20/06/2021

CheckinArt

art & culture magazine

ΚΩΣΤΑΣ ΦΛΩΚΑΤΟΥΛΑΣ:”ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΟΣ Η ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΛΟΣ Η ΚΑΚΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΡΟΛΟ, ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΟΜΟΤΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΟΥΣ”

Έχοντας λάβει θερμή αγάπη από το κόσμο όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τους τηλεοπτικούς αλλά και τους θεατρικούς του ρόλους, συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κάνει αυτό που αγαπάει και να στηρίζει το καλό θέατρο με παραγωγές που ανεβαίνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου αλλά και των κριτικών.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Ο Κώστας Φλωκατούλας με αφορμή τις επιτυχημένες παραστάσεις του έργου “Η Συμμορία των 5” , μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart!

K. Φλωκατούλα καλώς ορίσατε στο Checkinart!  Ποιες είναι οι μέχρι τώρα εντυπώσεις σας από το έργο “Η Συμμορία Των 5” στο Θέατρο Κιβωτός αλλά και από αυτά που έχετε ακούσει από τον κόσμο;

Tα μηνύματα του κόσμου μέχρι τώρα είναι αρκετά ελπιδοφόρα με το πιο σημαντικό να είναι ότι πέρα της εμπορικής επιτυχίας, επικοινωνούμε με τον κόσμο πολύ καλά και με τον τρόπο που επιθυμούσαμε όταν στήναμε την παράσταση. Θέλαμε εξαρχής  η παράσταση μας να είναι μια σωστή δουλειά σε έναν αξιόλογο χώρο και να μην είναι ένα έργο που κυνηγάει απαραίτητα το εύκολο γέλιο, το χειροκρότημα αλλά και την ατάκα τα οποία δεν είναι ασφαλώς κατακριτέα αλλά αφορούν ένα άλλο είδος θεάτρου. Εμείς καταφέραμε να κάνουμε μια κωμωδία καταστάσεων η οποία επικοινωνεί με τον κόσμο, κάτι που είναι πολύ αισιόδοξο αλλά και κάτι που μας κρατάει και εμάς σε εγρήγορση και είναι πιο κοντά στη δουλειά και στην ευχαρίστηση μας. Όταν επικοινωνείς ουσιαστικά με το κοινό, αυτό είναι και ένα εφόδιο για τη δουλειά σου, κάτι που πετύχαμε απόλυτα στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Το κοινό είναι ευχαριστημένοι με αυτό που βλέπουν και δεν λέει φεύγοντας “έχασα τα λεφτά μου” κάτι που νιώθουμε και εμείς οι ίδιοι κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Πως βλέπετε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο ελληνικό θέατρο με μια Αθήνα 1000-1500 θεατρικών σκηνών; Tι θεωρείτε ότι θέλει να δει ο θεατής μέσα από αυτό;

Στο θέατρο εμείς οι ηθοποιοί αντιμετωπίσαμε την κρίση πριν έρθει η οικονομική κρίση γιατί πάντα εκμεταλλεύονταν τους ηθοποιούς και τους είχαν ως έρμαιο των μεγάλων αποφάσεων με τους επιχειρηματίες να είχαν πάντα την ευχέρεια να σου πουν αν επιθυμώ θα σε πληρώσω, με εμάς να μην μπορούμε να κάνουμε πολλές φορές τίποτα για αυτή τη κατάσταση. Έτσι ήρθε η κρίση η οποία δυστυχώς δεν ήταν μόνο οικονομική αλλά έχει κάνει μεγάλο κακό και σε άλλα πράγματα με αποτέλεσμα  οι θιασάρχες να μην μπορούν να ανοιχτούν σε μεγαλύτερες παραγωγές ώστε να μπει η δουλειά σε μια φυσιολογική ροή. Παρ’ όλα αυτά ο ηθοποιός δίνει το 100% της ενέργειας του σε όλη αυτή την ιστορία που λέγεται κρίση και τα καταφέρνει διότι η επικοινωνία με το κόσμο δεν έχει σταματήσει αλλά έχει ενδυναμωθεί σε ένα βαθμό λόγω της ανέχειας της κρίσης. Το θέατρο έχει ένα δικό του δρόμο ο οποίος με τις θυσίες των ηθοποιών , είναι δύσκολο να πειραχτεί.

Έχετε περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης με πολύ όμορφους και ιδιαίτερους ρόλους που σας έχουν κάνει πολύ αγαπητό στο κοινό και οι οποίοι παραμένουν διαχρονικοί μέχρι και σήμερα. Πως κρίνετε το σημερινό τηλεοπτικό πεδίο που η μυθοπλασία φέτος επιστρέφει πιο ενεργή στους δέκτες μας με νέες σειρές στο προσκήνιο;

Φέτος όντως νιώθω και εγώ ότι πάει να γίνει μια νέα αρχή στα τηλεοπτικά πράγματα με το θέμα να είναι ότι δυστυχώς γίνεται με τις παλιές συνήθειες. Τα κανάλια προσπαθούν να κάνουν επιτυχίες χωρίς να έχουν τις κατάλληλες υποδομές και όταν μιλάω για υποδομές εννοώ κάποια θεμελιώδη ζητήματα όπως το σενάριο, τον τρόπο δουλειάς αλλά και την οργάνωση μιας παραγωγής.

Οι Τούρκοι είναι πιο έξυπνοι από εμάς σε αυτό το κομμάτι καθώς πριν κάποια χρόνια κάνανε συμφωνία με Αμερικάνους που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενο, τους έδειξαν τον τρόπο των γυρισμάτων και έτσι έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό στις τηλεοπτικές παραγωγές. Δυστυχώς εμείς είμαστε αρκετά εγωιστές για να δεχθούμε πάνω από το κεφάλι μας κάποιον άλλο που ξέρει πιο πολλά πράγματα που αφορά τη δουλειά μας. Ελπίζω να συμβεί τώρα μια νέα αρχή όπου τα πράγματα θα είναι καλύτερα όχι μόνο για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αλλά και για το στήσιμο μιας δουλειάς γιατί αυτό το κομμάτι έχει φοβερές ελλείψεις στο τηλεοπτικό πεδίο. Εκεί χρειάζεται να γίνει μια σοβαρή δουλειά. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μικρό προς το παρόν αλλά αν υπάρξει σωστή υποδομή, θα έρθουν όλα τα άλλα από μόνα τους. Το να κάνεις ποσοστά σημαίνει ότι πρέπει να επικοινωνήσεις σωστά με το κόσμο σε κάτι που δεν στοχεύουν οι άνθρωποι της τηλεόρασης αλλά στο εύκολο κέρδος.

Ο Χάρης Ρώμας δήλωσε και επίσημα την επιστροφή του Καφέ της Χαράς για την σεζόν 2019-2020 μέσω του Αντ1, γιορτάζοντας έτσι τα 30 χρόνια του καναλιού. Πως σας φαίνεται αυτή η ιδέα; Είχατε ποτέ στο μυαλό σας ότι μια σειρά που αγαπήθηκε στο έπακρον από το κόσμο στο παρελθόν, θα μπορούσε να επανέλθει στο σήμερα με ένα νέο κύκλο επεισοδίων;

Kαταρχάς οφείλω να πω ότι ακόμα δεν έχω κάποια επίσημη ενημέρωση από τους συντελεστές για το αν θα γίνει ή όχι και εγώ ακούω όλα αυτά τα νέα μέσω των ειδήσεων που έχουν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα. Σαν σκεπτικό το βρίσκω πάρα πολύ καλό και με μεγάλο ενδιαφέρον. Λόγω του ότι ξέρω καλά τον Χ. Ρώμα θα ήθελα και πιστεύω πως και ο ίδιος αυτό προσπαθεί, το να γίνουν τα γυρίσματα με τις ίδιες συνθήκες του 2004 γιατί δεν θα ήταν ωραίο να γίνει μια προχειροδουλειά. Οι συνθήκες του τότε ήταν αρκετά προσεγμένες με τα γυρίσματα να ήταν όλα σε εξωτερικούς χώρους. Δεν θα ήθελα να χάσει λόγω του ότι έχει μια φήμη και θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή την φήμη με το έτσι θέλω με την ιστορία να έχει μεγάλο ενδιαφέρον για το πως θα είμαστε ξανά ως ομάδα σε διαφορετικές ηλικίες στην πραγματικότητα του σήμερα.

Πως αντιδράτε όταν σας συναντάει ο κόσμος στην καθημερινότητα σας αλλά και στο θέατρο και σας μιλάει για παλαιότερους σας τηλεοπτικούς ρόλους όπως της Πολυκατοικίας στο Μega, ρόλοι που παραμένουν ακόμα και σήμερα διαχρονικοί;

Δεν έχω την απαίτηση ο κόσμος να γνωρίζει όλο το βιογραφικό μου και δεν είναι και ο ίδιος υποχρεωμένος να το κάνει. Ο κόσμος βλέπει περισσότερο τηλεόραση παρά θέατρο επομένως αναγνωρίζει έναν ηθοποιό από τις φορές που θα τον δει στο γυαλί. Δεν το θεωρώ σωστό αλλά δεν με ενοχλεί κιόλας. Μπορεί οι τηλεοπτικές μου δουλειές να είναι λίγες σε σχέση με τις θεατρικές αλλά έχω εισπράξει πολύ αγάπη από το κόσμο από αυτό το κομμάτι. Από την άλλη γνωρίζω ότι υπάρχει και κόσμος που δεν είναι τόσο εκδηλωτικός και με ξέρει από το θέατρο και από τα πρώτα μου βήματα στο χώρο. Aυτοί οι άνθρωποι οι οποίοι αποτελούν και το καλό κοινό στο θέατρο, πολλές φορές δεν είναι εκδηλωτικοί και δεν θα σηκωθούν εύκολα να πουν ” μπράβο, είσαι σπουδαίος ή  είσαι άχρηστος”. Είναι άτομα που έρχονται στο θέατρο και ευχαριστιούνται τη παράσταση αλλά κρατούν την ευχαρίστηση για τον εαυτό τους, κάτι που είναι πιο σημαντικό.

Πως βλέπετε την νέα τάση της επικοινωνίας του σήμερα με τα social media; 

Εγώ δεν έχω κάποιο λογαριασμό στα social media αλλά έχω μια ελπίδα ότι το ιντερνετικό κομμάτι μάλλον θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο στάδιο και αυτό γιατί  δουλεύουν σε αυτό νέα παιδιά τα οποία έχουν μια άλλη σχέση με τα πράγματα. Όσο συνεχίζουν και κάνουν τη δουλειά τους καλά, σίγουρα κάτι καλύτερο θα βγει από αυτή τη κατάσταση. Έχω μια ελπίδα ως προς αυτό το κομμάτι και πιστεύω πολύ σε αυτά τα παιδιά που χρησιμοποιούν την νέα τεχνολογία.

Πως θα διαχειριστείτε τις κριτικές που θα γραφτούν σήμερα για την δουλειά σας αλλά και για εσάς προσωπικά;

Eίναι και οι κριτικές μέσα στη συνδιαλλαγή με το κόσμο. Ο κόσμος είναι ελεύθερος να γράφει και να πιστεύει ότι θέλει άλλωστε η δουλειά μας είναι να δίνουμε ένα ερέθισμα στο κόσμο και ο ίδιος να μας χαρακτηρίζει ως καλούς, κακούς, μέτριους ή οτιδήποτε άλλο θέλει και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ακόμα είναι πολύ σημαντικό για το θέατρο το να είσαι πολύ συγκεκριμένος σε αυτό που κάνεις. Δεν έχει σημασία να σε πουν κακό σε αυτό που κάνεις γιατί ο κακός είναι ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα. Το “δεν μου άρεσε” στη κριτική του άλλου είναι δουλειά ολόκληρη και αυτό είναι πολύ σημαντικό και είναι πάνω από όλα και όχι το αν ένας ηθοποιός όπως εγώ είναι καλός ή κακός. Το θέατρο δεν υπάρχει για να είμαι εγώ καλός αλλά για να υπάρχει η συνδιαλλαγή μας με το κόσμο. Δεν υπάρχει καλός ή κακός ηθοποιός παρά μόνο καλός ή κακός σε αυτό τον ρόλο με τις συνομοταξίες του χώρου να είναι για τους ανόητους. Έχω γνωρίσει και ηθοποιούς που είναι και χρόνια φίλοι μου οι οποίοι  δεν είχαν επιτυχία σε αυτό που έκαναν και μετά από χρόνια έδεσε ο ρόλος, λειτούργησαν όλες οι συνθήκες και ήταν πολύ καλοί σε κάτι άλλο που δοκιμάστηκαν.

Δεν είναι κακό να είσαι κακός ηθοποιός και δεν είναι καλό να είσαι πάντα καλός ηθοποιός. Το να είσαι πάντα άριστος σε αυτό που κάνεις ή πάντα κακός, είναι και κάτι που “βρωμάει” και δεν στέκει.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Συνήθως δεν μου συμβαίνουν αυτά που θα ήθελα και τα οποία σκέφτομαι αλλά αυτά που σκέφτονται άλλοι για εμάς. Ευτυχώς μέχρι τώρα ήμουν πολύ τυχερός άνθρωπος και ηθοποιός που δεν χρειάστηκε να ζητήσω από κάποιον να με συμπεριλάβει σε μια δουλειά γιατί αυτή ερχόταν από μόνη της. Γενικά δεν μου χρωστάει το θέατρο αλλά του χρωστάω. Με το θέατρο μπόρεσα και έζησα, μεγάλωσα την οικογένεια μου, συνεχίζω να ζω και είμαι ευτυχής με αυτή την πορεία έως τώρα.  Χρωστάω πολλά στο θέατρο.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
%d bloggers like this: