13/07/2020

CheckinArt

art & culture magazine

ΣΙΜΟΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΟΠΟΥΛΟΣ:”Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ”

Πολυπράγμων, δημιουργικός και απόλυτα αφοσιωμένος κάθε φορά σε αυτό που κάνει.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Ο Σίμος Κυπαρισσόπουλος με αφορμή την επιστροφή του Micro μ Festival το φετινό φθινόπωρο, μίλησε στο Checkinart και στον Πάνο Σταματόπουλο για το πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης, για την πορεία του ελληνικού κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια αλλά και για το τι ξεχωρίζει ως θεατής σε μια ταινία που θα παρακολουθήσει.

Τι θα παρακολουθήσει ο κόσμος φέτος στο Micro M Festival; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για τη φετινή διοργάνωση;

Το Micro μ Festival έχει μεγαλώσει αρκετά (είμαστε πλέον στην 9η διοργάνωση) οπότε έχει προσθέσει πολλά πράγματα στο πρόγραμμά του. Ήδη από πέρσι, εκτός από το διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ που απαρτίζεται από Έλληνες δημιουργούς, έχει προστεθεί και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Οπότε, για μια ακόμα χρονιά, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει την δουλειά τόσο των Ελλήνων όσο και των ξένων δημιουργών. Η προβολή του διαγωνιστικού θα γίνει στις 12/10 ταυτόχρονα σε 12 Πόλεις και το κοινό μέσω της ψηφοφορίας θα μας υποδείξει ποίοι θα είναι οι τρεις σκηνοθέτες που θα πάρουν τα έπαθλα. Επιπλέον, στα πλαίσια της φετινής μας θεματικής, που φέρει τον τίτλο «Micro Future: Η Τεχνολογία του Αύριο», θα διοργανωθούν διάφορες παράλληλες δράσεις που θα ανακοινωθούν επίσημα συντόμως. Τέλος φέτος θα εγκαινιάσουμε μία νέα ενότητα. Στόχος της νέας αυτής δράσης είναι η ανάδειξη της δημιουργικής πορείας των σκηνοθετών, που το κοινό γνώρισε τα προηγούμενα χρόνια μέσω του Micro μ. Πιο συγκεκριμένα τη μία μέρα του φεστιβάλ να προβάλουμε ταινίες μεγάλου μήκους 2 σκηνοθετών που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια στο ΜμF. Πιο συγκεκριμένα, το κοινό της Αθήνας θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει στις 10 Οκτωβρίου 2019 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τις μεγάλου μήκους ταινίες “Βουράτε Γειτόνοι” και “Nocturne” των Στάμου Τσάμη και Κωνσταντή Φραγκόπουλου αντίστοιχα. Μαζί με τις μεγάλου μήκους, θα προβληθούν και οι ταινίες μικρού μήκους που είχαν παρουσιάσει οι δημιουργοί στις διοργανώσεις του IMMF.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η μεγαλύτερη προσδοκία μας είναι να καταφέρουμε να αναδείξουμε την καλλιτεχνική αξία μιας ταινίας μικρού μήκους σε όλο και μεγαλύτερο κοινό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Τα τελευταία χρόνια πολλοί υποστηρίζουν ότι το κομμάτι του ελληνικού σινεμά έχει χάσει τελείως την αίγλη του αλλά και την εμπορική – καλλιτεχνική του θέση. Θεωρείτε ότι προβάλλονται αξιόλογες ελληνικές παραγωγές εν μέσω κρίσης;

Εν καιρώ οικονομικής κρίσης, είναι πολύ πιο δύσκολο να δημιουργηθεί μια ταινία (μικρού ή μεγάλου μήκους) με τους οικονομικούς πόρους που παρέχονται στην τέχνη να είναι πενιχροί ή και ανύπαρκτοι. Ωστόσο, παρατηρώ πως αυτό δεν είναι κάτι που ρίχνει το καλλιτεχνικό επίπεδο του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Αναπόφευκτα, σε κάθε μορφή τέχνης, υπάρχουν αξιόλογες δημιουργίες και οι λιγότερο καλές. Αυτό δεν έχει να κάνει πάντα με την οικονομική κατάσταση της εκάστοτε χώρας. Οπότε, θεωρώ πως παρότι η Ελλάδα περνάει μια δύσκολη οικονομικά κατάσταση, ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος έχει μια ενδιαφέρουσα καλλιτεχνική αισθητική, ενώ εμπορικά νομίζω πως βαδίζει αρκετά καλά για την εποχή.

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζετε σε μια ταινία ως θεατής;

Όντας ηθοποιός, σίγουρα θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον η υποκριτική ικανότητα των ηθοποιών. Όμως, δεν μπορώ να απομονώσω ένα μόνο στοιχείο της γιατί η άποψή μου δεν θα είναι πλήρης. Επομένως, προσπαθώ να παρατηρώ όσο καλύτερα μπορώ όλα τα τεχνικά μέρη μιας ταινίας.

Εν έτη 2019 τι είναι αυτό που συνεχίζετε να αγαπάτε στη δουλειά σας με τις σημερινές συνθήκες στο επάγγελμα; Είναι εύκολος ο βιοπορισμός μέσω της τέχνης;

Η σχέση τέχνης – χρήματος δεν είναι πάντα πετυχημένη. Δεν είναι, όμως, παράγοντας που με αποτρέπει από το να κάνω αυτό που αγαπώ. Ο κινηματογράφος ήταν κάτι που μου άρεσε πάντα, γι’ αυτό και θέλησα να ασχοληθώ με αυτόν, ανεξάρτητα με το αν θα έβγαζα τα πολλά λεφτά ή όχι. Στην συνέχεια, η δημιουργία του φεστιβάλ ήταν κάτι σαν ανάγκη που έπρεπε να εκφράσω. Ήθελα από τη μία να δώσω την ευκαιρία σε πολλές επαρχιακές πόλεις (και μεγαλουπόλεις) να έρθουν σε επαφή με την ταινία μικρού μήκους και να την αγαπήσουν όσο εγώ, από την άλλη να δημιουργήσω της προϋποθέσεις εκείνες ώστε ο Έλληνας κινηματογραφιστής να δημιουργήσει με καλύτερες συνθήκες, για αυτό και το οποίο βραβείο έχει δοθεί όλα αυτά τα χρόνια μέσω του ΜμF αφορά σε παροχές για την επόμενη παράγωγη του εκάστοτε νικητή.

Σήμερα διακρίνετε νέα ταλέντα και μυαλά στο επάγγελμα; γίνονται πρόχειρες παραγωγές για την ευκολία των πραγμάτων;

Φυσικά και υπάρχουν νέοι ταλαντούχοι δημιουργοί, με την δική τους κινηματογραφική ταυτότητα, που πρέπει να αναδεικνύονται. Αυτός είναι και ο κύριος στόχος του Micro μ. Όσο για την προχειρότητα, υπάρχουν παραγωγές που γίνονται πολύ πρόχειρα, χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία από πίσω. Οι λόγοι που μπορεί να κρύβονται πίσω από μια πρόχειρη παραγωγή είναι αρκετοί. Ίσως να είναι η ευκολία ή το μικρό budget του σκηνοθέτη.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ