Home » FACES » ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΙΣΦΗΣ:”ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΛΛΑ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ AΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ”

ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΙΣΦΗΣ:”ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΛΛΑ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ AΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ”

 

Ανατρεπτικός, γεμάτος ζωντάνια για αυτό που κάνει και πάντα προσγειωμένος στα θέλω  του και στις απόψεις του χωρίς να μπαίνει στο τριπάκι της εκάστοτε μόδας.

Ο Λάμπρος Φισφής με αφορμή τις επιτυχημένες παραστάσεις του έργου “Tailor Made Comedy” στο Θέατρο Ζίνα, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα!

Την φετινή σεζόν βρίσκεσαι στο Θέατρο Ζίνα μαζί με τον Δημήτρη Μακαλιά και τον Ζήση Ρούμπο στο έργο “Τailor Made Comedy”.  Ποια είναι τα συναισθήματα σου για αυτή τη δουλειά και τι έχεις λάβει μέχρι τώρα από τις εντυπώσεις του κόσμου;

Αρχικά το φετινό μας εγχείρημα είναι μια αυτοσχεδιαστική παράσταση κωμωδίας και ότι πιο διαδραστικό μπορεί να βρει κάποιος. Το 80% της κάθε παράστασης στήνεται με βάση τα λεγόμενα του κοινού με το κοινό να ελέγχει την ροή του έργου όπως ακριβώς είναι και το σλόγκαν της παράστασης. Ο κόσμος όλα αυτά τα χρόνια το έχει αγαπήσει θερμά και το στηρίζει με όλη του την δύναμη με την φετινή χρονιά να θέλαμε να το στήσουμε οι 3 μας ως ομάδα με το κοινό μέχρι και σήμερα να το έχει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του.

Έχοντας περάσει όλα αυτά τα χρόνια από πολλά και διαφορετικά projects, τι θεωρείς ότι αναζητάει ο κόσμος στην θεατρική του έξοδο;

Προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό γιατί έχω βρεθεί σε μια  συγκυρία  και μια κατάσταση που έχω συνδράμει και εγώ ο ίδιος και η οποία είναι πολύ δημοφιλής όπως το stand up comedy. Πρόκειται για μια γρήγορη μορφή κωμωδίας η οποία έχει γερές βάσεις και προσελκύει και ένα κοινό που δεν ήταν κοινό θεάτρου γιατί εμείς τον κόσμο τον συναντήσαμε αρχικά σε άλλους χώρους και στη συνέχεια τον καλέσαμε στην αίθουσα του θεάτρου. Μέχρι τώρα  τα πράγματα για εμάς πηγαίνουν πολύ καλά με το κόσμο όλο και περισσότερο να μαθαίνει αυτά τα είδη κωμωδίας και τα αγκαλιάζει θερμά.

Θεωρείς ότι μέσα στη περίοδο της κρίσης γίνονται αξιόλογες θεατρικές παραγωγές ή ο καθένας κοιτάει και την ευκολία του πράγματος παράγοντας πολλές φορές κάτι πρόχειρο;

Το θέατρο συγκεκριμένα στην Αθήνα είναι μια τεράστια βιομηχανία σε μια πόλη τεσσάρων εκατομμυρίων η οποία ανεβάζει περίπου χίλιες παραστάσεις τον χρόνο, ένα νούμερο που μπορεί να χαρακτηριστεί και ακραίο από μόνο του καθώς σε μια τέτοια ποσότητα δεν μπορούν όλες οι παραστάσεις να είναι άρτιες. Το επίπεδο του θεάτρου σίγουρα στην Ελλάδα και στην Αθήνα  είναι πολύ αξιόλογο καθώς αν απομονώσουμε κάποιες δουλειές κάθε χρόνο, θα παρατηρήσουμε κάποια πολύ καλά δείγματα. Πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας προσπαθούν να μειώσουν το budget των παραγωγών για να μπορούν να σταθούν στο χώρο  με εμένα να με θεωρώ για ακόμη μια φορά τυχερό καθώς τα projects τα οποία δουλεύω κάθε χρόνο δεν απαιτούσαν ποτέ πολλά χρήματα. Εκεί που μια μεγάλη παραγωγή πριν 10 χρόνια χρειαζόταν ένα μεγάλο θίασο αλλά και ένα πλούσιο εξοπλισμό, εμείς στο stand up χρειαζόμασταν πάντα  ένα μικρόφωνο και τον φωτισμό γιατί όλα φτιάχνονταν από την φαντασία μας οπότε δεν έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικό για μας και κάτι που μας έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό.

Έχοντας περάσει από τη τηλεόραση με πολύ ωραίες παραγωγές, πως βλέπεις το σημερινό τηλεοπτικό πεδίο;

H αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν είχα τον χρόνο να παρακολουθήσω κάτι στη τηλεόραση γιατί το prime time πρόγραμμα της τηλεόρασης πέφτει πάντα πάνω στο πρόγραμμα του θεάτρου και στις ώρες της δουλειάς μου. Φέτος δεν έχω παρακολουθήσει τι γίνεται από την πλευρά των παραγωγών αλλά έχω καταλάβει ότι επικρατεί ένα γενικότερο κλίμα τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης στον χώρο με τις επιλογές να στηρίζονται στις πιο κλασσικές συνταγές και σε δουλειές που έχουν μικρό ρίσκο με αποτέλεσμα το σύστημα να κλείνει τις πόρτες του στις πιο νεανικές και πειραματικές ιδέες. Οι νέοι δεν έχουν φύγει από τη τηλεόραση αλλά η τηλεόραση από τους νέους.  Αν το μέσο αποφασίσει να προβάλλει κάτι που είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των νέων τότε και τα ίδια τα άτομα θα γυρίσει στο μέσο.

Αν έρθει σήμερα μια τηλεοπτική πρόταση, είσαι διατεθειμένος να επιστρέψεις σε ένα νέο project στο γυαλί το οποίο θα συνδύαζες με τις υπόλοιπες επαγγελματικές σου υποχρεώσεις;

Θα έλεγα φυσικά το ναι σε κάτι που θα μου κέντριζε το ενδιαφέρον και το οποίο ήταν κοντά σε μένα. Το θέατρο και το πρόγραμμα της περιοδείας σε όλη την χώρα είναι η σταθερή μου ενασχόληση και αυτό το οποίο δεν μπορώ να ζήσω χωρίς να το κάνω γιατί η ζωντανή εμφάνιση είναι κάτι το ξεχωριστό και το σταθερό κομμάτι της δουλειάς μου. Η τηλεόραση είναι κάτι το οποίο έρχεται και φεύγει και δεν είμαι από τους ανθρώπους που κάνουν 25 χρόνια σερί τηλεόραση.

Είμαι πάντα ανοιχτός σε ότι προκύψει γιατί η τηλεόραση είναι ένα μέσο το οποίο έχει απίστευτη δυναμική που παρά τα χαμηλωμένα budgets, σου προσφέρει και πάλι έδαφος για να στήσεις δουλειές που δεν μπορούν να γίνουν ούτε στο θέατρο ούτε στο youtube. Το youtube αυτή τη περίοδο έχει ξεκινήσει και αγγίζει σιγά-σιγά το κομμάτι της τηλεόρασης κάτι που με σόκαρε προσωπικά όταν από την περσινή σεζόν αλλά και φέτος καταφέραμε να στήσουμε μια ιντερνετική εκδοχή του Κάψε το Σενάριο, στο πεδίο του youtube, κάτι που για μένα τα εμπεριέχει όλα και δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από την τηλεοπτική του μορφή. Βασίζεται σε μια αξιόλογη παραγωγή με τα απαιτούμενα σκηνικά που έχει κάθε παραγωγή αλλά και τον απαραίτητο εξοπλισμό και για εμάς είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.

Στην Ελλάδα του 2018 πώς βιώνεις την νέα τάση της επικοινωνίας με τα Social Media;

Με τα social media έχω μια πολύ περίεργη σχέση! Αυτό που μου αρέσει μέσα σε αυτό είναι η διαδραστικότητα που προσφέρουν και σίγουρα αποτελεί ένα εργαλείο για τον καθένα. Για μένα αποτελεί ένα εργαλείο δουλειάς μέσα από το οποίο θα δημοσιεύσω μια μελλοντική μου δουλειά ή κάτι που θα ήθελα να ζητήσω από το κοινό και όχι κάτι απόλυτα προσωπικό της ζωής μου. Δεν είμαι 100% ενεργός σε αυτό το κομμάτι και συνήθως θα δημοσιεύσω κάτι που θα μου έρθει εκείνη τη στιγμή χωρίς να το προγραμματίσω και κάτι με το οποίο ο κόσμος θα γελάσει και θα νιώσει καλά. Δεν έχω καμία ανάγκη να διατηρώ την επικοινωνία μου μέσω των social media ως δημόσιο πρόσωπο για να βρίσκομαι απλά στο προσκήνιο της επικαιρότητας αλλά ούτε θα αναπτύξω τη γνώμη μου για κάτι.

Έχει ένα ενδιαφέρον το γεγονός ότι μπορείς να δημοσιεύσεις κάτι που θα ενεργοποιήσει το κόσμο και να χρησιμοποιήσεις τα social media ως μέσα διάδοσης καλών πραγμάτων.

Πως θα διαχειριστείς τις κριτικές που θα γραφτούν για σένα και τη δουλειά σου;

Η κριτική όταν μιλάμε για το κομμάτι της live κωμωδίας στο θέατρο είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο σε αντίθεση με άλλα είδη θεάτρου ή άλλα μέσα. Όταν λες ένα αστείο μέσα στην παράσταση, το κοινό θα γελάσει αν του αρέσει ή όχι και αυτή είναι η άμεση κριτική αυτού που κάνεις. Μόλις τελειώσει η παράσταση η ετυμηγορία έχει βγει για την εκάστοτε παράσταση της ημέρας γιατί κάθε παράσταση είναι διαφορετική και αυτό είναι το όμορφο με το ζωντανό γιατί δημιουργείται μια ατμόσφαιρα που κάνει διαφορετική μια παράσταση.

Την εκάστοτε παράσταση το κοινό την κρίνει εκείνη τη στιγμή. Όταν τελειώσει, ξέρεις τι έχει πάει καλά και τι όχι και δεν χρειάζεται να διαβάσεις κάποια κριτική γιατί είναι κάτι που έχει αποφασιστεί εξαρχής. Το να γελάνε 400 άτομα με ένα αστείο και ένας να μην γελάει γιατί δεν του ταιριάζει το συγκεκριμένο χιούμορ, είναι απόλυτα σεβαστό από τον καθένα μας. Γενικά στο κόσμο των social media/ youtube που τα σχόλια είναι ανοιχτά για όλους, είναι ένα κομμάτι που σου παίρνει ένα χρονικό διάστημα για να το συνηθίσεις και για να αποφασίσεις το τρόπο που πρέπει να το χειριστείς λόγω της ποσότητας και της ανωνυμίας των σχολίων. Γενικά τα σχόλια που θα γραφτούν στο Youtube ( λόγω του ότι πολλές φορές ζητάμε από το κόσμο να μας πει τη γνώμη του για να πάρουμε και εμείς ιδέες ) συνήθως τα διαβάζω όλα για να μπορώ να διακρίνω όλες τις απόψεις του καθενός. 

Το τελευταίο διάστημα έχεις κυκλοφορήσει το “Τετράδιο Κωμωδίας” από τις Εκδόσεις Πρώτη Ύλη. Πως πήρες την απόφαση να εκδόσεις αυτό το βιβλίο;

Όταν ξεκινάς να ασχολείσαι με τη κωμωδία, έχεις ένα τετράδιο στο οποίο γράφεις όλες σου τις ιδέες και όπως περνάνε τα χρόνια μαζεύεις τις δικές σου ιδέες. Κάποιες από αυτές τις ιδέες τις χρησιμοποιώ στο stand up comedy , άλλες τις επιλέγω για τη τηλεόραση και το θέατρο και κάποιες άλλες πάλι μένουν εκεί όχι γιατί δεν τις θεωρώ σωστές αλλά λόγω ότι πρέπει να βρεις το σωστό μέσο για να τις προβάλλεις. Έτσι μου ήρθε η ιδέα ότι θα μπορούσα να αναπτύξω κάποιες από αυτές τις ιδέες ώστε να βγουν “αστείες” αλλά όχι με την λογική του stand up comedy και να αποτυπωθούν στο χαρτί. Σε μια περίοδο της ζωής μου στην οποία είχα ελεύθερο χρόνο για να συγκεντρώσω όλο το υλικό, αποφάσισα να δημιουργήσω αυτό το κολάζ.

Αν έρθει η κόρη σου σε κάποια χρόνια και σου εκφράσει την επιθυμία της να ασχοληθεί με τον καλλιτεχνικό χώρο και συγκεκριμένα με το stand up comedy, πως θα αντιδράσεις;

Αν η κόρη μου εκφράσει την επιθυμία της για κάτι τέτοιο, οφείλω να της πω να το ακολουθήσει. Λόγω του ότι ο δικός μου περίγυρος ποτέ δεν ήταν τόσο υποστηρικτικός με αυτό που κάνω, έχω μια ευθύνη να την αφήσω να κάνει αυτό που αγαπάει πιο πολύ. Θεωρώ ότι ο  κάθε γονιός έχει ευθύνη να βοηθήσει το παιδί του να ανακαλύψει αυτό που θέλει να κάνει και στη συνέχεια να το υποστηρίξει όσο λάθος και να πάει. Για μένα θα είναι  καταπληκτικό το να γίνει η κόρη μου stand up comedian.

Υπάρχει ακόμα ένα καλλιτεχνικό όνειρο;

Για μας το όνειρο πάνω-κάτω ήταν το ίδιο! Υπήρχε πάντα μια μερίδα ανθρώπων που ξεκίνησε με το όνειρο να κάνει θέατρο και κάποια άλλη μερίδα που ήθελε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο με εμένα να ανήκω στην μερίδα που αγαπούσε τον κινηματογράφο. Το μεγάλο μου μπάσιμο στις τέχνες έγινε με το σινεμά καθώς αποτελούσε πάντα το πάθος μου, έχοντας δουλέψει στο παρελθόν για 3 χρόνια στο χώρο του σινεμά. Θα ήθελα κάποια στιγμή στο μέλλον να δω ένα σενάριο μου να γίνεται κινηματογραφική ταινία.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

H παράσταση μας μέχρι τα Χριστούγεννα θα παίζει κάθε Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή και μέσα στις γιορτές θα παίζει κάθε Σάββατο και Κυριακή καθώς την Κυριακή θα προστεθεί η νέα παράσταση η οποία είναι ο τρίτος μου μονόλογος στο stand up comedy η οποία μαζί με το Τailor Made Comedy θα συνεχίσει μέχρι το Πάσχα.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *