ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗΣ”OΣΕΣ ΔΟΞΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΒΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ Σ’ ΑΓΑΠΩ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΣΟΥ”

Ένας από τους πολύ αγαπητούς ηθοποιούς της γενιάς του ο οποίος κάθε χρονιά μας εκπλήσσει με τις καλλιτεχνικές του επιλογές και κερδίζει το στοίχημα στη δουλειά του με σύμμαχο την αισιοδοξία , το χαμόγελο και την ειλικρινής στάση του στα πράγματα.

Ο Θανάσης Βισκαδουράκης με αφορμή την καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης AΡΚΑΣ: Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ σε όλη την χώρα και την επιτυχημένη της πορεία στο Θέατρο Χυτήριο, μίλησε στον Πάνο Σταματόπουλο και στο Checkinart, για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα

Το φετινό καλοκαίρι ο κόσμος σε συναντάει στο έργο ΑΡΚΑΣ: H ZΩΗ ΜΕΤΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ με το οποίο θα γυρίσεις όλη την Ελλάδα σε μια μεγάλη περιοδεία. Tι είναι αυτό που σου έκανε το κλικ σε αυτή τη δουλειά; Tι έχεις αγαπήσει στο έργο;

Η αλήθεια είναι ότι είναι μια πρωτότυπη ιδέα. Θυμάμαι στο παρελθόν ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα το είχε κάνει πρώτη φορά ο Γιάννης Κακλέας και τώρα επανέρχεται με την σύνθεση και την δημιουργία του Δημήτρη Αγορά ο οποίος έχει κάνει μια καταπληκτική δουλειά. Όταν μου έγινε η πρόταση από τον παραγωγό και φίλο μου Χρήστο Τριπόδη για αυτό το έργο, είχα μια αμφιβολία για το κατά πόσο τα σκίτσα του Αρκά θα μπορέσουν να πάρουν σάρκα και οστά επί σκηνής. Παρ’ όλα αυτά με τη σκέψη , τη θέληση και τη δημιουργικότητα του Δημήτρη Αγορά ο οποίος επιμελήθηκε τη σκηνοθεσία του έργου και την Αντιγόνη Γύρα η οποία δούλεψε το κομμάτι της χοροκίνησης, πήγαν όλα περίφημα με το αποτέλεσμα να μας δικαιώνει όλους μας. Πρόκειται για δυο ανθρώπους που εμπιστευτήκαμε όλοι οι ηθοποιοί της παράστασης και οι οποίοι μας καθοδήγησαν πολύ σωστά μέχρι και σήμερα.

Στη παράσταση υποδύομαι τρεις σπουδαίους πρωταγωνιστικούς ρόλους με πρώτο τον Μοντεχρήστο το ποντίκι ο οποίος είναι άνθρωπος διαόλου κάλτσα καθώς αγοράζει και πουλάει τα πάντα στη φυλακή, τον διάβολο ο οποίος με ιντριγκάρει πολύ ως περσόνα και την γριά που πάσχει από αλτσχάιμερ και βρίσκεται στο κομμωτήριο. Πρόκειται για τρεις διαφορετικές προσωπικότητες και ρόλους που μου δίνουν το κίνητρο να παίζω τρία διαφορετικά πράγματα μέσα σε μια παράσταση.

Πως βιώνεις την καλοκαιρινή περιοδεία με τα οικονομικά δεδομένα του σήμερα;

Οι καλοκαιρινές περιοδείες γίνονται κάθε χρόνο και εγώ είμαι από τους τυχερούς στο χώρο που δουλεύουν χειμώνα καλοκαίρι πέρα από μια παύση που έκανα όταν γεννήθηκε ο γιος μου. Ο κόσμος αγαπάει πολύ να πηγαίνει στο θέατρο τους καλοκαιρινούς μήνες και σε αυτό έχει συμβάλλει και η κατάσταση της τηλεόρασης καθώς το καλοκαίρι προβάλλονται πολλές επαναλήψεις εκπομπών και σειρών. Το κοινό προτιμάει με ένα μειωμένο εισιτήριο να απολαύσει χαλαρά σε ανοιχτούς χώρους την παράσταση της επιλογής του.

Τα τελευταία χρόνια ανεβαίνουν πολύ αξιόλογες δουλειές και ειδικά οι επιτυχημένες παραγωγές της χειμερινής σεζόν οι οποίες επαναλαμβάνονται και το καλοκαίρι σε μορφή περιοδείας τις οποίες τιμάει ο κόσμος.

Έπειτα από αρκετές επιτυχημένες στιγμές και αξιόλογες συνεργασίες στο ενεργητικό σου, ποιο είναι το πρώτο μέλημα για σένα σήμερα για να αποδεχθείς μια νέα δουλειά;

Πλέον θα δώσω βάση στο να υπάρχει ένα καλό καμαρίνι με άρτιες σχέσεις μεταξύ των συμμετεχόντων μιας δουλειάς. Ακόμα και να μην υπάρχει αυτό, θα το εξισορροπήσω ως χαρακτήρας και θα προχωρήσω μπροστά διότι πια έχω δίπλα μου το παιδί μου και την γυναίκα μου στη ζωή. Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες και δεν γίνεται να “πουλάμε μούρη”. Θα πρέπει να είμαστε σεμνοί και ταπεινοί στη δουλειά μας και λίγο πιο υποχωρητικοί.

Προσωπικά ισορροπώ το κομμάτι του εγωισμού. Αν παρατηρήσω ότι κάτι έχει φτάσει στα όρια του, θα αποχωρήσω αλλά ευτυχώς επί το πλείστον δεν μου έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Μετά από αρκετά χρόνια εμπειρίας στη δουλειά, κυλάνε όλα τα πράγματα χειμώνα – καλοκαίρι όμορφα και ωραία.

Έχεις αγαπηθεί εξίσου θερμά από το κόσμο και από τις τηλεοπτικές δουλειές και ρόλους οι οποίοι παραμένουν μέχρι και σήμερα το ίδιο διαχρονικοί. Πως σου φαίνεται το τηλεοπτικό πεδίο του σήμερα;

Θεωρώ ότι γίνονται αξιόλογες δουλειές αλλά με τα σημερινά budget που επικρατούν στην αγορά καλό είναι να μην κατηγορούμε το ίδιο το μέσο. Μετά από τόσα χρόνια ιδιωτικής τηλεόρασης δεν γνωρίζω κατά πόσο θα μπορούσαμε να είχαμε ακριβές παραγωγές στο πεδίο διότι απευθυνόμαστε σε μια συγκεκριμένη αγορά. Θα πρέπει όλοι μας να συνετιστούμε και να λογικευτούμε και σιγά – σιγά πιστεύω ότι θα δημιουργήσουμε πολύ ωραία πράγματα σε όλα τα επίπεδα ( θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφος). Όλα θα γίνουν στην ώρα τους.

Σήμερα έχεις καλλιτεχνικά απωθημένα; Κυνηγάς νέους ρόλους και συνεργασίες;

Είμαι από τους ανθρώπους που είμαι ανοιχτός στο καινούργιο που θα έρθει ότι και αν είναι αυτό διότι όταν κυνηγάς κάτι πολύ, συνήθως δεν σου πετυχαίνει. Γενικά είμαι χορτασμένος στη δουλειά μου καθώς έχω παίξει ρόλους που με έχουν ευχαριστήσει. Ένας ρόλος που με έχει σημαδέψει και τον οποίο θα έχω πάντα στην αγκαλιά μου είναι ο Μέλιος από το έργο “Ένα παιδί μετράει τ’ ‘άστρα” και σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω πολύ την Ειρήνη Ιακώβου που με εμπιστεύτηκε σε κάτι διαφορετικό όπως κάνει και την νέα σεζόν όπου θα ανεβάσουμε στο Θέατρο Ακροπόλ τη παράσταση “Ήμουν παιδί του 21” με τον Γιώργο Γιαννόπουλο στο ρόλο του Κολοκοτρώνη.

Αν ξεκινούσες σήμερα τη καριέρα σου με την τωρινή εμπειρία, θα έλεγες ότι θα άλλαζες κάποια πράγματα στη μέχρι τώρα πορεία σου τα οποία θα διαχειριζόσουν κάπως διαφορετικά;

Moυ αρέσει που μπήκα ουρανοκατέβατος στο χώρο, κάτι που έχω δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν σε διάφορες συνεντεύξεις. Δεν έγινα ηθοποιός από επιλογή. Είμαι ένας ηθοποιός που με τα βιώματα μου πατάω στη σκηνή ακολουθώντας συνεχώς το ένστικτο μου. Γνωρίζω ότι το συναίσθημα μου είναι δυνατό και πάντα ακούω προσεκτικά τους ανθρώπους γύρω μου και τον σκηνοθέτη μου και έτσι ταξιδεύει η ψυχή μου υποκριτικά πάνω στη σκηνή πολύ ωραία. Στα τόσα χρόνια πορείας μου και ακολουθώντας αυτή τη συνταγή, έχω κερδίσει και τους θεατές αλλά και οι ίδιοι εμένα τον ίδιο.

Σε απασχόλησε ποτέ το θέμα “μαρκίζα” και το που θα μπει το όνομα σου;

Θεωρώ ότι αυτά είναι θέματα που τα ρυθμίζει ο εκάστοτε παραγωγός και ο σκηνοθέτης μιας δουλειάς. Όταν κλείνονται οι δουλειές, γνωρίζεις ποιο ρόλο θα πάρεις. Όλοι οι ηθοποιοί αγχώνονται για τη μαρκίζα. Όποιος πει το αντίθετο, σίγουρα δεν λέει την αλήθεια. Το θέατρο είναι μια θάλασσα γεμάτη καρχαρίες τους οποίους πρέπει να αποφύγεις και να κολυμπήσεις για να βρεις το δικό σου λιμάνι. Καλό είναι να αυτοπροστατευόμαστε και να βάζουμε ένα όριο στη δουλειά που καλούμαστε να κάνουμε. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια διότι έρχεται η ίδια η δουλειά και βάζει τον καθένα στη θέση και στη ταμπέλα που είναι.

Σήμερα θα σε απασχολήσει περισσότερο η γνώμη του κόσμου που θα σε συναντήσει έξω ή η γνώμη των ανθρώπων του χώρου;

Για μένα πάνω απ’ όλα είναι ο άνθρωπος και μετά η τέχνη. Ποτέ η τέχνη δεν είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή μου. Πρώτα είχε ο άνθρωπος Θανάσης και να έχει την υγεία του, την ευγένεια, την καλημέρα του και μετά η τέχνη. Η τέχνη για μένα σημαίνει επάγγελμα για να μπορώ να επιβιώνω καθώς ήταν κάτι που το διάλεξα εγώ ο ίδιος.

Πάνω από την επαγγελματική μου ιδιότητα, οποιαδήποτε και αν ήταν αυτή πάντα έβαζα τον άνθρωπο Θανάση.

Εν έτη 2019 τι είναι αυτό που συνεχίζει να σε γοητεύει στη δουλειά σου;

Η ανταπόκριση και η αγάπη του κοινού για τον ηθοποιό είναι σπουδαίο πράγμα. Το να σου μιλάει ο άλλος για τις δουλειές σου και την όλη πορεία σου, το να σε θαυμάζει και να σου κάνει δώρα για σένα και για τους δικούς σου ανθρώπους είναι κάτι το μαγικό. Προχτές στο Θέατρο Παπάγου ήρθε μια γιαγιά η οποία μου είπε χαρακτηριστικά: “έχω να βγω πάνω από έξι μήνες έξω και ήρθα να σε δω χωρίς να ξέρω ποιο έργο παίζεις, απλά για να σε πάρω μια μεγάλη αγκαλιά”. Τότε κατάλαβα ότι η ίδια είχε βιώσει μια απώλεια στη ζωή της, χάνοντας έναν δικό της άνθρωπο και απίστευτα γεμάτος μέσα μου, την αγκάλιασα θερμά. Έπειτα από αυτό το περιστατικό, γύρισα σπίτι και το διηγήθηκα στη γυναίκα μου σκεπτόμενος το πόσο ευτυχισμένο σε κάνει αυτή η δουλειά.

Με τον ερχομό του γιου σου στη ζωή σου, τι είναι αυτό που άλλαξε στο τρόπο που βλέπεις τα πράγματα γύρω σου και στη δουλειά σου;

Ο γιος μου ο Ιερώνυμος και η γυναίκα μου η Κατερίνα όχι μόνο μου έχουν ομορφύνει την ζωή αλλά μου έχουν αλλάξει εντελώς την φιλοσοφία της. Όσες δόξες και αν βιώσεις και όσα χρήματα κερδίσεις, δεν είναι τίποτα μπροστά στην αγκαλιά και στο σ’ αγαπώ του γιου σου. Δεν υπάρχει τιμή αγοράς στο συναίσθημα.

Νιώθω τόσο δυνατός και ότι για πρώτη φορά έχω βγάλει τόσο δυνατές ρίζες. Νομίζω ότι πατάω πολύ δυνατά στη γη και δεν με κουνάει τίποτα πάρα τις όποιες αντιξοότητες και δυσκολίες που υπάρχουν γύρω μας. Από τότε που ήρθαν ο γιος μου και η γυναίκα μου στη ζωή μου, τα επαγγελματικά μου έχουν εξελιχθεί σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, κάτι που μου λέγανε πολλοί συνάδελφοι πριν κάνω την δική μου οικογένεια. Όταν έρχεται ένα παιδί, ωριμάζεις, γίνεσαι πιο συγκροτημένος και κοιτάς τα πράγματα πιο δημιουργικά. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι μετά τη δουλειά έχεις δυο τρυφερές αγκαλιές που θα σου δώσουν κουράγιο και δύναμη για την επόμενη ημέρα.

Σήμερα έχεις καλλιτεχνικά όνειρα για το μέλλον;

Θα ήθελα να πάει πολύ καλά ο Αρκάς διότι μιλάμε για ένα ξεχωριστό project το οποίο δεν περίμενα ότι θα έχει τόσο μεγάλη επιτυχία και ότι θα μπορούσε να σταθεί ισάξια δίπλα σε άλλες αθηναϊκές παραγωγές. Ο κόσμος έρχεται και σε βάζει στη θέση που σου αναλογεί διότι το ένστικτο του κοινού είναι μεγάλο και θα πρέπει να το εμπιστευόμαστε. Θέλω τον χειμώνα να πάει πολύ καλά η παράσταση που ετοιμάζουμε στο Ακροπόλ διότι αναφέρεται πάνω στην ιστορία του 1821 και το 2021 κλείνουμε διακόσια χρόνια από την Ελληνική επανάσταση. Μαζί με την Ειρήνη Ιακώβου μαθαίνω όλη την ιστορία αυτής της εποχής την οποία δεν γνώριζα σε μεγάλο βαθμό, μελετάω νέα πράγματα πάνω στη δουλειά μου και θα βρίσκομαι με έναν αξιόλογο θίασο επί σκηνής.

Την χειμερινή σεζόν θα βρίσκομαι στην Όμορφη Πόλη στο έργο του Μίκυ Θεοδωράκη συνεχίζοντας την συνεργασία μου με τον Γιώργο Βάλαρη με τον οποίο γνωριζόμαστε χρόνια και πάντα θα τον ευχαριστώ διότι με στηρίζει και μου χαρίζει πολύ όμορφους ρόλους σε κάθε δουλειά. Τον εκτιμώ πολύ ως άνθρωπο και χαίρομαι κάθε φορά που δουλεύω μαζί του. Τέλος γίνονται συζητήσεις για να συνεχιστεί ο Αρκάς και την χειμερινή σεζόν αλλά ακόμα δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο.

Author: ΠΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *