Tue. Oct 19th, 2021

Εύστοχος στις καλλιτεχνικές του επιλογές μέχρι και σήμερα και με ένα πλούσιο βιογραφικό από επιτυχημένες θεατρικές δουλειές αλλά και τηλεοπτικές σειρές που σίγουρα τον δικαίωσαν.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Ο ταλαντούχος Δημήτρης Μαύρος με αφορμή την παράσταση “Ο καιρός των Χρυσανθέμων” στην Ερμούπολη της Σύρου στο θέατρο Απόλλων, μιλάει αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για την νέα σεζόν που έρχεται, για τον χώρο της τηλεόρασης αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια!

Δημήτρη καλώς όρισες στο Checkinart! Mια ολοκαίνουργια θεατρική σεζόν ξεκινάει για σένα, δίνοντας το παρών σε αρκετές θεατρικές παραγωγές. Ποια είναι τα συναισθήματα σου για αυτό το ξεκίνημα; Πώς βλέπεις την πορεία του θεάτρου τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας;

Aρχικά θέλω να πω ότι με την επανάληψη του έργου “Οδός Αβύσσου Αριθμός 0” στο θέατρο Olvio, ακουμπάμε λίγο το τέλος της περσινής σεζόν, η οποία έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος διότι και τα 3 έργα που δουλεύω αυτή την στιγμή, με εκφράζουν αρκετά, τα πιστεύω πολύ και μου δίνουν μεγάλη ευχαρίστηση καθώς δεν είναι μόνο μια διαδικασία βιοποριστικής ανάγκης αλλά είναι και συναισθηματικής γιατί με γεμίζει πολύ αυτό που κάνω.

Νομίζω ότι το θέατρο μέσα στη κρίση, κατάφερε να επιβιώσει και αναδείχθηκε ως ένας άλλος πόλος διασκέδασης για τον κόσμο, κάτι το οποίο δεν ίσχυε πριν την κρίση. Γίνονται αρκετές αξιόλογες δουλειές και με μεγάλο ενδιαφέρον και νομίζω ότι το θέατρο είναι σε μια καλή του στιγμή παρά την όλη κρίση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι ηθοποιοί αμείβονται κανονικά, ούτε ότι έχουν λυθεί δια μαγείας όλα τα προβλήματα, δεν ζούμε σε ένα ροζ συννεφάκι. Aπό την άλλη πλευρά παράγονται καλλιτεχνικά σημαντικά πράγματα.

Τα τελευταία χρόνια η χώρα περνάει δύσκολα οικονομικά και αυτό έχει επηρεάσει όλους τους τομείς μαζί και τον καλλιτεχνικό. Θεωρείς ότι η κρίση για πολλούς είναι και μια “καραμέλα” για να δηλώσουν ότι δεν βρίσκουν δουλειά και ότι ακόμα εν μέσω κρίσης, αν κάποιος επαγγελματίας του είδους ψαχτεί και ενδιαφερθεί, θα βρει αυτό που τον αντιπροσωπεύει;

Δεν έχω κάποια απάντηση σε αυτό και δεν ξέρω αν όλο αυτό είναι μια συγκυρία που αφορά προσωπικά τον καθένα ξεχωριστά. Δεν θέλω να πέσω στην παγίδα, του να κάνω μια κριτική του στυλ ” ότι τα επιδόματα είναι για τους τεμπέληδες” που ακούστηκε το τελευταίο διάστημα γιατί μπορεί ο καθένας να ψάχνει για μια δουλειά και να μην βρίσκει. Προσωπικά για μένα ξέρω ότι επειδή αγαπώ πολύ το θέατρο και έχω την ίδια ενέργεια που είχα στη σκηνή  πριν 26 χρόνια στο ξεκίνημα μου και αυτό είναι κάτι που εντυπωσιάζει και εμένα τον ίδιο, κοιτάω κάθε φορά να κυνηγάω τα πράγματα. Άλλοτε τα πράγματα έρχονται όπως τα θέλω και άλλοτε όχι αλλά δεν σταματάω ποτέ να κυνηγάω αυτό που θέλω και αγαπώ.

Πιστεύεις ότι όλα αυτά τα χρόνια έχει γίνει το περιβόητο ξεσκαρτάρισμα και ότι ο καθένας πλέον θα μπει σε αυτό τον χώρο με σύμμαχο του το ταλέντο του και μόνο;

Δεν ξέρω αν και αυτός ο κόσμος που ήταν στον χώρο πριν την κρίση και διατηρούσε τις θέσεις τους, αξίζει πραγματικά ή όχι, αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω ούτε καν για τον εαυτό μου. Μπορεί κάποιος με έπαρση και εγωισμό να δηλώσει ότι “εγώ το αξίζω” αλλά δεν υπάρχει αντικειμενική αποτίμηση των ικανοτήτων κάποιου. Δεν υπάρχουν κλίκες αλλά η αλήθεια είναι ότι ένας άνθρωπος όταν ξεκινάει να κάνει μια δουλειά, πρώτα κινείται με τους ανθρώπους που γνωρίζει πολύ καλά και  που είναι σίγουρος ότι θα τον καταλάβουν με μεγάλη ταχύτητα. Άρα αυτό που πρέπει να διεκδικήσει ένας ηθοποιός ο οποίος δεν ανήκει σε μια τέτοια παρέα είναι να πείσει αυτά τα άτομα ότι ο ίδιος είναι αρκετά ικανός να ακολουθήσει τους δρόμους της δουλειάς και όταν του δωθεί η ευκαιρία, να μην έχει μια στάση που είναι έξω από αυτά τα νερά. Δεν είναι θέμα κλίκας, απλά οι παρέες είναι πιο εύκολο να συντονιστούν για ένα κοινό σκοπό και έτσι ξεκινάει κανείς και κοιτάει πρώτα τον κύκλο που είναι γύρω του.

Έχεις περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης με πολύ επιτυχημένες σειρές και μάλιστα η πιο πρόσφατη “Η Δικαίωση” η οποία ακόμα και σήμερα φιγουράρει έντονα στις προτιμήσεις του κόσμου και έμελλε να ήταν η τελευταία προσπάθεια μυθοπλασίας λίγο πριν σταματήσει το ζωντανό πρόγραμμα του Mega. Σήμερα αν κάνεις ζάπινγκ, πώς κρίνεις το τηλεοπτικό πεδίο;

Το σημερινό πεδίο της τηλεόρασης θα το χαρακτήριζα ελλειπτικό αλλά από φέτος θέλω να ελπίζω ότι θα αλλάξει ριζικά καθώς μπαίνουν νέες σειρές μυθοπλασίας και αρκετά κανάλια έχουν βάλει στόχο, όπως δείχνει μέχρι τώρα, το να προσφέρουν καινούργιες σειρές στον κόσμο. Πιστεύω τα σήριαλ που θα δούμε την φετινή σεζόν, να είναι τόσα καλά ώστε να κεντρίσουν ξανά το ενδιαφέρον του κόσμου. Είναι πολύ εύκολο να κολλήσεις σε προγράμματα τύπου ριάλιτι, με το θέμα να είναι τελικά αν σε πηγαίνουν  πραγματικά κάπου ή απλώς σε οδηγούν σε μια αποχαύνωση την οποία δεν αντιλαμβάνεσαι εκείνη την στιγμή αλλά πιο μετά. Προσωπικά δεν κατακρίνω κανέναν που θα κάτσει στην τηλεόραση του και θα δει κάποιο από αυτά τα παιχνίδια, απλά πολλές φορές ένα τέτοιο πρόγραμμα μπορεί να σε σπρώξει σε μια αδράνεια, την οποία δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε εσύ. Μια σειρά έχει ένα μύθο, μια συνέχεια η οποία κάπου θα σε οδηγήσει και σίγουρα θα ταυτιστείς με κάποιον χαρακτήρα, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τα ριάλιτι.

Αν πέσεις σήμερα πάνω σε παλαιότερες σου δουλειές στην μικρή οθόνη όπως ήταν το “Σημάδι του έρωτα”, πώς αντιδράς;

Το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να κρίνω αυτό που έχω κάνει λόγω ότι την περίοδο που γινόντουσαν δεν τα έβλεπα και να σταθώ στο τι δεν είναι καλό στο ερμηνευτικό κομμάτι από αυτά που έχω κάνει παρά στο να νοσταλγήσω την εποχή γιατί πραγματικά δεν προλαβαίνω να νοσταλγήσω αυτό το κομμάτι. Ήμουν τυχερός γιατί βρέθηκα σε πολύ καλές τηλεοπτικές δουλειές και εύχομαι να έρθουν ξανά τα πράγματα στο καλό επίπεδο που αρμόζει για το ίδιο το μέσο.

Κατά καιρούς βγαίνουν διάφοροι συνάδελφοι και μιλώντας για τις τηλεοπτικές-διαφημιστικές παραγωγές του τότε, δηλώνουν ότι την τάδε χρονιά στο τάδε σήριαλ, πληρώνονταν με το χ ποσό, κάτι που σήμερα μας φαίνεται απλησίαστο. Εσένα σε ενοχλεί αυτή η συμπεριφορά και η λογική ότι ” όλα γίνονται φανερά στον κόσμο στο βωμό της γρήγορης είδησης”;

Εγώ προσωπικά δεν κάθομαι να συζητάω για μένα αλλά δεν με ενοχλεί το τι μπορεί να ειπωθεί από τον καθένα. Εμείς οι ηθοποιοί και οι άνθρωποι του χώρου έχουμε τόσο ανάγκη να βγαίνουμε προς τα έξω και είναι τόσο απαραίτητο για εμάς η προβολή μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης που πολλές φορές καταφεύγουμε και σε αναφορές πεδίων που δεν αφορούν το κοινό. Τέτοιες αναφορές δίνουν την ευκαιρία να πεις μια κουβέντα και να χρησιμοποιηθεί ως ένα μικρό “τυράκι” για να μπορείς να βγεις στην επιφάνεια οπότε ακόμα και αν δεν συμφωνώ για κάτι που θα ειπωθεί, κατανοώ τον λόγο για τον οποίο το κάνει κανείς και το σέβομαι απόλυτα.

Υπάρχουν όνειρα στις μέρες που διανύουμε;

Κουβαλάω ακόμα όνειρα και ευτυχώς δεν έχω φτάσει ακόμα στο σημείο να έχω απωθημένα. Μπορώ να ονειρεύομαι ακόμα και αυτό μου δίνει δύναμη και με κάνει να νιώθω και πιο νέος.

Έχεις καταφέρει να διαχωρίζεις την επαγγελματική από την προσωπική σου ζωή, λέγοντας πώς μέχρι αυτό το σημείο είναι η δουλειά μου ώστε να μην υπάρχει περιθώριο τροφής των media για το προσωπικό κομμάτι;

Όλα αυτά τα χρόνια προσπάθησα να διαχωρίζω την επαγγελματική από την προσωπική ζωή και νομίζω τα έχω καταφέρει, κάτι που μου έχει κοστίσει γιατί μπορεί να έχω λιγότερη προβολή από τα media. Kάποτε μου έκαναν μια ερώτηση για έναν συνάδελφο μου, παλαιότερο από μένα και η απάντηση μου δεν έπαιξε ποτέ. Όταν λοιπόν ρώτησα για ποιον λόγο έγινε αυτό, μου απάντησαν ότι θα έπρεπε να τον βρίσω λίγο ώστε να δημιουργηθεί ντόρος και να μπορεί να παίξει. Αυτό το παιχνίδι δεν μπορώ να το παίξω. Θα πω αυτό που σκέφτομαι, δεν θα απαντήσω με γνώμονα  πώς θα δημιουργηθεί ένα σκάνδαλο για να φτιαχτεί ένας ντόρος γύρω από αυτό. Από την άλλη μεριά νιώθω και τυχερός γιατί πάντα υπάρχουν άνθρωποι που μου βγάζουν μια εκτίμηση και μια αγάπη και γίνονται πράγματα τα οποία είναι πολύ πιο αληθινά για μένα από τις κατασκευασμένες ειδήσεις.

Την φετινή σεζόν γίνεται ένα μεγάλο άνοιγμα στην ελληνική μυθοπλασία από όλα τα κανάλια έπειτα από αρκετό μεγάλο διάστημα και επιστρέφουν σπουδαία άτομα του χώρου όπως ο Π.Κοκκινόπουλος και ο Γ.Μπέζος και άλλοι πολλοί. Εσύ είσαι διατεθειμένος να πεις το να σε μια νέα τηλεοπτική πρόταση την οποία θα συνδυάσεις με τις θεατρικές σου υποχρεώσεις;

Είμαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να επιστρέψω και δεν είμαι από αυτούς που αποποιούνται το μέσο. Ήδη έκανα κάποια γυρίσματα για την νέα σειρά του Δ. Αρβανίτη ” Εγκλήματα Πάθους” στον Αντ1, στην οποία θα εμφανιστώ σε ένα αυτοτελές επεισόδιο αλλά και σε ένα επόμενο του δεύτερου κύκλου. Την τηλεόραση την αγαπώ πολύ ως μέσο και δεν την απορρίπτω. Η αλήθεια είναι ότι μετά το τέλος της “Δικαίωσης” στο Μega, μου έλειψε αρκετά αυτό το κομμάτι και σήμερα είμαι έτοιμος και ανοιχτός για να μπούμε ξανά και να κολυμπήσουμε με τα δεδομένα του σήμερα. Σημασία για μένα πόσο ενδιαφέρον έχει ένας ρόλος που θα σου δωθεί να κάνεις.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

H παράσταση “Ο καιρός των Χυσανθέμων” είναι μια ευτυχής συγκυρία για μένα γιατί είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον Μάνο Ελευθερίου, στα στερνά, ενάμιση χρόνο πριν φύγει από την ζωή. Όταν λοιπόν ήρθε η πρόταση από την Κίρκη Καραλή και την Αλίνα Κωτσοβούλου, τις οποίες εκτιμώ και γνωρίζω χρόνια, όλο αυτό το πάντρεμα με έσπρωξε να πω το ναι δίχως δεύτερη κουβέντα παρότι το πρόγραμμα είναι αρκετά βεβαρημένο. Αυτή την περίοδο ετοιμάζομαι για το “TANGO” του Σλάμοβρι Μρόζεκ το οποίο θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Οlvio, με την παράσταση “Ο καιρός των Χρυσανθέμων” να παίζεται κάθε Δευτέρα απόγευμα και την Οδός Αβύσσου Αριθμός 0 η οποία συνεχίζεται και την φετινή σεζόν καθώς πήγε εξαιρετικά την περσινή σεζόν. Την Οδό Αβύσσου, οφείλω να πω ότι την ξεχωρίζω  και την βάζω μέσα στις 3-4 παραστάσεις  σε αυτή την διαδρομή των 26 χρόνων η οποία είναι πολύ γεμάτη από θέατρο. Είναι πολύ σημαντικό για μένα καθώς φέτος δίνεται μια συνέχεια αυτού του έργου και ελπίζω και τα υπόλοιπα έργα να λάβουν την ίδια προσοχή από τον κόσμο.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ