Thu. Dec 9th, 2021
Rate this post

Ένας αξιολάτρευτος άνθρωπος της υποκριτικής ο οποίος ξεχωρίζει όλα αυτά τα χρόνια για την ιδιαίτερη του σεμνότητα και ευγένεια, κάτι που σπανίζει στις μέρες μας και για το μοναδικό του ταλέντο σε ότι και αν καταπιαστεί.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Ο αγαπημένος ηθοποιός Αντώνης Ξένος μίλησε στο Checkinart και στον Πάνο Σταματόπουλο για τη νέα παράσταση στην οποία θα βρίσκεται φέτος το καλοκαίρι με τίτλο “Της αυλής μας το φεγγάρι” η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Από Κοινού, για την αποχή του από τη τηλεόραση, τη πορεία του θεάτρου σήμερα αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια.

To φετινό καλοκαίρι σας συναντάμε στην νέα παράσταση στο Θέατρο Από Κοινού με τίτλο “Της αυλής μας το φεγγάρι”. Τι σας έκανε να πείτε το ναι σε αυτή τη δουλειά και να βρίσκεστε στη σκηνή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού;

Όλο αυτό ήταν μια παρότρυνση φίλων που αγαπούν την δουλειά μας και οι οποίοι γνωρίζουν τους στόχους μας στο επάγγελμα. Αρκετοί άνθρωποι μας είπαν να μην παραιτηθούμε ποτέ από αυτό το είδος του θεάματος το οποίο λέγεται επιθεώρηση. Ως ομάδα δεν προσπαθούμε να κάνουμε μια “βαρύγδουπη” επιθεώρηση αλλά να στήσουμε μια αξιόλογη δουλειά με βάση τα δεδομένα και τις συνθήκες που έχουμε μπροστά μας.

Οι φίλοι μας προέτρεψαν να μην παραιτηθούμε ποτέ από αυτή την ιδέα και να έχουμε πάντα στο καλοκαιρινό μας πρόγραμμα ένα έργο που έχει στοιχεία επιθεώρησης διότι είναι ένα είδος το οποίο μας ταιριάζει και πρέπει να υπάρχει στο θεατρικό πεδίο της χώρας.

Τι είναι αυτό που θα θέλατε να λάβει ο θεατής παρακολουθώντας το έργο;

Θα ήθελα να γνωρίσει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τα θέματα αλλά και την σκοπτική ματιά που διαθέτουμε για όλα τα γεγονότα της επικαιρότητας τα οποία μας αφορούν όλους. Το φινάλε του έργου μας έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τον θεατή καθώς είναι σε όλη του την διάρκεια έμμετρο και έχει να κάνει με τα επαγγέλματα στην καθημερινή ζωή. Στην ιστορία παρακολουθούμε διάφορα στιγμιότυπα της καθημερινότητας τα οποία συνθέτουν το παζλ της ίδιας της ζωής.

Τα τελευταία χρόνια δίνετε το παρών σε μικρότερους χώρους και σκηνές όπως είναι και το Θέατρο Από Κοινού το οποίο ήδη έχει αποτελέσει ένα νέο σημείο αναφοράς για την πρωτεύουσα και συνεχίζει μέχρι και σήμερα τις καλλιτεχνικές του δραστηριότητες. Πόσο εύκολο είναι για τον κόσμο να βρεθεί σε διαφορετικούς και πιο εναλλακτικούς χώρους σε σχέση με τις πιο κεντρικές σκηνές;

Θεωρώ ότι όλα είναι εύκολα αλλά και συγχρόνως δύσκολα. Η κρίση αλλάζει συμπεριφορές στο κόσμο, κάτι που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε. Στο Θέατρο Από Κοινού έρχεται μια μερίδα κόσμου που αδυνατεί να έρθει σε ένα μεγαλύτερο θέαμα και σε αυτό το σημείο θέλω να αναφερθώ στην εμφάνιση του Χ. Θηβαίου στον χώρο του Από Κοινού. Στην εμφάνιση αυτή μαζεύτηκε πολύς κόσμος που δεν μπορούσε να τον παρακολουθήσει σε ένα μεγαλύτερο μαγαζί ή σε μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής λόγω του υψηλού εισιτήριου.

Όταν παρουσιάζεται μια καινούργια δουλειά στον χώρο μας, προσελκύει κάθε φορά και περισσότερα άτομα λειτουργώντας ως ένας μαγνήτης που προσελκύει κάθε φορά ένα καινούργιο κοινό.

Αν σας γινόταν μια νέα επαγγελματική πρόταση για μια πιο κεντρική σκηνή, θα λέγατε το ναι;

Θεωρώ ότι δεν θα την ακολουθούσα. Αν θα πήγαινα θα ήταν σε μια διοργάνωση ενός φεστιβάλ και σε κάτι που θα το ορίζω εγώ και όχι κάποιοι άλλοι. Αν μιλάγαμε για κάτι τέτοιο, θα έλεγα το ναι με μεγάλη μου χαρά παρότι δεν τα πολύ- πιστεύω καθώς αυτές τις διοργανώσεις τις έχουν αναλάβει κάποιες συγκεκριμένες ομάδες ατόμων με εμάς να βρισκόμαστε εκτός του συστήματος αυτού. Αν ερχόταν κάτι καινούργιο που θα μου ταίριαζε, θα το δεχόμουν με μεγάλη χαρά καθώς στο παρελθόν έχω περάσει και εγώ από αρκετές κεντρικές σκηνές και μεγάλες παραγωγές.

Στο έργο που ανεβάζετε το καλοκαίρι τη σκηνοθεσία την έχει αναλάβει η Ελένη Γερασιμίδου. Πως είναι να βρίσκεστε παράλληλα και στο κομμάτι της δουλειάς αλλά και στην ίδια τη ζωή;

Αυτά τα θέματα τα έχουμε ξεκαθαρίσει εξαρχής. Όταν δουλεύουμε μαζί, είμαστε συνάδελφοι και από κει και πέρα παύει το συζυγικό κομμάτι. Διαφωνίες υπάρχουν ούτως ή άλλως σε όλες τις δουλειές και δεν τίθεται θέμα αν με κάποιον είσαι πιο κοντά λόγω μιας οικογενειακής σχέσης που σε δένει. Προσωπικά δεν αναμειγνύουμε ποτέ το προσωπικό κομμάτι με το επαγγελματικό καθώς τα έχουμε ξεκαθαρίσει από τη πρώτη στιγμή. Από τη στιγμή που μπαίνουμε στη δουλειά, αλλάζουν όλα.

Όλα αυτά τα χρόνια της καλλιτεχνικής σας πορείας έχετε αγαπηθεί θερμά από το κόσμο και από τη τηλεόραση και από τις δουλειές που έχετε βρεθεί οι οποίες είναι αγαπητές μέχρι και σήμερα από το κοινό. Tα τελευταία χρόνια σας βλέπουμε εκτός αυτής. Σήμερα παρακολουθείτε τηλεόραση και το πρόγραμμα που επικρατεί; Ξεχωρίζετε κάτι από τη μυθοπλασία του σήμερα;

Η αλήθεια είναι ότι λόγω φόρτου εργασίας δεν έχω πολύ χρόνο για να παρακολουθήσω τι συμβαίνει στο γυαλί παρά μόνο αργά το βράδυ που προτιμώ να παρακολουθήσω το πρόγραμμα των κρατικών καναλιών της χώρας. Συνήθως επιλέγω να παρακολουθώ ενημερωτικές εκπομπές οι οποίες μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Θεωρώ ότι έχω περπατήσει αυτό το κομμάτι πολύ φτωχικά και δεν έχω ασχοληθεί με αυτό το κομμάτι στο βαθμό που θα έπρεπε. Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάτι ενδιαφέρον το οποίο θα μου τραβήξει τη προσοχή. Κάποια στιγμή παρακολούθησα τη σειρά του Σ. Μυριβήλη “Η Ζωή Εν Τάφω” στη κρατική τηλεόραση αλλά δεν ήταν κάτι που ξεχώρισε πολύ στα μάτια μου. Πιστεύω ότι ήταν κάτι πολύ νωθρό σε σχέση με το ίδιο το βιβλίο και ότι η μεταφορά του στη μικρή οθόνη ήταν αρκετά φτωχή. Για να πετύχει όλο αυτό, θα έπρεπε να είχε ένα διαφορετικό budget και μια νέα παραγωγική διάθεση η οποία να θυμίζει κατά κάποιο τρόπο την εικόνα του Ηolywood.

Πολλοί είπαν ότι επιτέλους έρχεται κάτι νέο που αφορά τη μυθοπλασία στη κρατική τηλεόραση αλλά το ζητούμενο είναι το πως έρχεται το καθετί. Για μένα ήρθε φτωχά καθώς θα έπρεπε να επανέλθει πιο δυναμικά και με την χρηματοδότηση του κράτους και του Υπουγείου Πολιτισμού. Δεν έχει δικαίωμα το Υπουργείο Πολιτισμού να διασπαθίζει το δημόσιο χρήμα σε κάθε κατεύθυνση, δίνοντας επί της ουσίας ελάχιστα χρήματα σε πολλούς τα οποία μετά από λίγο εξαφανίζονται και δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Θα έπρεπε να δωθούν αρκετά χρήματα σε λίγους και όχι ακριβώς το αντίστροφο.

Όλο αυτό το διάστημα της αποχής σας από τα τηλεοπτικά πράγματα, σας έγιναν προτάσεις για να συμμετέχετε σε νέες σειρές ή κάνοντας κάποιες έκτακτες συμμετοχές ή ήταν καθαρά δική σας επιλογή να απέχετε και αφοσιωθείτε στις θεατρικές σας υποχρεώσεις;

Υπήρξαν κάποιες προτάσεις για τη τηλεόραση αλλά δεν μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Τελευταία κάνω αρκετές προσεγγίσεις σε αρχαία κείμενα και σε κείμενα του Αριστοφάνη στο οποίο αφιερώνω πάρα πολύ χρόνο και έτσι δεν ήθελα να το παρατήσω στη μέση. Αν μου ερχόταν μια αξιόλογη πρόταση που θα μου ταίριαζε, τότε φυσικά και θα επέστρεφα σε μια νέα σειρά αλλά όχι στα φορμάτ που επικρατούν το τελευταίο διάστημα.

Το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό ότι ετοιμάζονται αρκετές αναβιώσεις παλαιότερων σήριαλ στην ελληνική τηλεόραση τα οποία θα επιστρέψουν τη νέα σεζόν με νέα επεισόδια. Aν σας γινόταν μια πρόταση να βρεθείτε ξανά σε μια σειρά που έχει αγαπήσει πολύ ο κόσμος όπως για παράδειγμα το Εμείς κ Εμείς το οποίο θα επέστρεφε ξανά στο σήμερα, πως θα αντιδρούσατε;

Εξαρτάται ποιοι θα κάνανε αυτή τη δουλειά, τι στόχο θα είχε και αν θα έχει ουσία αυτή η επιστροφή. Το να επαναλάβεις κάτι παλαιότερο απλώς για να το κάνεις, δεν έχει κάποιο ενδιαφέρον. Παρόμοια remake σειρών έχουν γίνει στο παρελθόν και σε αυτό το σημείο θέλω να αναφερθώ στο κομμάτι του Ηollywood διότι εκεί οι άνθρωποι που το κάνουν είναι άριστοι επαγγελματίες στο τρόπο που το προσεγγίζουν. Όταν έπαιξε ο Αλ Πατσίνο στο Άρμα Γυναίκας το έκανε με εκπληκτική επιτυχία και το κατάφερε παρότι ήταν ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα.

Σε μια νέα πρόταση για το Εμείς κ Εμείς θα εξέταζα διεξοδικά το νέο κείμενο της σειράς και το που στοχεύει αυτό το project αλλά θεωρώ ότι σήμερα δεν έχει κάποιο νόημα ώστε να επαναληφθεί.

Tι έχετε να θυμάστε από εκείνη την εποχή και από αυτή τη σειρά;

Tο Εμείς κ Εμείς ήταν μια εμβληματική δουλειά η οποία άφησε το δικό της στίγμα, χαρακτήρισε μια εποχή και χαρακτηρίστηκε από την ίδια. Σήμερα έρχονται μεγάλοι άνθρωποι και μου λένε ότι μέσα από το Εμείς κ Εμείς κάναμε όλη μας τη διπλωματική καθώς πολλοί επιλέγανε στο διάλειμμα από τις υποχρεώσεις τους να παρακολουθήσουν αυτή τη σειρά.

Από εκείνη την περίοδο θυμάμαι ότι κερδίζαμε κάποια χρήματα και είχαμε κεκτημένα δικαιώματα από τη δουλειά μας και έτσι επενδύαμε στο σπίτι μας. Εκείνη την εποχή δουλεύαμε για εμάς καθώς δεν είχαμε άλλου είδους έξοδα. Έπειτα με τη κρίση άλλαξαν τα δεδομένα και αφαιρέθηκαν δικαιώματα από τους εργαζόμενους και από τους ηθοποιούς. Τώρα πια αυτό που προσφέρει ο ηθοποιός δεν έχει εργασιακό χαρακτήρα αλλά ένα χομπίστικο. Αυτή τη στιγμή φαίνονται τα αποτελέσματα της κατάργησης της άδειας εξασκήσεως του επαγγέλματος όπου ο ηθοποιός είναι φτερό στον άνεμο και όχι εργαζόμενος. Έρχονται δυστυχώς ηθοποιοί της γενιάς μου να παίζουν σε μεγάλα θέατρα και να μην πληρώνονται για το κόπο τους και αν πληρωθούν να λάβουν ένα μικρό ποσό διότι δεν μπορούν να κάνουν και διαφορετικά.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια υπερπληθώρα θεατρικών παραστάσεων στην Αθήνα. Εσάς αυτός ο μεγάλος αριθμός των θεατρικών παραγωγών σας επηρεάζει ως καλλιτέχνη;

Δεν με επηρεάζει καθόλου καθώς θεωρώ ότι αυτό είναι και το ζητούμενο. Αν αυτός ο μεγάλος αριθμός βρίσκεται στο παλμό της εποχής, τότε καλώς και υπάρχει. Θα πρέπει να εξυπηρετεί την λαϊκή αναζήτηση. Προσωπικά με χαροποιεί το γεγονός ότι διαθέτουμε πολλές σκηνές στην Αθήνα αρκεί να δωθεί προσοχή στα έργα που ανεβαίνουν τα οποία πρέπει να έχουν πλατύ, λαϊκό ενδιαφέρον αλλά και μια ιστορικότητα. Καλό είναι να μην ανεβάζει ο καθένας το προσωπικό του δράμα το οποίο αφορά μόνο τον ίδιο και την παρέα των φίλων του αλλά κάτι που να αφορά το σύνολο. Το Θέατρο είναι από καταβολής του ένα πράγμα που αφορά όλη τη κοινωνία.

Στον ελεύθερο σας χρόνο παρακολουθείτε παραστάσεις άλλων συναδέλφων; Tι είναι αυτό που ξεχωρίζετε ως θεατής σε μια δουλειά;

Όποτε βρω ελεύθερο χρόνο παρακολουθώ κάποιες δουλειές. Πάω να δω πρώτον μια ερμηνεία του κειμένου και δεύτερον μια ερμηνεία του ηθοποιού. Το κείμενο μου αρέσει πάρα πολύ όταν το βλέπω ερμηνευμένο διαφορετικά από την ερμηνεία που θα έκανα εγώ.

Όταν κλείνει η πόρτα της δουλειάς και του καμαρινιού , τι σας ενδιαφέρει να κάνετε στον ελεύθερο σας χρόνο;

Με ενδιαφέρει να ασχολούμαι με το κήπο αλλά και τη γη μου διότι αυτό με τρέφει και έτσι αφιερώνω πολλές ώρες σε αυτό. Το πρωί ασχολούμαι με το κήπο αλλά και τις καλλιέργειες μου και αυτό μου δίνει μεγάλη ευχαρίστηση. Δεν με βλέπει εύκολα ο κόσμος έξω παρά μόνο όταν πηγαίνω στην αγορά για να προμηθευτώ εργαλεία για τη δουλειά μου αλλά και σε κάποια βραδινή έξοδο που θα βγω για φαγητό με τους δικούς μου ανθρώπους.

Έχοντας κάνει μέχρι και σήμερα σπουδαίες συνεργασίες και επιτυχημένες δουλειές στο ενεργητικό σας, πως καταφέρατε να μην χάσετε τον έλεγχο και να μην συμπεριφερθείτε με έπαρση; Έχετε αντιμετωπίσει έπαρση από άτομα του χώρου και αν ναι πως αντιδράσατε;

Αυτό είναι κάτι που το ελέγχεις μέσα σου έχοντας τη σκέψη σύμμαχο σου. Ο ηθοποιός έχει μεγάλη ευθύνη για τη συμπεριφορά του και όχι κάποιος άλλος για τον ίδιο. Η φράση πολλών ότι “έτσι με έκανε το σύστημα” δεν στέκει σε καμία περίπτωση καθώς το σύστημα το διαμορφώνεις εσύ ο ίδιος. Προσωπικά ελέγχω αυτό το κομμάτι και δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να καβαλήσει κάποιο καλάμι. Είμαι ένας απλός και ταπεινός άνθρωπος μέχρι το σημείο που δεν παίρνει και έτσι θέλω να βλέπω και τα πράγματα γύρω μου.

Έχω συναντήσει στη ζωή μου το συναίσθημα της έπαρσης με το οποίο πραγματικά γελάω. Δυστυχώς κάποιοι επηρμένοι είναι και ταλαντούχοι οι οποίοι φυσικά είναι ελάχιστοι στο χώρο και εκεί στενοχωριέμαι. Όταν βλέπω ταλαντούχο άνθρωπο ο οποίος είναι επηρμένος, στενοχωριέμαι πραγματικά. Ο όρος star στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Stars είναι οι ηθοποιοί που δραστηριοποιούνται στο Hollywood και αυτοί που αν πάνε στο πιο απομακρυσμένο σημείο της γης, τους γνωρίζει όλος ο κόσμος οι οποίοι έχουν ένα μοναδικό χάρισμα, είναι πολύ προσιτοί και δοτικοί άνθρωποι για τον άλλον κάτι που δεν έχουμε εμείς εδώ.

Βρισκόμαστε σε μια άκρως προεκλογική περίοδο. Θεωρείτε ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να λέει την άποψη του δημοσίως για θέματα που αφορούν το τόπο και τη κοινωνία μας;

Ο καλλιτέχνης είναι κατ’ εξοχήν πολιτικό πρόσωπο. Ο φόβος για στιγματισμό και για κάποιου είδους κατηγοριοποιήσεις είναι μικροαστικές φοβίες οπότε δεν θα πρέπει να μιλάμε για καλλιτέχνες. Ο καλλιτέχνης από τη στιγμή που έχει βήμα και δημόσιο λόγο, αποκτά πολιτική σημασία. Η εμφάνιση και μόνο του καλλιτέχνη και συγκεκριμένα του ηθοποιού πρέπει να είναι πολιτικό γεγονός και πολιτική πράξη. Βεβαίως πρέπει να έχει λόγο για τα πράγματα και πρέπει να ασχολείται με τα κοινά. Η σύζυγος μου το κάνει όλα αυτά τα χρόνια πολύ πιο ενεργά καθώς εκλέγεται στη περιφέρεια αλλά και στο δήμο.

Θα θέλατε κάποια στιγμή και εσείς να ασχοληθείτε με τη πολιτική και τα κοινά;

Είναι ο κρυφός μου πόθος! Θα ήθελα κάποια στιγμή να συμμετέχω και εγώ στα πράγματα αλλά και στο πολιτικό στίβο της χώρας πιο δυναμικά και ουσιαστικά .

Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που ασχολούνται πιο πολύ με το κομμάτι του life-style όταν βρίσκονται στην πολιτική αλλά αυτό δεν λέει και τίποτα. Ο μαχόμενος καλλιτέχνης έχει υποχρέωση να βρίσκεται στα κοινά και αυτό το διαχωρίζω σε σχέση με το life-style.

Είστε από τους ανθρώπους που κάνουν μακροπρόθεσμα σχέδια για τη δουλειά τους και έχουν καλλιτεχνικά όνειρα;

Βρίσκομαι συνεχώς σε εγρήγορση και σκέφτομαι νέα πράγματα. Την επόμενη σεζόν η Αγγελική Ξένου θα ανεβάσει ένα δικό της έργο το οποίο θα είναι ανατρεπτικό και νεανικό με νέους ηθοποιούς και η Ελένη Γερασιμίδου θα συνεχίσει το έργο “To ανάκτορο στην Άνω Τούμπα” και την επόμενη χρονιά. Έχουμε συμφωνήσει να ανεβάσουμε το έργο “Οι Καρέκλες” του Ευγένιου Ιονέσκο για τη νέα σεζόν στο οποίο θα βρίσκομαι μαζί με την Ελένη Γερασιμίδου. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που έχει μείνει στην ιστορία του παγκοσμίου θεάτρου και θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Από Κοινού μέσα από την δική μας ματιά.

Το φετινό καλοκαίρι θα βρισκόμαστε στο Θέατρο Από Κοινού με το έργο Της αυλής μας το φεγγάρι το οποίο θα παίζεται μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Τι θα λέγατε στο κόσμο για να έρθει να δει τη παράσταση;

Ας ξεκινήσουμε από το απλό! Θα έλεγα στο κόσμο να έρθει να δει το έργο για να διασκεδάσει και να περάσει όμορφα τη βραδιά του. Όλα τ’ άλλα θα τα βρει μόνος του.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ