Tue. Oct 4th, 2022
Rate this post

Μοναδικός επαγγελματίας όλα αυτά τα χρόνια με σημαντικές δουλειές και αξιόλογες συνεργασίες στο ενεργητικό του και με μια σπίθα για αυτό που κάνει που συνεχώς μεγαλώνει όλο και πιο πολύ.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Ο ταλαντούχος Τάσος Ιορδανίδης με αφορμή την επιτυχημένη πορεία της παράστασης Ο Τζόνι πήρε τ΄όπλο του η οποία παρουσιάζεται στο Altera Pars, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα!

Τι έχεις λάβει από το μέχρι τώρα ταξίδι της παράστασης ” Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του” στο Αltera Pars;

Είμαι 14 χρόνια ηθοποιός και ειλικρινά αυτό που ζω με την φετινή παράσταση δεν το έχω ζήσει ξανά και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ο σκοπός μου δεν ήταν να κάνουμε ένα έργο το οποίο είχε ως στόχο την καλλιτεχνική απήχηση αλλά το όλο εγχείρημα γεννήθηκε μέσα από μια βαθιά προσωπική ανάγκη. Θεωρώ ότι όλοι μας από όποιο πόλο εκπροσωπεί ο καθένας μας , πρέπει να κάνουμε κάποια πράγματα τα οποία να σηματοδοτούν και κάτι κοινωνικά.

Όταν έχουμε φτάσει στο 2019 και ακόμα διακρίνουμε βομβαρισμένους τόπους και χαρακώματα, δεν θα πρέπει να στεκόμαστε απλώς αδιάφοροι και παρατηρητές αυτών των γεγονότων αλλά ο καθένας με την δική του φωνή να μπορέσει να λέει κάτι και να παίρνει μια θέση απέναντι στα πράγματα.

Ο ρόλος που υποδύεσαι αποτέλεσε για σένα μια πρόκληση στη μέχρι τώρα καλλιτεχνική σου πορεία; Αντιμετώπισες δυσκολίες μέχρι το τελικό αποτέλεσμα;

Το κείμενο του Ντάλτον Τράμπο “Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του” ήταν το πρώτο κείμενο που δοκίμασα όταν βγήκα από την Δραματική Σχολή με το σήμερα να είναι κάτι εντελώς διαφορετικό καθώς μιλάμε για διαφορετικές συνθήκες, με ένα νέο στήσιμο και μια διαφορετική ανάγνωση. Αυτή η ιδέα ήταν κάτι που υπήρχε πάντα μέσα μου και συνεχώς την δούλευα.

Δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα συγκεκριμένα σε κάτι. Πάντα όταν καταπιάνομαι με κάτι ,βάζω και μόνος μου εμπόδια ακόμα και αν δεν υπάρχουν εξαρχής. Λόγω του ότι όλο το εγχείρημα πηγάζει από μια από πολύ βαθιά ανάγκη επικοινωνίας ενός τόσο ισχυρού θέματος, δεν μπορώ να πω ότι οι δυσκολίες ήταν το κυρίως θέμα το οποίο είχα στο μυαλό μου όταν αντιμετώπισα το κείμενο αλλά και την συνολική προσπάθεια της δουλειάς. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα project το οποίο είναι αρκετά επίπονο τόσο σωματικά αλλά και ψυχικά.

Την φετινή σεζόν βρέθηκες σε 3 έργα στο θέατρο ξεκινώντας με τον Άμλετ, στη συνέχεια με τον Φράνκι και Τζόνι με την Ιωάννα Παππά και τώρα στο Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του. Πόσο εύκολο ήταν να κρατήσεις την λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό και στο επαγγελματικό κομμάτι;

Είναι πράγματι η πρώτη φορά που καταπιάνομαι με τόσα πολλά πράγματα με την δεδομένη στιγμή να υπήρχαν κάποια εχέγγυα όπως το γεγονός ότι ο Άμλετ ήταν μια δουλειά που είχε προηγηθεί ήδη από την προηγούμενη σεζόν. Με την αλλαγή του θεατρικού χώρου από το Θέατρο Άνεσις στο Altera Pars μπορεί να διαμορφώθηκαν οι συνθήκες κάπως διαφορετικά αλλά ευτυχώς στάθηκα πολύ τυχερός διότι είχα δίπλα μου αρκετά αξιόλογους συνεργάτες.

Έχεις περάσει από τον χώρο της τηλεόρασης όλα αυτά τα χρόνια από πολύ επιτυχημένες σειρές και ρόλους που έχει αγαπήσει θερμά ο κόσμος. Πως βλέπεις το τηλεοπτικό πεδίο των τελευταίων χρόνων και το κομμάτι της μυθοπλασίας; Σου λείπει το κομμάτι των τηλεοπτικών γυρισμάτων;

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω καταφέρει να παρακολουθήσω τι συμβαίνει στο κομμάτι της μυθοπλασίας λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας αλλά και των οικογενειακών υποχρεώσεων. Όταν επιστρέφω σπίτι, κατά κύριο λόγο παρακολουθώ ξένες σειρές και ταινίες. Το άνοιγμα της οικονομίας στο χώρο της μυθοπλασίας είναι πάρα πολύ θετικό για όλους τους ηθοποιούς γιατί με αυτό το τρόπο μπορούν να κατατεθούν νέες ιδέες οι οποίες μπορεί να είναι άξιες αναφοράς. Ελπίζω ότι με τα χρόνια σίγουρα τα πράγματα έχουν ωριμάσει ακόμα περισσότερο ώστε να κρατήσουμε τις βάσεις οι οποίες είχαν τεθεί από πολύ άξιους δημιουργούς και να παρακολουθήσουμε πράγματα τα οποία θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Aν ερχόταν κάτι το οποίο θα αντιλαμβανόμουν ότι θα μπορούσα να το υπηρετήσω και να το εκπροσωπήσω σωστά, τότε με μεγάλη μου χαρά θα επέστρεφα σε μια νέα σειρά. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια δεν με έχει ιντριγκάρει κάτι ώστε να πω το ναι. Αν αναλάμβανα ένα ρόλο σε μια τηλεοπτική δουλειά θα το προσέγγιζα πολύ σοβαρά όπως προσπαθώ να κάνω πάντα τις δουλειές μου και θα ήθελα σίγουρα να είναι κάτι που να εφάπτεται στα δικά μου θέλω γιατί μόνο έτσι θα μπορούσα να το υπηρετήσω σωστά.

Σε ένα χώρο άκρως ανταγωνιστικό, πως κατάφερες να μην είσαι καθόλου ανταγωνιστικός ως άνθρωπος;

Δεν είμαι καθόλου ανταγωνιστικός. Ίσα- ίσα που χαίρομαι πάρα πολύ όταν οι συνάδελφοι μου επί σκηνής είναι καλύτεροι από μένα διότι με εμπνέουν, με κάνουν να οραματίζομαι και καλύτερο σε αυτό που κάνω. Ακόμη χαίρομαι πάρα πολύ όταν ακούω να “ακούγονται” δουλειές διότι αυτό με κάνει να τις παρακολουθήσω και να θέλω να μάθω μέσα από αυτές.

Πως διαχειρίζεσαι τις κριτικές που θα γραφτούν για τη δουλειά σου σε σχέση με τα πρώτα βήματα;

Παλαιότερα στεναχωριόμουν πάρα πολύ. Θεωρώ ότι μια κριτική μόνο καλύτερο μπορεί να σε κάνει και η κακή κριτική μπορεί να σε κινητοποιήσει πολύ δυνατά. Προσωπικά όταν βλέπω ένα κίνητρο με δόλο κάτω από μια κριτική, στεναχωριέμαι και εξαγριώνομαι. Είναι πολύ άσχημο όταν οι άνθρωποι που έχουν μια εξουσία, παίζουν κάποια παιχνίδια εις βάρος άλλων κάτι που ευτυχώς δεν γίνεται πολύ συχνά και όχι από τόσους πολλούς ανθρώπους. Όταν όμως γίνεται, αγγίζει τα όρια της χυδαιότητας και αυτό μπορεί να με εξαγριώσει.

Βάζεις όρια στη δουλειά σου; Είσαι αφοριστικός για κάποια πράγματα;

Ποτέ δεν αφορίζω πράγματα και καταστάσεις και ούτε ακυρώνω. Πάντα συζητώ ότι μου προταθεί και πάντα οφείλω να είμαι ευγενής. Μου αρέσουν οι ευγενείς άνθρωποι και αυτοί που έχουν την ικανότητα να ακούνε τον άλλον ουσιαστικά και πραγματικά. Πάντα ζυγίζω την όποια συνεργασία με βάση τον ίδιο τον άνθρωπο που έχω απέναντι μου και αν έχω μια κοινή γλώσσα μαζί του. Αν παρατηρήσω ότι μπορώ να εξυπηρετήσω από τη μεριά μου το όραμα του ή ότι εφάπτεται το όραμα του με το δικό μου, τότε είναι ευχής έργον για μένα.

Σήμερα έπειτα από αρκετές συνεργασίες και μεγάλες επιτυχίες, χωράει στη ζωή σου ακόμα ένα καλλιτεχνικό όνειρο;

Πάντα κάνουμε όνειρα. Το θέμα είναι αν μπορούν να γίνουν και να είναι υλοποιήσιμα. Αισθάνομαι πολύ καλά με τα πράγματα που έχω κάνει μέχρι στιγμής διότι έχω γευτεί ρόλους οι οποίοι αποτελούσαν ενδεχομένως όνειρα και θα μπορούσαν πολλές φορές να χαρακτηριστούν και ρόλοι ταμπού. Μπήκα δυνατά και περπάτησα στα μονοπάτια τους, πέρασα το λιγότερο αλώβητος και εμπλούτισα τη ψυχοσύνθεση μου. Αυτή τη στιγμή αυτό που με ενδιαφέρει πάρα πολύ είναι οι συναντήσεις και οι συνεργασίες στο επάγγελμα μου, κάτι που με απασχολούσε ανέκαθεν.

Τι σημαίνει για σένα Καλό Θέατρο;

Kαλό Θέατρο είναι το θέατρο το οποίο καταλαβαίνεις και αντιλαμβάνεσαι ότι δεν επιχειρεί να κοροιδέψει τον θεατή ο οποίος τιμάει με την παρουσία του το συγκεκριμένο εγχείρημα. Αυτό είναι το καλό θέατρο για μένα. Όταν λέμε καλό θέατρο θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν μοχθήσει πίσω από μια παράσταση οπότε δεν μπορούμε έτσι εύκολα να πηγαίνουμε αφορίζουμε πολλές φορές προσπάθειες. Ως θεατής είμαι πολύ καλοπροαίρετος όταν παρακολουθώ μια προσπάθεια. Οι μόνες στιγμές που χάνω λίγο τη πίστη μου στα πράγματα είναι όταν παρακολουθώ κάτι που πάει να κοροιδέψει τον θεατή ή στήνεται με ελαφρά τη καρδία.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

H παράσταση Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του συνεχίζει την πορεία της σίγουρα μέχρι τις 3/6 στο Αltera Pars. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί μια περιοδεία με την παράσταση ανά την Ελλάδα σε ανοιχτούς χώρους. Για την επόμενη σεζόν ενδέχεται η παράσταση να συνεχιστεί τα Δευτερότριτα σε συνδυασμό με το έργο ο “Πατέρας” του Αύγουστου Στρίντμπεργκ δια χειρός Βασίλη Μπισμπίκη αλλά ακόμα δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ