Thu. Dec 2nd, 2021
Rate this post

«Να μπορείτε να ξεχωρίζεται τα αστέρια και το άπειρο εκεί ψηλά. Τότε η ζωή φαίνεται σχεδόν μαγευτική. “

Vincent Van Gogh

Η ιστορία μας πηγαίνει στην ηλικία των δεκαέξι, το 1869, ο Van Gogh ξεκίνησε τη μαθητεία ζωγραφικής του με τον διεθνούς φήμης Goupil & Cie. Στην ηλικία των 23, στο Παρίσι το 1876, ο Van Gogh απολύθηκε από την εταιρεία. Πέρασε τα επόμενα πέντε χρόνια ως απογοητευμένος περιπλανώμενος  σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης. Το 1881, ο Βίνσεντ επέστρεψε τελικά στο σπίτι και έζησε με τους γονείς του. Σε αυτό το σημείο, ο μικρότερος αδερφός του Βαν Γκογκ και ο πλησιέστερος αδελφός του, ο Τεό Βαν Γκογκ, είχε επίσης αρχίσει να εργάζονται για την Goupil & Cie, αλλά σε αντίθεση με τον Vincent, είχε ανέβει σε εξέχουσα θέση στη διοίκηση και άρχισε να στηρίζει οικονομικά τον μεγαλύτερο αδερφό του, στέλνοντας χρήματα στο σπίτι από το Παρίσι. Με έναν συνδυασμό ενοχής και ευγνωμοσύνης που βγαίνει μέσα στον Βίνσεντ, ορκίστηκε να επιστρέψει στον αδελφό του τα κέρδη της τέχνης του. Έστειλε τους πίνακες στο Theo για να πουλήσει, αλλά το παρισινό κοινό τους απέρριψε και δεν προέκυψαν τέτοια κέρδη. Πολλοί πιστεύουν ότι από αυτην την συνεργασία άρχισε να αναδεύεται και η ιδιοφυΐα του έργου του .

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Εκείνη τη στιγμή, το στυλ του ήρθε στο προσκήνιο. Οι εμβληματικές σύντομες πινελιές του άρχισαν να κυριαρχούν στα έργα του, και στον καμβά του βρέθηκαν  αυθεντικά χρώματα του καλοκαιριού. Μετά ακολούθησε η αποτυχία. Στα τέλη του 1888, ταχυδρόμησε το αυτί του σεναν υπάλληλο sexshop. Πέρασε τον επόμενο χρόνο σε ψυχιατρικό νοσοκομείο, όπου παρήγαγε εκεί το μεγαλύτερο μέρος των μεγάλων έργων του. Το Starry Night απεικονίζει τη θέα από ένα παράθυρο του ασύλου, όπου βρισκόταν δίπλα στο καβαλέτο του.

Απορρόφησε την ομορφιά μιας γαλήνιας ημέρας σαν σφουγγάρι και την έβαλε με μια σχιζοφρενική βουτιά σε καμβά, φωτίζοντας τα αστέρια στον στροβιλισμό των σύννεφων σαν να απομακρύνθηκαν οι ήλιοι από τους ουρανούς σε μετάξι .  Αυτή η ζωγραφική με τη νύχτα να φαντάζει φωτεινότερη από τη λαμπρότητα της ημέρας,  με πινελιές ατίθασες χρωματισμένες σαν τις όμορφες αλλά πυρετώδεις σκέψεις ενός ασθενούς ασύλου, σε αντίθεση με την τέχνη του ανθρώπου που απολαμβάνει τη μαγεία του Νύχτα. Η έννοια μιας προβληματικής μεγαλοφυίας τραγικά μη αναγνωρισμένη στην εποχή του ξεπέρασε την έννοια της ιδιοφυΐας με προβλήματα των οποίων οι περιστάσεις απέκλεισαν την αναγνώριση του.

Μέχρι το 1890, μετά την παραγωγική του χρονιά στο νοσοκομείο, άρχισε αργά να αναγνωρίζεται. Ωστόσο, λίγο μετά την περιστασιακή ανάληψη της εκτίμησης της δουλειάς του, ο αδερφός του αποφάσισε ότι θα αφήσει την άνετη θέση του και θα ξεκινήσει μια δική του επιχείρηση. Για χρόνια ο Βίνσεντ ήταν καταθλιπτικός για να είναι οικονομικό βάρος για τον μικρότερο αδερφό του, και τώρα αυτή η ανησυχία επιδεινώθηκε ξαφνικά. Σε μια ζωή γεμάτη από ανοησία και ατυχία, αυτό ήταν το χτύπημα που έσπασε τη βούληση του Βίνσεντ και, σε ηλικία 37 ετών, το 1890, αυτοπυροβολήθηκε και μετά απο λίγο πέθανε στα  χέρια των αγαπημένων του αδελφών στις 29 Ιουλίου, αφήνοντας πίσω του σχεδόν 1300 έργα τέχνης σε χαρτί και περισσότερους από 850 πίνακες συνολικά. Ή τουλάχιστον αυτή είναι η ιστορία που απεικονίζεται στο κλασικό μυθιστόρημα του Ίρβινγκ Στόουν, το οποίο μεταφέρθηκε στην ταινία και πέρασε στη συνέχεια  ως αποδεκτή ιστορία.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι πολύ πιο μυστηριώδης, και ευτυχώς, είναι γεμάτη με πολύ περισσότερη ελπίδα και ανθρωπότητα. Το έργο των βιογράφων Steven Naifeh και Gregory White-Smith αποκάλυψε πολλές διαφορές στην ιστορία των τελευταίων ημερών του. Παραδοσιακά η ιστορία ήταν ότι περπάτησε στην πόλη ένα πρωί με το καβαλέτο και τον εξοπλισμό ζωγραφικής στο χέρι του.  Άρχισε να εργάζεται σε ένα χωράφι προτού αποφασίσει ότι είχε αρκετά και πυροβολήθηκε στην καρδιά του,  περπατούσε και γυρνούσε πίσω στην πόλη μόνο και μόνο για να πεθάνει στο κρεβάτι ως αποτέλεσμα της αυτοκτονίας του.

By Giorgos Nikolaidis

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ. ΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΓΙΑΤΙ Η ΤΕΧΝΗ ΟΣΟ ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΠΑΝΤΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. "Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας βοηθάει να ανακαλύψουμε την αλήθεια." Πάμπλο Πικάσο. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΔΕΙXNEΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΔΙΑΒΟΥΜΕ ΜΕ ΛΑΧΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ - CheckinArt.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ