Home » ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ » ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΜΗΣ:”Eίμαι σε μια φάση που απολαμβάνω περισσότερο την δουλειά γιατί έχω καταλάβει με τα χρόνια πως δεν γίνεται να αρέσω σε όλους “

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΜΗΣ:”Eίμαι σε μια φάση που απολαμβάνω περισσότερο την δουλειά γιατί έχω καταλάβει με τα χρόνια πως δεν γίνεται να αρέσω σε όλους “

 

Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης όλα αυτά τα χρόνια έχει οδηγήσει το δικό του τιμόνι της υποκριτικής σε πολλά και διαφορετικά μονοπάτια τα οποία του έφεραν επιτυχία, επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη αλλά πάνω από όλα ηρεμία και συνειδητότητα μέσα του.

Ευδιάθετος, καλοσυνάτος αλλά και έτοιμος για να αναζητήσει αυτό το κάτι , το διαφορετικό στην δουλειά του ο Αλέξανδρος αυτή την περίοδο βρίσκεται σε ένα δημιουργικό πυρετό με τις επιτυχημένες παραστάσεις των “Μamma Mia” και “Ράφτης Κυριών” να συνεχίζουν δυναμικά την πορεία τους αλλά και με το Σόι σου να μας κρατάει συντροφιά σε έναν αγαπημένο ρόλο τα τελευταία χρόνια στον Αlpha.

Ο ταλαντούχος ηθοποιός μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο για όλους και για όλα!

Αλέξανδρε μου καλώς όρισες στο CheckinArt! Χωρισμένος σε 3 επιτυχημένες δουλειές την φετινή σεζόν στο “Mamma Mia”, στο “Ράφτης Κυριών” αλλά και στο “Το σόι σου”, που βρίσκεις τον εαυτό σου;

Πάντοτε ο ηθοποιός βάζει τον εαυτό του σε όλες τις δουλειές που κάνει. Το καλό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι αρχικά το Σόι είναι μια σειρά που παίζεται για 4η συνεχόμενη χρονιά, έχει πάρει τον δρόμο του ως τρόπος δουλειάς οπότε δεν έχει αντιμετωπίσει κάποια δυσκολία. Από την άλλη μεριά το Mamma Mia συνεχίζει για 2η χρονιά την μεγάλη του πορεία οπότε το καινούργιο που είχα να αντιμετωπίσω ήταν ο “Ράφτης Κυριών” ,  ένα ιδιαίτερο έργο με ένα δύσκολο και απαιτητικό ρόλο. Όταν κάνεις μια σωστή οργάνωση και διαχείριση του χρόνου, νομίζω πως μπορείς να τα προλάβεις όλα, φτάνει να υπάρχει θέληση από την μεριά σου και να είσαι διαθέσιμος όταν ξεκινάς μια τέτοια περιπέτεια σε αυτή την δουλειά.

Στην σημερινή εποχή οι αποφάσεις σου είναι με βάση το συναίσθημα ή την λογική;

Όλα ασφαλώς παίζουν τον ρόλο τους αλλά στην φάση την οποία βρίσκομαι αυτή την στιγμή έχω προχωρήσει αρκετά μετά από 20 χρόνια στην δουλειά και σαφώς με ενδιαφέρουν  οι συνεργασίες που θα κάνω, τα ίδια τα έργα που θα συναντήσω και αν αυτό συνάδει και οικονομικά θα ήταν πολύ ευχάριστο. Αυτά βέβαια δεν μπορείς να τα πετύχεις πάντα στον απόλυτο βαθμό αλλά εγώ προσωπικά είμαι ανοιχτός στις προτάσεις καθώς μέχρι τώρα έχω παίξει ήδη ένα ευρύ ρεπερτόριο με τις επιλογές μου και αυτό δείχνει την πρόθεση μου να μην κολλάω στο θέμα “με ποιους θα συνεργαστώ” ή να τυποποιηθώ σε θέματα ρόλων, ακόμα και στην τηλεόραση που δεν είναι τόσο εφικτό καθώς σε σχέση με το θέατρο η οθόνη θέλοντας και μη σε τυποποιεί. Πιστεύω πως από τις επιλογές μας θα έρθουν οι επόμενες προτάσεις και όλο αυτό θεωρείται ένα γαϊτανάκι στο τέλος της ημέρας.

Από την αρχή του καλλιτεχνικού σου ταξιδιού μέχρι και σήμερα, τι έχει αλλάξει προσωπικά στον Αλέξανδρο και τι μαθήματα έχεις πάρει από αυτή την δουλειά; Έχεις αναθεωρήσει από τυχόν λάθος επιλογές και σφαλιάρες του επαγγέλματος;

Δεν έχω μετανιώσει για κάτι, έχω κάνει πολλά και διαφορετικά πράγματα και χαίρομαι για όλο αυτό. Έχω συνεργαστεί με πάρα πολύ κόσμο στη δουλειά και δεν έχω ταμπού, δεν είμαι ένας άνθρωπος που σκέφτομαι ότι πρέπει να κάνω ένα συγκεκριμένο είδος θεάτρου, ούτε ότι πρέπει να συνεργαστώ με συγκεκριμένα άτομα όπως και να έχει. Παίζοντας στη σκηνή θέλοντας και μη ωριμάζεις υποκριτικά, παίρνεις πολλά μαθήματα από αυτόν τον χώρο και κυρίως όταν παίζεις με μεγάλους ηθοποιούς. 

Σίγουρα όταν είσαι πιο νέος, έχεις την αίσθηση να φανείς, να είσαι αποδεκτός στους γύρω σου και να σε μάθει ο κόσμος. Νομίζω πως τώρα είμαι σε μια φάση που απολαμβάνω περισσότερο την δουλειά γιατί έχω καταλάβει με τα χρόνια πως δεν γίνεται να αρέσω σε όλους οπότε καλό είναι να συγκεντρώνεσαι σε αυτό που πας να κάνεις κάθε φορά και αν βρεις αποδέκτες σε όλο αυτό, ακόμα καλύτερα. Χαίρομαι ιδιαίτερα την φετινή σεζόν καθώς στον “Ράφτης Κυριών” κάνουμε μια παράσταση σε ένα θέατρο που θα το χαρακτήριζες “Off Broadway” αλλά μια δουλειά υψηλού επιπέδου σε συνεργασία με ταλαντούχους συνάδελφους. Ποτέ δεν σκέφτομαι συγκεκριμένα μόνο τον δικό μου ρόλο γιατί πάντα θέλω να βλέπω το σύνολο, το θέατρο είναι ένα ομαδικό άθλημα.

Έχοντας περάσει από αγαπημένες και επιτυχημένες παραγωγές στον χώρο της τηλεόρασης, πως κρίνεις το τηλεοπτικό πεδίο του σήμερα, τι θα σου έκανε το κλικ για να ξαναμπεις με γερά τα γκάζια σε μια νέα τηλεοπτική σειρά;

Γενικότερα τα πράγματα πορεύονται έτσι όπως πορεύεται και η ίδια η χώρα. Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια έντονη πτώση στο θέμα των νέων σειρών στις οθόνες μας αλλά ο Alpha στον οποίο προβάλλεται Το Σόι σου επενδύει σε αυτό το κομμάτι και καλώς επενδύει γιατί υπάρχει μια τρομερή ανταπόκριση. Κάθε φορά κοιτάζω τους συνεργάτες μου, το σενάριο το οποίο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην τηλεόραση και ακολουθώ το ένστικτό μου. Συνήθως το πρώτο συναίσθημα που σε διακατέχει για μια δουλειά, είναι το πιο σωστό και αυτό που σε κάνει να οδηγηθείς στην πιο σωστή επιλογή, όταν μπαίνουν στην μέση “μπλοκαρίσματα” και διπλές/τριπλές σκέψεις τότε κάτι δεν πάει καλά μέσα σου.

Κάποιες φορές οι άνθρωποι της τηλεόρασης μπερδεύονται με τους ανθρώπους του θεάτρου και αντίστοιχα οι άνθρωποι του θεάτρου με την τηλεόραση και κάπου χάνουμε την ουσία των πραγμάτων ενώ η ουσία είναι μια, να είσαι καλός στην δουλειά σου και να μπορείς να αποδώσεις σωστά. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι πολύ εύκολα βάζουμε “ταμπέλες” στην δουλειά αλλά και αυτό το συνηθίζεις με τα χρόνια και σίγουρα δεν μπορείς να κάνεις κάτι γιαυτό, μένει να αποδείξεις ποιος είσαι και τι κάνεις είτε επί σκηνής είτε στην οθόνη.

Το “Έχω ένα μυστικό” στο οποίο πρωταγωνιστούσες στον Αlpha, ήταν μια δουλειά που σίγουρα δέχθηκε πολλά σχόλια εκείνη την εποχή την οποία προβαλλόταν. Σήμερα σε μια νέα εποχή που κυριαρχούν τα Social Media, πως φιλτράρεις θετικά/αρνητικά μηνύματα αλλά και πως διαχειρίζεσαι αυτή την νέα τάση;

Η αλήθεια είναι ότι τότε τα Social Media δεν ήταν τόσο δυνατά και ενεργά όσο είναι τώρα και σκέφτομαι πως αν προβαλλόταν τώρα αυτή η σειρά σίγουρα θα είχε μια διαφορετική αντιμετώπιση στον σχολιασμό της. Την περίοδο εκείνη κυριαρχούσαν οι gossip εκπομπές στις οποίες γινόταν ο σχολιασμός των πάντων. Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από τότε και μου φαίνεται τώρα σαν αστείο καθώς στο ίδιο κανάλι επέστρεψα από την μία παίζοντας τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, αυτή την μεγάλη μυθική μορφή του ελληνικού θεάτρου και του κινηματογράφου και επιστρέφω τώρα με έναν άλλο ρόλο, αυτόν του “Ζουζουνέλ” το οποίο είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Είναι μια πολύ γλυκιά ανάμνηση για μένα και πάντα κρατάω τα καλά πράγματα από κάθε δουλειά γιατί για μένα ακόμα και αν κάποια πράγματα δεν πήγαν καλά, είναι οδηγός για τις επόμενες δουλειές. Είναι αυτό που μου λέγανε και οι δάσκαλοι μου στο Θέατρο Τέχνης, ότι κάνεις μια δουλειά, τελειώνει η σεζόν και προχωράς στην επόμενη γιατί όλο αυτό που κάνουμε είναι μαραθώνιος, μην σου πω ότι είναι και τρίαθλο. Είναι ένας αγώνας αντοχής που δεν σταματάει, φτάνεις κάπου και μετά προχωράς σε κάτι άλλο. Το κυριότερο είναι να μπορέσεις να αφήσεις με τα χρόνια κομμάτια που έχουν σχέση με τον ναρκισσισμό, με την κακώς εννοούμενη φιλοδοξία και να μπεις λίγο στην ουσία της δουλειάς γιατί αυτά τα κομμάτια υπάρχουν έτσι και αλλιώς από την φύση του επαγγέλματος. Το “Έχω ένα μυστικό” δεν είχε πάει τόσο άσχημα στους πίνακες τηλεθέασης απλώς είχαν ακουστεί τόσα πράγματα προτού καν γίνει αυτή η σειρά και είχαν προκαταβάλει τον κόσμο οπότε υπήρχε μια προδιάθεση ότι αυτό που θα βγει στην οθόνη θα είναι κάτι “κακό”. Ήταν σίγουρα μια έντονη περίοδος και εξακολουθώ να το θυμάμαι με μια γλυκιά ανάμνηση.

Τι είναι αυτό που ακόμα σε γοητεύει στον χώρο και τι είναι αυτό που σε απωθεί;

Πάντα θα με γοητεύει να βλέπω ωραίους ηθοποιούς και ιδιαίτερες παραστάσεις και το ζηλεύω πάντα με την καλή έννοια. Προσπαθώ συνεχώς να το αποκωδικοποιήσω και να το ταιριάξω στην δική μου δουλειά. Πάντα με συγκινεί το θέατρο σαν θεατής και πάντα προσπαθώ να πηγαίνω σαν θεατής και όχι σαν επαγγελματίας.

Με απωθεί το δήθεν από όποιο χώρο και αν προέρχεται, αυτές οι ταμπέλες θεωρώ πως δεν σε βοηθάνε και ιδιαίτερα και δεν βοηθάνε σίγουρα τους ανθρώπους του χώρου. Με ενοχλεί να μην είναι κάποιος συνεπής καθώς εμείς οι καλλιτέχνες έχουμε μια καλλιτεχνική φύση που γινόμαστε λίγο αέρας αλλά πρέπει να είμαστε συνεπείς σε ότι και αν κάνουμε. Ακόμα κάτι άσχημο είναι πως σε πολλές δουλειές του σήμερα πολλοί συνάδελφοι μου δεν πληρώνονται και εγώ επίσης δεν έχω πληρωθεί σε κάποιες από αυτές. Προσωπικά μου αρέσει τα πράγματα να έχουν μια επαγγελματική χροιά σε όλα τα επίπεδα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Yπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό απωθημένο που δεν έχεις πραγματοποιήσει μέχρι τώρα, πως φαντάζεσαι τον Αλέξανδρο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια στον χώρο;

Aπωθημένα στον χώρο δεν έχω γιατί δόξα τω θεώ αυτά τα 22 χρόνια περίπου στο θέατρο έχω παίξει πολύ ωραίους ρόλους και έχω πραγματοποιήσει αξέχαστες συνεργασίες που για μένα δεν είναι αν παίζεις έναν ρόλο αλλά που και με ποιους παίζεις τον κάθε ρόλο. Θεωρώ πως βρίσκομαι σε ένα σταυροδρόμι που θέλω να έχω μεγαλύτερη άποψη στο τι θα ήθελα να παίξω ή να συμμετάσχω χωρίς να με καλούν απλά σε κάτι. Φέτος που συνεργάζομαι με τον Δημήτρη Μυλωνά στο Από Μηχανής επειδή είναι μια καινούργια αρχή για μένα, χαίρομαι ιδιαίτερα που έχω μπει σε αυτό το θέατρο γιατί συμμετέχω σε μια άλλη διαδικασία που είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Μέχρι τώρα στην πορεία μου έχω γυρίσει πολλά θέατρα και νομίζω πως έχει έρθει η στιγμή που εγώ θα είμαι πιο ώριμος να συμμετάσχω σε αυτές τις αποφάσεις που αφορούν τα θέματα ρεπερτορίου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που κάνω αυτό το βήμα με τον Ράφτη Κυριών οπότε θα δούμε στην συνέχεια που θα οδηγηθούμε, ακόμα γίνονται κουβέντες και δεν είναι τίποτα σίγουρο.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *