21/10/2020

CheckinArt

art & culture magazine

ΛΗΔΑ ΜΑΤΣΑΓΓΟΥ:” Από την στιγμή που μπαίνω σε μια δουλειά δεν έχω πισωγυρίσματα και είμαι προσηλωμένη εκεί. Θεωρώ το αντίθετο κάπως ανήθικο και όχι και τόσο έντιμο για τους άλλους.”

Η Λήδα Ματσάγγου από την πρώτη στιγμή που την γνωρίζεις, σου αφήνει κάτι το επιβλητικό και συνάμα τόσο ζεστό συναίσθημα που σε κάνει να την ξεχωρίσεις και να την λατρέψεις πρώτα ως πάστα ανθρώπου και μετά ως καλλιτέχνη.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Μετράει αξιόλογες δουλειές στο θέατρο αλλά και στην τηλεόραση που μέσω των επαναλήψεων μας κάνει να την ξεχωρίσουμε ξανά και ξανά για τον ιδιαίτερο της λόγο και την ισχυρή της παρουσία με άρτιο επαγγελματισμό, κάτι που σίγουρα λείπει στις μέρες που διανύουμε.

Την φετινή σεζόν βρίσκεται σε ένα έργο “πρόκληση”, στη παράσταση “Φάκελος Ρίτα Χέϊγουορθ” στο Θέατρο Αλκμήνη με ένα ρόλο “πρόταση” που λειτουργεί ως καταλύτης στην υπόθεση του έργου.

Η ταλαντούχα ηθοποιός μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο για όλους και για όλα!

Λήδα μου καλώς όρισες στο CheckinArt! Τι σου έκανε το κλικ για να συμμετέχεις στην φετινή παράσταση “Φάκελος Ρίτα Χέιγουορθ” στο Θέατρο Αλκμήνη και ποιος είναι ο δικός σου απόηχος μέχρι και σήμερα;

Kαταρχάς το κλικ μου το έκανε το ίδιο το κείμενο το οποίο θα το χαρακτήριζες τρελό και είναι μια ιδιαίτερη μαύρη κωμωδία που με ψαγμένο χιούμορ καταφέρνει και θίγει άγρια θέματα της εποχής. Έχει να πει πολλά πράγματα και ενώ γελάς σου παρουσιάζονται μπροστά σου πολύ σοβαρά θέματα όπως είναι η βιαιότητα, η  κακοποίηση του ανθρώπου σε όλα τα επίπεδα αλλά και η υποκρισία που υπάρχει. Σίγουρα σου αφήνει πράγματα και μια τροφή για αργότερα μετά το τέλος της παράστασης. Ένας ακόμη λόγος είναι ότι συμμετέχει η Μπέσσυ Μάλφα η οποία είναι φίλη γιατί γνωριζόμαστε πολλά χρόνια από την εποχή των σπουδών μας και το ζητούμενο είναι να είμαι κοντά με ανθρώπους που αγαπάω και εκτιμώ σε αυτή την δουλειά. Είναι πρωταρχικό στοιχείο για μένα να συνεργάζομαι με άτομα που εκτιμώ γιατί έτσι η δουλειά γίνεται παιχνίδι, χρειάζεται να έχεις ένα κοινό κώδικα με τους συνεργάτες σου για να το χαρείς όλο αυτό. Για μένα είναι μια μεγάλη πρόκληση αυτό το έργο γιατί είναι ένα διαφορετικό είδος η μαύρη κωμωδία και η ισορροπία την οποία πρέπει να διαχειριστείς είναι από μόνη της πολύ λεπτή. Στην αρχή σίγουρα αναρωτιόμουν για το πως θα ανταποκριθεί ο κόσμος και περίμενα ότι θα είναι λίγο πιο “μαζεμένος” ως προς αυτό. Με ξάφνιασε που είχε μεγάλη ανταπόκριση σε ανθρώπους που ήταν μαθημένοι σε ένα πιο κλασσικό είδος.

 

 

Από τον Βόλο μέχρι και το σήμερα τι έχει αλλάξει προσωπικά στην Λήδα και τι μαθήματα έχεις πάρει από αυτόν τον χώρο; Έχεις αναθεωρήσει από τυχόν λάθος επιλογές και σφαλιάρες του επαγγέλματος;

Το θέατρο δεν το είχα ποτέ ως θέατρο στο μυαλό μου, μου άρεσε ο αυτοσχεδιασμός που γινόταν και το θεωρούσα ένα παιχνίδι. Στην πορεία από μια σχολική παράσταση συνειδητοποίησα ότι το παιχνίδι μου είναι το θέατρο και παρόλαυτα το φύλαξα αρκετά δικό μου καθώς στην συνέχεια έδωσα εξετάσεις στην Νομική Αθηνών και ήξερα πως οι γονείς μου θα σοκαριστούν από την επιλογή μου. Ήθελα αρχικά να το τολμήσω μόνη μου και τους το ανακοίνωσα αφότου πέρασα στο Εθνικό. Αυτό που θέλω είναι να παραμένει όσο γίνεται το παιχνίδι μου και αυτή είναι η δική μου ανάγκη, κάτι που δεν μπορεί να γίνεται δυστυχώς συνέχεια.

Σίγουρα έχουν αλλάξει ριζικά τα πράγματα μετά την έφοδο της οικονομικής κρίσης σε όλους τους τομείς. Εγώ σίγουρα δεν περίμενα ποτέ να μπω κατευθείαν στην αρένα έπειτα από τις σπουδές μου στο Εθνικό και ήμουν και από αυτούς που δεν ήθελα την συνεχόμενη απασχόληση καθώς αναζητούσα να κάνω και ταξίδια για τον εαυτό μου. Πίστευα πάντα πως όταν μια δουλειά πήγαινε πολύ καλά, δεν χρειαζόταν να συνεχίσω σε αυτήν και την επόμενη και παραεπόμενη σεζόν όπως ακριβώς αποφάσιζαν άλλοι συνάδελφοι γιατί είχα ανάγκη για ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο το οποίο θα μου δώσει πολλά πράγματα, εμπειρίες και μπόλικο υλικό. Στην αρχή αυτού του ταξιδιού έζησα όλη αυτή την καλή εποχή του επαγγέλματος με τις αμέτρητες παραγωγές και τις πολλές επιλογές μπροστά σου αλλά τώρα έχουν έρθει τα πάνω-κάτω για όλους μας και αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να προχωράμε.

Έχοντας περάσει από επιτυχημένες παραγωγές στην τηλεόραση όπως τις “Αέρινες Σιωπές” , “Εγκλήματα” αλλά και “Οι Ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα” που ακόμα και τώρα μέσω των επαναλήψεων συνεχίζουν και ξεχωρίζουν στην προτίμηση του κόσμου, πώς κρίνεις το σημερινό τηλεοπτικό πεδίο; Αν δεις τον εαυτό σου σε παλαιότερες δουλειές όπως τις προηγούμενες θα είσαι καταστροφική εντοπίζοντας λάθη αλλά και παρατηρήσεις;

Έχω να δω τον εαυτό μου αρκετό καιρό και ακούω τους γύρω μου να μου μιλάνε για αυτές τις επαναλήψεις αλλά λόγω της ώρας προβολής τους δεν έχει τύχει να πετύχω κάποια από αυτές. Όταν έβλεπα τον εαυτό μου τα προηγούμενα χρόνια πάντα είχα την τάση να λέω πως αυτό θα μπορούσα να το είχα χειριστεί καλύτερα και έτσι εξακολουθώ να είμαι μέχρι και σήμερα. Ο ρυθμός της τηλεόρασης είναι απίστευτα γρήγορος λόγω των συνθηκών και πάντα ήθελα αυτό που κάνω, να το κάνω όσο καλύτερα μπορώ. Την τηλεόραση ως μέσο της έδωσα την σοβαρότητα που της αρμόζει και όχι με την λογική της προχειρότητας λέγοντας “πάμε απλά να το κάνουμε”. Με την τηλεόραση μπαίνεις στα σπίτια των άλλων και δεν μου αρέσει καθόλου να υποτιμάω την νοημοσύνη του τηλεθεατή και πολλές φορές ήρθα αντιμέτωπη με αυτή την φάση και υπήρχε πάντα αντίσταση από την μεριά μου γιαυτό και δεν έκανα και πολλά πράγματα στην τηλεόραση.

Τι θα σου έκανε το κλικ για να ξαναμπείς με γερά τα γκάζια σε μια νέα τηλεοπτική παραγωγή;

Δυστυχώς λόγω του οικονομικού πεδίου που επικρατεί, αυτό κάνει και την τηλεόραση να δείχνει και πιο φθηνή και δεν υπάρχει τόσο πολύ αισθητική η οποία χρειάζεται στις μέρες μας. Αυτό που κοίταγα και παλαιότερα σε μια σειρά, ήταν να είναι προσεγμένη κάτι που σήμερα δεν υπάρχει λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων. Το τελευταίο διάστημα είχα παρακολουθήσει την σειρά “Η λέξη που δεν λες” η οποία είχε γυριστεί στην Κρήτη και ήταν μια δουλειά που πραγματικά ξεχώρισα και μου θύμισε τα παλαιότερα σήριαλ. Αυτή την στιγμή δεν είμαι ενήμερη για το τι παίζεται στον τηλεοπτικό χάρτη μιας και έχω δώσει όλη μου την ενέργεια στην παράσταση και στο γιο μου ο οποίος κατέχει το μονοπώλιο.

Από την έλευση του παιδιού και μετά τι είναι αυτό που άλλαξε σε σένα και σε έκανε να μπορείς να απέχεις και ένα διάστημα από την δουλειά;

Mόλις μου συνέβη δεν το περίμενα και ήταν ανάγκη μου να αφοσιωθώ πλήρως σε αυτόν τον νέο ρόλο, τόσο που δεν ήθελα να μου προκύψει μια άλλη νέα δουλειά. Για μένα ήταν πολύ έντονο αυτό, το ότι ήθελα να κάνω ολοκληρωτικά focus. Αντίθετα άλλες μητέρες τρέχουν για τα πάντα και φοβούνται μην τυχόν απομακρυνθούν από τον χώρο και ξεχαστούν από το σύστημα το οποίο συμβαίνει στις μέρες μας. Λόγω όμως ότι αυτά τα χρόνια με το μεγάλωμα του παιδιού φεύγουν και δεν ξαναέρχονται, δεν ήθελα να δω το παιδί μου να μεγαλώνει αστραπιαία με την βοήθεια κάποιου άλλου χωρίς την δική μου παρουσία. Tώρα πλέον βρίσκομαι σε μια ηλικία που πλέον το παιδί είναι μεγάλο και δεν με χρειάζεται τόσο όσο παλαιότερα οπότε και εγώ μπορώ να εστιάσω σε μια δουλειά που θα με γοητεύσει.

Αν ερχόταν ο γιος σου κάποια στιγμή και σου έλεγε πώς ήθελε να ασχοληθεί με την υποκριτική, τι θα τον συμβούλευες, τι να προσέξει και τι να αποφύγει;

Είναι πολύ σημαντικό να κάνει κάποιος αυτό που αγαπάει πραγματικά. Αν στο μέλλον είναι ο ίδιος αποφασισμένος για κάτι τέτοιο και ξέρω πώς αυτό θέλει τότε δεν μπορώ να τον εμποδίσω παρότι θα ξέρω ότι τα πράγματα θα είναι άσχημα γιατί ακόμα και να τον εμποδίσω δεν θα έχει και κανένα νόημα. Μπορώ σίγουρα να τον συμβουλεύσω για κάποια πράγματα αλλά κάθε δουλειά έχει τα τρωτά της και ειδικά αυτή την εποχή δεν ξέρεις πλέον τι νόημα έχει να πηγαίνεις στο Πανεπιστήμιο να σπουδάσεις γιατί και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό που δεν στο εγγυάται κανείς στο μέλλον. Επομένως για μένα είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις μέσα σου τι σου γίνεσαι και να ξέρεις πώς αγαπάς κάτι έχοντας εφόδια στις αποσκευές σου για να το παλέψεις και να το κατακτήσεις.

Πώς διαχειρίζεσαι την νέα τάση της επικοινωνίας με τα Social Media; Πώς φιλτράρεις θετικά/αρνητικά μηνύματα;

Απέκτησα Instagram τον τελευταίο καιρό και αυτό με το ζόρι. Σίγουρα απεχθάνομαι το να βρίσκομαι σε μια παρέα και να ασχολιούνται όλοι με τα κινητά τους χωρίς καμία επικοινωνία και είναι κάτι που με φρικάρει, δεν το δέχομαι και το θεωρώ γελοίο. Δεν μπορώ να αφοσιώσω τόσο χρόνο από την ζωή μου για να ακολουθήσω αυτό το συνεχόμενο κύμα.

 

Σε ενδιαφέρει να δεις τι γράφεται σήμερα για σένα; Τι θα κρατήσεις από μια κριτική που θα διαβάσεις;

Αν τύχει κάτι μπροστά μου θα το κοιτάξω προσεκτικά αλλά δεν θα το κυνηγήσω. Η κριτική είναι κάτι που φυσικά με ενδιαφέρει αλλά σίγουρα δεν θα μου γίνει και εμμονή. Προς το παρόν νιώθω αρκετά καινούργια στον χώρο τον Social Media και δεν ξέρω αν μπορώ να αφοσιώσω ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου, την στιγμή που έχω άλλα τόσα πράγματα που με βομβαρδίζουν κάθε μέρα.

Οι αποφάσεις σου είναι με βάση το συναίσθημα ή την λογική; Είσαι άνθρωπος που θα σκεφτείς την προηγούμενη σου εναλλακτική σε μια επερχόμενη δουλειά ή από την  στιγμή που είσαι κάπου, προχωράς με τα ήδη υπάρχων δεδομένα;

Δυστυχώς κινούμαι περισσότερο με το συναίσθημα, έτσι είμαι ως χαρακτήρας. Από την στιγμή που μπαίνω σε μια δουλειά δεν έχω πισωγυρίσματα και είμαι προσηλωμένη εκεί. Θεωρώ το αντίθετο κάπως ανήθικο και όχι και τόσο έντιμο για τους άλλους. Έχοντας αποφασίσει 100% για κάτι, θα το στηρίξω μέχρι το τέλος.

Τι είναι αυτό που ακόμα σε γοητεύει στον χώρο και τι είναι αυτό που σε απωθεί;

Mου αρέσει πολύ η διαδικασία της πρόβας και της παράστασης γιατί κάθε παράσταση επίσης είναι μια πρόβα, η χαρά της δημιουργίας, το εσωτερικό ψάξιμο, το παιχνίδι του επαγγέλματος. Αυτό που με χαλάει σε αυτή την δουλειά είναι η ίντριγκα την οποία δεν μπορώ να διαχειριστώ και ο εγωκεντρισμός. Προσπαθώ πάντα να κάνω το καλύτερο που μπορώ και επειδή είμαι αρκετά ενοχικός άνθρωπος, θέλω πάντα να είμαι εγώ σωστή, να μπορώ να δεχτώ κάτι άσχημο και να μην κολλήσω σε αυτό πηγαίνοντας παραπέρα. Κάτι το οποίο θα με στριμώξει και θα με φέρει σε δύσκολη θέση, θα προσπαθήσω να το παλέψω και να το λύσω. Όταν είσαι με ανθρώπους που επικοινωνείς σωστά, μπορεί και το οποιοδήποτε λάθος που θα γίνει να λυθεί στη στιγμή ενώ όταν λείπει αυτή η συνεργασία μπορεί το λάθος να γίνει τεράστιο και να σε φέρει σε αδιέξοδο και να είσαι δυστυχισμένος μέσα σε αυτό. 

Πώς βλέπεις τον εαυτό σου στον χώρο τα επόμενα χρόνια; Yπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό απωθημένο που δεν έχεις πραγματοποιήσει μέχρι τώρα;

Θέλω να είμαι με ανθρώπους που εκτιμώ και αναζητώ να είμαι μαζί τους, σίγουρα δεν γίνεται να βρίσκεσαι με φίλους σου συνέχεια σε κάθε δουλειά αλλά να υπάρχει ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας και για μένα αυτό είναι πιο βασικό από το να πω ότι θέλω να υποδυθώ αυτόν τον ρόλο. Η δουλειά μου είναι ομαδική και αν σου πω τώρα πως θέλω να κάνω τον Α ρόλο, αν το γύρω είναι αδύναμο ή δεν υπάρχει ωραία επικοινωνία, δεν θα είναι και για μένα σαν αποτέλεσμα καλό, είναι μια δουλειά που εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και όχι μόνο από την επιθυμία του καθενός.

Ποια είναι τα νέα μελλοντικά σχέδια, υπάρχει κάτι στα σκαριά;

Προς το παρόν τίποτα δεν είναι ανακοινώσιμο, κάνω συζητήσεις για κάτι άλλα είναι πολύ νωρίς για να επισημοποιηθεί. Υπάρχουν συνεχώς πολλές ανατροπές στο επάγγελμα και το λέω αυτό γιατί μου έχει τύχει στο παρελθόν να έχω κάνει πρόβες για κάτι που δεν πήρε μορφή ποτέ αλλά και για κάτι που είχε προγραμματιστεί επίσημα και το οποίο δεν ανέβηκε ποτέ. Βρισκόμαστε σε μια εποχή που όλα είναι τόσο ρευστά και μπορεί να έχεις κλείσει από την μια την χρονιά σου και ξαφνικά να μην υλοποιηθεί τίποτα. Είναι δυστυχώς μια τρελή εποχή για όλους μας αλλά σίγουρα δεν το βάζουμε κάτω.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ