H Σοφία Πανάγου από την πρώτη στιγμή που συστήθηκε στον καλλιτεχνικό χώρο απέδειξε πώς είναι ένας τίμιος χαρακτήρας που αγαπάει πολύ αυτό που κάνει, κουβαλώντας μέχρι και σήμερα μια δόση αγνότητας στις δουλειές που πρωταγωνιστεί χωρίς να χάσει το εγώ της σε ένα σύστημα πρόσκαιρης δημοσιότητας.
Όλα αυτά τα χρόνια έχει δοκιμαστεί στον χώρο του θεάτρου αλλά και της τηλεόρασης με μοναδική επιτυχία, με τον κόσμο να την παρακολουθεί σε διαφορετικούς ρόλους κάθε φορά.
Η ταλαντούχα ηθοποιός μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart για όλους και για όλα!
Σοφία μου καλώς όρισες στο Checkinart! Έχοντας χωριστεί ανάμεσα σε τρεις πολύ επιτυχημένες δουλειές όπως είναι ο “Θείος Βάνιας” και το “Έγκλημα και Τιμωρία” στο Θέατρο Άνεσις και τηλεοπτικά στο “Το Σόι σου” που βρίσκεις τον εαυτό σου μέσα σε ένα καθημερινό πυρετό προετοιμασιών για όλα;
Υπάρχουν μέρες που κάνω αγώνα δρόμου προσπαθώντας να προλάβω τα πάντα… Οι ισορροπίες κάποιες φορές είναι δύσκολες. Είναι πολύ σημαντικό για μένα να έχω χρόνο για τον εαυτό μου και τους ανθρώπους που αγαπώ. Δυστυχώς δεν τα καταφέρνω πάντα.
Ένα καλλιτεχνικό αδιέξοδο πώς θα το διαχειριστείς όταν υπάρχουν πολλές δουλειές στο προσκήνιο μην γνωρίζοντας ποια θα πρέπει να επιλέξεις;
Σε αυτό το δίλημμα μπαίνουμε συχνά και πολλές φορές υπάρχει η αμφιβολία αν η απόφαση τελικά ήταν σωστή. Πότε δεν ξέρουμε που θα οδηγούσε μια άλλη επιλογή. Εγώ εστιάζω πρώτον στους ανθρώπους που θα συνεργαστώ και δεύτερον στο έργο ή στο σενάριο. Πιστεύω πολύ ότι η δουλειά θα έχει πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα αν οι άνθρωποι που θα συναντηθούν επί σκηνής ή επί οθόνης μπορούν να επικοινωνήσουν.
Εν έτη 2018 οι αποφάσεις σου είναι με βάση το συναίσθημα ή την λογική;
Και 2098 να πάει σε μένα θα υπερτερεί το συναίσθημα.
Από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ και την πρώτη σου δουλειά τον “Πήτερ Παν” μέχρι και σήμερα, τι έχει αλλάξει προσωπικά στην Σοφία και τι μαθήματα έχεις πάρει από αυτόν τον χώρο; Έχεις αναθεωρήσει από τυχόν λάθος επιλογές και σφαλιάρες του επαγγέλματος;
Όλα όσα συμβαίνουν στην ζωή μας πιστεύω πως έρχονται για να μάθεις κάτι. Μέσα στην όλη μου πορεία έχω ωριμάσει και βλέπω τα πράγματα πιο ήρεμα, πιο συνειδητά, με λιγότερο άγχος και περισσότερη πίστη.
Έχοντας περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης με επιτυχημένες παραγωγές που ακόμα και σήμερα ξεχωρίζουν στα μάτια του κόσμου όπως το “50-50” , “Ιατρικό Απόρρητο”, “7 Θανάσιμες Πεθερές” αλλά και το πρόσφατο ‘Το σόι σου”, πως κρίνεις το τηλεοπτικό πεδίο του σήμερα; Τι θα σου έκανε το κλικ για να ξαναμπείς σε μια νέα τηλεοπτική παραγωγή;
Το ιδανικό θα ήταν η επόμενη τηλεοπτική μου δουλειά να είναι κάτι τελείως διαφορετικό από ότι έχω κάνει έως σήμερα.
Έχεις ξεχωρίσει κάτι στα μάτια σου παρακολουθώντας στην τηλεόραση του σήμερα;
Αυτή την περίοδο δεν βλέπω τηλεόραση αλλά αυτό που νιώθω είναι ότι ο κόσμος έχει ανάγκη να δει εμπνευσμένα σενάρια και πολύ καλές παραγωγές.
Έπειτα από έναν άκρως επιτυχημένο ρόλο όπως ήταν η Ναταλία στο “50-50”, πώς ξέφυγες από τον όρο “ταμπέλα” που άνθρωποι του χώρου και κοινό σε κατηγοριοποιούν ακόμα σε κάτι μεμονωμένο;
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μοιάζει με βιβλιοθήκη και όπως κάθε βιβλιοθήκη έχει και αυτός το δικό του σύστημα κατηγοριοποίησης. Είναι απόλυτα φυσιολογικό ο κόσμος να σε θυμάται από ένα συγκεκριμένο ρόλο ειδικά όταν αυτός προβάλλεται επί 13 χρόνια μέσω των επαναλήψεων. Βέβαια είμαστε πολύ περισσότερα από ένα χαρακτηρισμό ή από έναν ρόλο… Αυτό καλούμαστε να το αποδεικνύουμε καθημερινά μέσα από την δουλειά μας.
Που βρίσκεις την λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική/επαγγελματική ζωή; Θα κουβαλήσεις το κομμάτι της δουλειάς στο σπίτι και αντίστροφα;
Συνήθως όταν μπαίνω στο χώρο της δουλειάς αφήνω ότι έχω πίσω μου και βρίσκομαι αυτόματα σε έναν άλλο κόσμο και το αντίστροφο. Αν έχω όμως κάτι πολύ δύσκολο κάτι βαρύ που με απασχολεί δεν είναι εύκολο να το αποχωριστώ και πολλές φορές δεν θέλω κιόλας… Το παίρνεις μαζί σου, σε συνοδεύει και το φέρεις παντού άρα και πάνω στη σκηνή. Ο κάθε ηθοποιός κουβαλάει τον κόσμο του και αυτή είναι η μαγεία, κάθε παράσταση είναι διαφορετική γιατί εμείς είμαστε διαφορετικοί.
Τι συμβουλή θα έδινες σε ένα νέο παιδί που θα ήθελε να ασχοληθεί με τον χώρο της υποκριτικής;
Δεν υπάρχει πιο ανώφελο και αντιπαθητικό από τις συμβουλές προς τους νέους. Εξάλλου δεν θα τις ακούσει κανείς και καλά θα κάνει… Ο καθένας πρέπει τολμήσει και να κάνει τα δικά του λάθη. Οπότε δεν μπορώ δώσω καμία συμβουλή. Πώς θα μπορούσα? Μπορώ μόνο να μιλήσω για τον εαυτό μου, και να πω ότι νιώθω ευγνώμων που μου έχει δοθεί η ευκαιρία να κάνω επάγγελμα αυτό που λατρεύω. Δεν μπορώ να πω τίποτα άσχημο για αυτό τον χώρο , τον αγαπώ πολύ και αισθάνομαι τυχερή που κάνω αυτή την δουλειά, τη νιώθω σαν ευλογία.
Πως βιώνεις την νέα τάση των Social Media; Πως φιλτράρεις τα θετικά-αρνητικά μηνύματα;
Δυσκολεύομαι πάρα πολύ με αυτό το κομμάτι αλλά προσπαθώ να το κάνω γιατί βλέπω ότι είναι απαραίτητο για την δουλειά μας στις μέρες που διανύουμε. Είναι πολύ πρωτόγνωρο για μένα γιατί δεν έχω τόσο οικεία σχέση με τα Social Media. Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα ανεβάσει καθημερινά στον λογαριασμό του, εξάλλου κάτι που για κάποιους είναι απλό… εμένα μου παίρνει πολύ χρόνο και πολλές φορές νιώθω πως δεν υπάρχει και λόγος . Πιστεύω ότι η δουλειά μου και μόνο πρέπει να αφορά τον κόσμο.
Πως διαχειρίζεσαι τις όποιες κριτικές που θα γραφτούν;
Σέβομαι και τα θετικά και τα αρνητικά σχόλια που θα ακουστούν ειδικά αν συνοδεύονται από μια αιτιολόγηση. Αν θεωρείς ότι έχει τελειώσει η δουλειά σου όταν ανεβαίνει μία παράσταση και δεν χρειάζεται να ακούσεις κάτι άλλο, τότε δεν θα εξελιχθείς. Σίγουρα με τα θετικά κολακεύεσαι αλλά και με τα αρνητικά, μπαίνεις στην διαδικασία να δουλέψεις και να πας παρακάτω…
Τι είναι αυτό που ακόμα σε γοητεύει στον χώρο και τι είναι αυτό που σε δυσκολεύει;
Με γοητεύει πάντα η περίοδος των προβών αν και είναι η πιο δύσκολη και άχαρη γιατί είναι ένα ατελείωτο ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις Ένα ταξίδι που προσπαθείς να εξερευνήσεις να βρεις τον ήρωα σου. Αυτό το οποίο με δυσκολεύει είναι η περίοδος των γιορτών διότι έχω την ανάγκη να είμαι με ανθρώπους που αγαπώ. Παρόλα αυτά όταν είσαι στη σκηνή, τα ξεχνάς όλα δια μαγείας.
Τον ανταγωνισμό στην δουλειά πως θα τον διαχειριστείς;
Πιστεύω ότι ο καθένας τον μόνο που έχει να ανταγωνιστεί είναι τον εαυτό του οπότε δεν μπαίνω καν σε αυτή τη διαδικασία. Είναι κάτι που δεν με ακουμπάει ακόμα και αν υπάρχει δίπλα μου, απλά το προσπερνώ. Προσπαθώ να γίνομαι συνεχώς όσο μπορώ καλύτερη και να εξελίσσω τα εκφραστικά μου μέσα. Πάντα θέλω να κάνω την δουλειά μου αξιοπρεπώς χωρίς να μπαίνω σε ανταγωνιστικά μονοπάτια.
Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου μέσα στα επόμενα 5 χρόνια στον χώρο; Yπάρχει κάποιο καλλιτεχνικό απωθημένο που δεν έχεις πραγματοποιήσει μέχρι τώρα;
Θα ήθελα να είμαι σε δουλειές που έχουν αξία καλλιτεχνικά σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, και να συνεργάζομαι με ανθρώπους που θαυμάζω και εκτιμώ . Επίσης θα ήθελα να κάνω κινηματογράφο κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί…
Είναι εύκολο να ξεφύγεις από την παγίδα μιας πρόσκαιρης επιτυχίας και να μην την δεις;
Αν συνειδητοποιήσεις ότι η επιτυχία συνήθως είναι προσωρινή και χρειάζεται ένας διαρκής αγώνας για να κατακτήσεις κάποια πράγματα τότε δεν επηρεάζεσαι… απλά δουλεύεις. Προσωπικά δεν είμαι από τους ανθρώπους που αναζητάνε την δημοσιότητα αντιθέτως την θεωρώ ένα χρυσό κλουβί που μου στερεί την ελευθερία. Θα προτιμούσα να έκανα τηλεόραση και να μην με αναγνωρίζει κανείς, θα ένιωθα πολύ πιο άνετα.
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Προς το παρόν τρέχουν δύο παραστάσεις “Έγκλημα και Τιμωρία” για 3η χρονιά με εφήβους και ‘’Θείος Βάνιας ‘’ στο Θέατρο Άνεσις σε σκηνοθεσία και διασκευή Δημοσθ.Παπαδόπουλου με τους: Δημοσθ. Παπαδόπουλο , Θάλεια Ματίκα, Βας. Μπισμπίκη, Θεοδ.Κανδυλιώτη , Δημ.Καπετανάκο , Δημ.Διακοσάββα και Μανώλη Καζαμία. και τηλεοπτικά το ‘’Σόι σου’’ στον Alpha.
Σίγουρα ζυμώνονται κάποια πράγματα αλλά δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο μέχρι αυτή την στιγμή.