Tue. Oct 19th, 2021

Από τους ηθοποιούς που διακρίνονται για τη σπουδαία καλλιτεχνική τους πάστα αλλά και για την ιδιαίτερη τους ευγένεια στο χώρο.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Μετράει πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του όμως αυτό δεν τον έχει κάνει στιγμή να επαναπαυτεί στην ευκολία των πραγμάτων. Αντιθέτως κάθε χρόνο βρίσκεται σε αξιόλογες δουλειές οι οποίες έχουν να πουν κάτι το διαφορετικό στο κοινό.

Ο ξεχωριστός Αλέξανδρος Λογοθέτης με αφορμή τις επιτυχημένες παραστάσεις του έργου “Φαρενάιτ 451” το οποίο παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα!

Διανύεις αρκετούς μήνες στο Θέατρο Πόρτα με το έργο Φαρενάιτ 451 το οποίο έχει αγαπηθεί θερμά από κοινό και κριτικούς. Τι έχεις λάβει από το μέχρι τώρα ταξίδι της παράστασης;

Αυτό που έχω καταλάβει μέχρι τώρα είναι ότι το έργο είναι επίκαιρο και αφορά σε μεγάλο βαθμό τον κόσμο και την σημερινή εποχή. Η παράσταση αφορά το ενήλικο κοινό αλλά και τους ανήλικους θεατές, καθώς έρχονται πολλά παιδιά τα οποία με εντυπωσιάζουν από το τρόπο που διαβάζουν το έργο. Το Φαρενάιτ 451 έκανε ένα πολύ καλό άνοιγμα στη νυχτερινή δίοδο του Θεάτρου Πόρτα, η παρέα των συντελεστών είναι υπέροχη και η συνεργασία με τον Θωμά ήταν πηγή έμπνευσης.

Πως βλέπεις την πορεία του ελληνικού θεάτρου τα τελευταία χρόνια; H υπερπληθώρα των θεατρικών παραγωγών είναι κάτι το οποίο σε αγχώνει ως καλλιτέχνη;

Το θέατρο είναι το πρώτο και το τελευταίο καταφύγιο του ηθοποιού. Σε μια εποχή που όλα έχουν δυσκολέψει και όλα έχουν μειωθεί το θέατρο απλώνει τα πλοκάμια του και γιγαντώνεται. Δυστυχώς όμως χωρίς να έχει μια τακτική, μια στρατηγική και αυτό είναι η παθογένεια του. Η υπερπληθώρα των παραστάσεων που εγώ θα τις ονομάσω “Showcases” δηλαδή προσπάθειες έκθεσης με απώτερο σκοπό την εύρεση μιας καλύτερης δουλειάς και αμοιβής σε έναν χώρο που έχει υπερπληθυσμό , δεν είναι κάτι ούτε ανησυχητικό αλλά ούτε και ελπιδοφόρο. Είναι όμως λιγάκι μάταιο να συντηρείται μιας και οι συνθήκες όχι μόνο δεν καλυτερεύουν αλλά γίνονται όλο και πιο ανθρωποφαγικές.

Η πιθανότητες επιτυχίας μειώνονται όσο ο αριθμός των παικτών μεγαλώνει.

 

Όλα αυτά τα χρόνια έχεις δοκιμαστεί σε πολλά και διαφορετικά είδη και σε πολλές θεατρικές σκηνές. Ένιωσες ποτέ μια κατηγοριοποίηση ως προς το πρόσωπο σου ή την ταμπέλα του εμπορικού-ποιοτικού;

Μεγαλώνοντας αλλάζουν και οι ταμπέλες. Όταν ξεκίνησα ήμουν το καλό παιδί, κάτι που με προβλημάτισε αρκετά και για κάποια χρόνια τον έπαιξα αυτόν τον ρόλο. Όμως στην συνεχεία άρχισα να βλέπω πως αυτή η κατηγοριοποίηση δεν με εξέφραζε. Έμεινα εκτός, είπα πολλά όχι κυρίως για να μην επιτρέψω σε κανέναν να μπορέσει να με ξανά χαρακτηρίσει ως προ το τι μπορώ και τι δεν μπορώ να κάνω. Νομίζω ότι πλέον μπορώ να πω ότι έχω διαμορφώσει μια παλέτα ως ηθοποιός που μου επιτρέπει να κάνω πολλά διαφορετικά πράγματα μεταξύ τους. Να υπάρχω σε όποιον χώρο επιλέξω είτε αυτός λέγεται εμπορικός είτε ποιοτικός.

Έχεις περάσει όλα αυτά τα χρόνια από το χώρο της τηλεόρασης με σπουδαίες παραγωγές που έχουν αγαπηθεί θερμά από το κοινό. Πως βλέπεις το σημερινό τηλεοπτικό πεδίο;

Αυτό που εγώ βλέπω δυστυχώς είναι μια εσωστρέφεια, μια παντοτινή έκπτωση που αντί να μας κάνει ανταγωνιστικούς μας καπελώνει και μας αφήνει βασιλιάδες στο χωριό μας.

Αν δεν στοχεύσουμε σε κάτι μεγαλύτερο και αν δεν βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει σε ένα παγκόσμιο επίπεδο, τότε θα παραμείνουμε οι αναπληρωματικοί, οι κομπάρσοι του κόσμου για πάντα.

Γενικά παρατηρώ μια αδυναμία στο κομμάτι του σεναρίου αλλά και στο τρόπο που θα γελάσει ή θα συγκινηθεί ο κόσμος. Καλώς ή κακώς οι πλατφόρμες σε όλο το πλανήτη παράγουν πολύ αξιόλογο υλικό και σειρές από τις οποίες μόνο ένα καλό μάθημα μπορούμε να λάβουμε όλοι μας.

Πως βλέπεις το μέλλον του τηλεοπτικού πεδίου τα επόμενα χρόνια;

Τον Έλληνα δεν τον ενδιέφερε ποτέ το πως θα πάει τη δουλειά του παρά – έξω. Θα πρέπει να οργανώσουμε το θέμα διαφορετικά από δω και εμπρός και να επικεντρωθούμε στην είσοδο μας στη παγκόσμια αγορά. Αν έχουμε τη θέληση και την οργάνωση , μπορούμε να κάνουμε σπουδαίες δουλειές που θα προβάλουν την χώρα και τους καλλιτέχνες της.

Εν έτη 2019 τι είναι αυτό που ακόμα σε γοητεύει στη δουλειά σου και τι είναι αυτό το οποίο σε απωθεί;

Η γοητεία βρίσκεται στην έλλειψη σιγουριάς. Κάθε φορά που νιώθεις πως έχεις κατακτήσει την τέχνη σου, έρχεται μια παράσταση, ένας ρόλος να σου υπενθυμίσουν πως δεν ξέρεις τίποτα. Όταν νιώσεις σιγουριά σε αυτήν την δουλειά νομίζω ότι δεν θα έχεις να πεις τίποτα πια σαν καλλιτέχνης. Για αυτό και οι περισσότεροι ηθοποιοί δεν νιώθουν ποτέ ικανοποιημένοι πλήρως με αυτό που κάνουν.

Aυτό το οποίο πραγματικά με ενοχλεί και το οποίο με ενοχλούσε πάντα είναι οι αυθεντίες , οι ξερόλες της τέχνης που με την στάση και το ύφος τους επηρεάζουν γενιές καλλιτεχνών και τους ωθούν να γίνουν αρεστοί σε αυτούς πρώτα και μετά στο κοινό. Μα η δουλειά αυτή απευθύνεται στον κόσμο, γίνεται για αναπτυχθεί ένας δίαυλος επικοινωνίας με την κοινωνία μέσω του διάλογου που ανοίγουμε με το έργο και τους εαυτούς μας.

Έπειτα από αρκετά χρόνια εμπειρίας στο χώρο, πως διαχειρίζεσαι τις κριτικές που θα γραφτούν για σένα και τη δουλειά σου;

Διαβάζω όλες τις κριτικές που με αφορούν και από κει και πέρα εξετάζω ποιες έχουν μια θετική διάθεση απέναντι στη δουλειά μου και ποιες κρύβουν μια εμπάθεια ως προς αυτή. Δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να επηρεαστεί από αυτές.

Τι άλλαξε στο κομμάτι της δουλειάς σου με τον ερχομό της οικογένειας στη ζωή σου;

Η ολιστική αντιμετώπιση της δουλειάς μου σε σχέση με την ζωή μου. Τώρα πια δεν είμαι μόνος μου, δεν είμαι ελεύθερος να πηγαίνω όπου με φυσά ο άνεμος. Έχω ανάγκη να ζω από την δουλειά μου, να αμείβομαι και να μπορώ να συντηρώ τον εαυτό μου και την οικογένεια μου. Επίσης η πατρότητα με έχει κάνει πιο επιλεκτικό απέναντι στους ρόλους που θα επιλέξω. Υπάρχουν πράγματα που θα σκεφτώ πολύ αν θα τα κάνω πια.

Η σύγκριση με το όνομα του πατέρα σου είναι κάτι που αντιμετωπίζεις μέχρι και σήμερα από μια μερίδα των ανθρώπων;

Κάποια στιγμή κάποιοι πήγαν να μου δημιουργήσουν μια ευθύνη ως προς το επίθετο μου αλλά ήταν κάτι το οποίο δεν με απασχόλησε πολύ. Χαίρομαι όταν συζητάω με ανθρώπους που δεν ξέρουν ποιος ακριβώς είμαι και που κάνουν την σύνδεση με τον πάτερα μου και το επίθετο μας ξαφνικά μετά από ώρα, όταν με έχουν αποδεχτεί σαν Αλέξανδρο και όχι σαν Λογοθέτη.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Ήδη έχω ξεκινήσει γυρίσματα στην καινούργια ταινία του Κώστα Γαβρά, ενώ το καλοκαίρι θα είμαι στον Αγαμέμνονα με σκηνοθέτρια την Ιώ Βουλγαράκη, στο Θέατρο της Επιδαύρου στις 28-29 Ιουνίου υποδυόμενος τον Αίγισθο μαζί με τους, Αργύρη Ξάφη (Αγαμέμνων) , την Εύη Σαουλίδου ( Κλυταιμνήστρα), την Δέσποινα Κούρτη (Κασσάνδρα) και τον Δημήτρη Γεωργιάδη( Κήρυκα).Μια παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου. Υπάρχουν κάποιες συζητήσεις για κάποια νέα projects που αφορούν την επόμενη χειμερινή σεζόν αλλά ακόμα δεν είναι τίποτα ανακοινώσιμο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ