Tony & Drama Desk Awards και βραβείο BEST NEW COMEDY Lawrence Olivier Awards 2007 «Τα 39 Σκαλοπάτια», παίζονται τα τελευταία είκοσι χρόνια με τεράστια επιτυχία στο Λονδίνο.
Είναι ένα παραλήρημα δράσης, μουσικής, ήχων και φωτισμού, με μια τετράδα ηθοποιών, που εναλλάσσονται σε 139 ρόλους, με σκηνική δραστηριότητα και αυτοσχεδιασμούς που κάνουν ολοφάνερο ότι ο άνθρωπος έχει τον πρώτο ρόλο στο θέατρο.
Το έργο έχει 35 σκηνικές αλλαγές, όπου στον ίδιο σκηνικό χώρο δημιουργούνται ανατροπές και η σκηνή μετατρέπεται και μεταβάλλεται από υπαίθριο χώρο σε εσωτερικό θεάτρου, σε δωμάτιο, σε δρόμο, σε τρένο, σταθμό τρένου, στέγη βαγονιών, γέφυρες, ποτάμια, βάλτοι, θάλασσες, βουνά, αεροπλάνα, κλπ. Δημιουργείται, έτσι, μια ποιητική σκηνική εικόνα, όπου ο θεατής αφήνεται στο έλεος της σωματικής έκφρασης των ηθοποιών, των ήχων και της εικόνας.
Είναι μια παράσταση που αγαπήθηκε από το θεατρικό κοινό σε όσες χώρες παίζεται (Broadway των ΗΠΑ, Hong Kong, Λονδίνο, Αυστραλία). Η παράσταση ανέβηκε στην Ελλάδα, με τεράστια επιτυχία στο θέατρο Κνωσός πριν από περίπου δέκα χρόνια σε σκηνοθεσία του Κωστή Τσώνου.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Ανατροπή από το πουθενά, γέλιο μέχρι δακρύων και μια υπόθεση που σε μαγεύει από το πρώτο λεπτό!
Ο Σπύρος Σπαντίδας έχοντας ως σύμμαχο την γνήσια θεατρική παρουσία που τον ακολουθεί σε όλες τις εμφανίσεις του στη σκηνή, καταφέρνει και κρατιέται στο ύψος των περιστάσεων και ξεχωρίζει για τον μοναδικό του λόγο κατά την διάρκεια της παράστασης και το ευφάνταστο χιούμορ του.
Ο Χάρης Σώζος χαρίζει πολλά σε αυτή την παράσταση χάρις στην ισχυρή του εμπειρία στο χώρο αλλά και για το ήθος του επάνω στη σκηνή. Υποδυόμενος πολλές προσωπικότητες μέχρι το φινάλε, μας σηκώνει σίγουρα από την θέση μας και μας κάνει να μπούμε με την σειρά μας στο κέντρο της υπόθεσης.
Ο Φώτης Κέπελης μας συστήνει έναν Φώτη που λατρεύουμε από την πρώτη στιγμή. Ατάκες- φωτιά αλλά και μια στάση αυτοσαρκασμού μας κάνουν να τον ξεχωρίσουμε και να αποτελέσει σίγουρα κομβικό ρόλο στο δρόμο της ιστορίας.
Τέλος η Μάρα Δαρμουσλή μας ξαφνιάζει ευχάριστα και μέσω μιας μοναδικής αντίθεσης διάφορων προσωπικοτήτων που περνούν από μπροστά μας, μας χαρίζει μια ιδιαίτερη και άκρως μελετημένη εικόνα που της αξίζουν σίγουρα πολλά συγχαρητήρια.
Ένα έργο που σίγουρα μας ξεμπλόκαρε από την ανιαρή καθημερινότητα και την θεατρική στατικότητα που επικρατεί και τόλμησε κάτι εντελώς διαφορετικό με τους πρωταγωνιστές του να ανεβαίνουν κάτι παραπάνω από 39 Σκαλοπάτια, ξεφεύγοντας από την κοινότυπη ροή του θεάτρου.