Thu. Oct 28th, 2021
Rate this post

Ανατρεπτική προσωπικότητα, με άκρως επιτυχημένους ρόλους αλλά και συνεργασίες στο ενεργητικό της όλα αυτά τα χρόνια και μια αυθεντική στάση απέναντι στα πράγματα και σε αυτό που αγαπάει πολύ να κάνει!

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Η αγαπημένη Δήμητρα Παπαδήμα με αφορμή την πολύ-αναμενόμενη πρεμιέρα του έργου “Πηνελόπη Δέλτα – Ίων Δραγούμης: Tελευταία Συνάντηση, στο Θέατρο Αθήναιον στη Θεσσαλονίκη, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα!

Δήμητρα καλώς όρισες στο Checkinart! Ποια είναι τα συναισθήματα σου για το έργο “Πηνελόπη Δέλτα- Ίων Δραγούμης: Tελευταία Συνάντηση” και τι πρόκειται να δει ο κόσμος στο ανέβασμα του στη Θεσσαλονίκη;

Αρχικά μιλάμε για ένα έργο το οποίο η αδελφή μου η Μαρία έχει αρκετό διάστημα στο μυαλό της η οποία παρότι δεν έχει κάποια σχέση με τον θεατρικό χώρο, της αρέσει να γράφει. Το κείμενο άρεσε εδώ και χρόνια σε όλους μας αλλά λόγω διάφορων συγκυριών δεν είχε τύχει να γίνει πράξη. Έτσι μετά  από ένα διάστημα ήρθε η κατάλληλη στιγμή και αποφασίσαμε να το παρουσιάσουμε στο κοινό έχοντας δίπλα μας μια σειρά από  αξιόλογους συνεργάτες όπως είναι η Ειρήνη Ευαγγελάτου η οποία σκηνοθετεί το έργο και αποτελεί τη ψυχή της ομάδας. Μπροστά μας έχουμε ένα απαιτητικό κείμενο με δυο ήρωες που μέχρι τώρα έχουμε δει μόνο σε κάδρα και εμείς προσπαθούμε να τους δώσουμε ψυχή και να τους κάνουμε ανθρώπους.

Διαβάζοντας για τις ανάγκες του έργου παρατήρησα πολλούς ψεύτικους και τυποποιημένους ήρωες στους οποίους ως ομάδα δώσαμε υπόσταση δείχνοντας ότι ήταν άνθρωποι όπως όλοι οι άλλοι με συναισθήματα τα οποία ήταν καταπιεσμένα λόγω της εποχής στην οποία ζήσανε. Για μένα αυτοί οι δύο χαρακτήρες ήταν δυο ροκάδες της εποχής. Ο Ίων Δραγούμης είναι μια παρεξηγημένη φυσιογνωμία καθώς αν διαβάσεις περισσότερα για τον ίδιο στη πορεία, θα διαπιστώσεις ότι πάνω από όλα ήταν άνθρωπος με τον ίδιο να πηγαίνει προς το θάνατο μέσα από μια έντονη ζωή και η Πηνελόπη Δέλτα με συνεχείς απόπειρες αυτοκτονίας η οποίες αποτύγχαναν διότι δεν άντεχαν τον καθωσπρεπισμό της ζωής. Προσωπικά πιστεύω πολύ αυτό το έργο και θεωρώ ότι είμαστε πρωτοπόροι σε όλο αυτό το εγχείρημα.

Μέσα σε μια Αθήνα 1000-1500 θεατρικών σκηνών που εμπεριέχονται όλα τα είδη θεάτρου, τι θεωρείς ότι επιθυμεί να δει θεατής;

Αυτό που αφουγκράζομαι στην Αθήνα συγκεκριμένα γιατί στη Θεσσαλονίκη είναι διαφορετικά τα πράγματα, είναι ότι το κοινό έχει γυρίσει σε ένα βαθμό τις πλάτες προς τα μεγάλα ονόματα αλλά και θεάματα με τους παραγωγούς να αναγκάζονται να μειώσουν κατά πολύ το εισιτήριο των θιάσων τους. Από την άλλη παρατηρώ ότι τα μικρά θεάματα με άφθαρτα πρόσωπα στις ομάδες τους  έχουν μια ανοδική προσέλευση, κάτι που μου κάνει μεγάλη εντύπωση και με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί θα πρέπει κάποια στιγμή να ξεφύγουμε από τα ίδια και τα ίδια, δίνοντας τη σκυτάλη και σε νέους ανθρώπους με φρέσκιες ιδέες σε όλα τα επίπεδα της δουλειάς. Στο θέατρο οι ομάδες με νέα παιδιά τα καταφέρνουν και παρουσιάζουν αξιόλογες δουλειές γιατί έχουν μέσα τους ένα όραμα για αυτό που κάνουν.

Έχεις περάσει από το χώρο της τηλεόρασης με σπουδαίες παραγωγές που ακόμα και σήμερα μέσω των επαναλήψεων αλλά και του ίντερνετ παραμένουν το ίδιο διαχρονικές στα μάτια του κόσμου. Πρόσφατα είδαμε πριν το οριστικό  μαύρο του Mega ,αρκετά σήριαλ να επιβραβεύονται από το κόσμο με μεγάλα νούμερα τηλεθέασης δείχνοντας έτσι την προτίμηση του στη μυθοπλασία. Πως βλέπεις το σημερινό τηλεοπτικό πεδίο;

Δεν βλέπω συχνά τηλεόραση! Προσπάθησα να δω κάποιες σειρές αλλά δεν με ενθουσίασε κάτι από ότι υπάρχει καθώς οι περισσότερες δουλειές δεν έχουν καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα και είναι επηρεασμένες από τα εξωτερικά πρότυπα. Στον ελεύθερο μου χρόνο μου αρέσει να παρακολουθώ κάποια βιογραφικά αφιερώματα τα οποία έχουν μεγάλο ενδιαφέρον καθώς μαθαίνεις αρκετά πράγματα αλλά και κάποιες ξένες ταινίες.

Τα τελευταία χρόνια στη τηλεόραση επικρατεί μια ανακύκλωση των ίδιων προσώπων κάτι που έχει καταντήσει βαρετό. Τη σημερινή εποχή πολλά νέα άτομα σπουδάζουν στο εξωτερικό τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να προσφέρουν στο τηλεοπτικό κομμάτι καθώς έχουν φρέσκιες ιδέες και νέα concepts στο μυαλό τους.

Πως είδες το πρόσφατο κλείσιμο του Μega; Σε στεναχώρησε αυτή η κατάληξη;

Πιστεύω ότι έκλεισε ένας κύκλος μεγάλων επιτυχιών και τώρα βρισκόμαστε στο απόλυτο χάος, θέτοντας  όλες μου τις ελπίδες στα νέα άτομα του χώρου τα οποία εύχομαι να καταφέρουν κάτι καλύτερο και πιο ελπιδοφόρο. Αν πραγματικά ακούσω ότι δωθεί η ευκαιρία σε ένα νέο άτομο να παρουσιάσει τη δική του ιδέα, τότε θα είναι κάτι πολύ σημαντικό.

Η τηλεόραση  όσο και να μην το θέλουμε είναι μέσα στα σπίτια μας και δημιουργεί και μια αισθητική. Πολλές φορές παρατηρώ ακόμα και στο κομμάτι των συνεντεύξεων ότι παρουσιάζονται κάποια πρόσωπα που είναι παντελώς άγνωστα και τα οποία έχουν λίγα λεπτά δημοσιότητας λόγω της συμμετοχής τους σε ένα ριάλιτι. Όλα έχουν ένα μέτρο και δεν θα πρέπει να φτάνουμε στα όρια αυτού για χάριν της τηλεθέασης.

Τι είδους πρόταση θα σου έκανε το κλικ για να επιστρέψεις στα σημερινά τηλεοπτικά γυρίσματα;

Αυτή τη στιγμή για να αλλάξει κάτι, θα πρέπει να γίνει μια δραματική σειρά η οποία να έχει όλα αυτά που περιλαμβάνει η σημερινή κοινωνία και αυτά που μας προβάλλουν τα ριάλιτι, να τα κάνει εικόνα μέσα από μια σειρά, δείχνοντας έτσι την πραγματική κατάσταση την οποία όλοι μας βιώνουμε. Μια τέτοιου είδους σειρά έτυχε και εγώ να προτείνω στους τηλεοπτικούς ιθύνοντες αλλά δεν ευδοκίμησε. Θεωρώ ότι αν  η νοοτροπία αυτή που μας προβάλλουν και η αγωνία του φαίνεσθαι ενός νέου ατόμου, τοποθετούνταν σε μια δραματική σειρά, θα κέρδιζε δίκαια τη προτίμηση του κόσμου. Λόγω του ότι ως άνθρωπος είμαι πολύ ρεαλίστρια, πιστεύω σε μια τέτοια ιδέα και μακάρι να πάρει μορφή.



Σήμερα μια μερίδα του κόσμου θα σε συναντήσει στο δρόμο ή στη δουλειά σου και θα σου μιλήσει για παλαιότερους σου ρόλους οι οποίοι κρατούν ιδιαίτερη θέση στη καρδιά πολλών μέχρι και σήμερα. Πως νιώθεις όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Βγαίνοντας έξω στη καθημερινότητα μου, μου έχει τύχει αρκετές φορές να με έχουν πλησιάσει αρκετά άτομα και να μου λένε ότι παρακολουθούν μέχρι και σήμερα μέσω του διαδικτύου το “Εκμέκ Παγωτό”, λέγοντας μου πόσο τους άρεσε αυτή η δουλειά, κάτι που μου κάνει μεγάλη εντύπωση και με χαροποιεί ιδιαίτερα αλλά και πολλά νέα παιδιά τα οποία μου μιλούν για τους “2 Ξένους” και για την “Βέρα στο Δεξί”. Από την μια είναι περίεργο αλλά από την άλλη και λογικό γιατί σήμερα δεν υπάρχει κάτι τόσο δυνατό και το οποίο ξεχωρίζει σε μεγάλο βαθμό από τα υπόλοιπα προγράμματα.

Πιστεύω πλέον ότι το κομματικό στοιχείο εμπεριέχεται και στο χώρο του θεάματος. Προσωπικά απευθύνθηκα σε κάποια άτομα για να προωθήσω τη δουλειά μου αλλά αντιμετώπισα την λογική “της συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων και του γνωστού” κάτι που πριν λίγα χρόνια δεν ίσχυε καθώς τα πράγματα ήταν λίγο πιο ανθρώπινα.

Πως βλέπεις τη σημερινή νέα γενιά των ηθοποιών που μπαίνουν σήμερα σε αυτό το χώρο, κυνηγώντας το δικό τους όνειρο;

Είμαι υπέρ της νέας γενιάς και πάντα βοηθάω από τη μεριά μου τα νέα παιδιά. Φέτος συνεργάζομαι με τον Μάνο Κωστή ο οποίος υποδύεται τον Ίων Δραγούμη στη παράσταση και πρόκειται για έναν νέο και πολύ ταλαντούχο άνθρωπο στο χώρο. Μου αρέσει να βοηθάω υγιώς τα νέα παιδιά και κατά καιρούς βλέπω κάποιες προσπάθειες από νέους τις οποίες εκτιμώ ιδιαίτερα και με αφήνουν άναυδη. Γενικά έχω ένα φόβο για τα νέα παιδιά και μου φαίνεται ότι πολλές φορές δέχονται ένα πόλεμο από τα μεγάλα ονόματα τα οποία φοβούνται μην τυχόν τους πάρει κάποιος τη θέση.

 Χωράει σήμερα στη ζωή σου ακόμα ένα καλλιτεχνικό όνειρο ή προτιμάς να προχωράς με την ατζέντα που έχεις μπροστά σου κάθε φορά;

Αυτή τη περίοδο γράφω ένα νέο βιβλίο το οποίο έχω αγαπήσει πολύ και έχω μπροστά μου τη παράσταση μας η οποία εύχομαι να αγαπηθεί θερμά από το κοινό. Γίνονται κάποιες συζητήσεις για το φετινό καλοκαίρι αλλά και τη νέα σεζόν αλλά ακόμα δεν είναι τίποτα ανακοινώσιμο.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

H παράσταση μας ξεκινάει το ταξίδι της στις 14 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Αθήναιον, στη Θεσσαλονίκη στις 21.00 και θα παίζεται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου και αμέσως μετά θα ακολουθήσει μια περιοδεία σε αρκετά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ αλλά και στη Κύπρο. Προσωπικά πιστεύω ότι το έργο είναι κάτι το διαφορετικό και ένα καινούργιο θέαμα για το κοινό καθώς δεν έχει παρουσιαστεί κάτι αντίστοιχο μέχρι και τώρα. Πρόκειται για μια καινούργια πρόταση και όπως μου είπε η δισέγγονη της Πηνελόπης Δέλτα, η Κυρία Αλεξάνδρα την οποία επισκέφτηκα ότι είναι σίγουρη ότι μετά από αυτή την προσπάθεια, θα ακολουθήσουν και άλλοι. 

Η επιτυχία για μένα θα είναι όταν θα δω στο θέατρο νέα παιδιά και εκεί θα πω ότι το έργο έπιασε το κοινό. Το να ανοίξει ένα νέο άτομο έπειτα από μια παράσταση ένα βιβλίο και να αναζητήσει το ποιοι ήταν ο Ίων Δραγούμης και η Πηνελόπη Δέλτα, θα είναι για μένα μια μεγάλη επιτυχία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ