06/05/2021

CheckinArt

art & culture magazine

Θεώνη Βαχλιώτη. Η άγνωστη ενδυματολόγος και η μοναδική ελληνίδα που κέρδισε Όσκαρ.

Κάποτε μια ηθοποιός προσπαθούσε να μου εξηγήσει για το ότι δεν φοράει ροζ. Της είπα, λοιπόν, μην το φοράς σπίτι, γλυκιά μου. Αυτό είναι το θέατρο. ” Πρέπει να τους αντιμετωπίζεις με χιούμορ. Εάν δεν μπορείτε να αγαπήσετε τους ηθοποιούς, δε μπορείτε να είστε σχεδιαστής κοστουμιών (ενδυματολόγος).

Theoni V. Aldredge ή Θεώνη Βαχλιώτη(1922–2011)

Η Theoni V. Aldredge γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1922 στη Θεσσαλονίκη, ως Θεώνη Αθανασίου. Ήταν σχεδιαστής κοστουμιών και διακοσμητής σκηνικών, γνωστή για τις μεγάλες ταινίες Addams (1993), The Great Gatsby (1974) και Ghostbusters (1984). Παντρεύτηκε τον Tom Aldredge. Πέθανε στις 21 Ιανουαρίου 2011 στο Στάμφορντ του Κονέκτικατ των ΗΠΑ.

google.com, pub-6873176564829315, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Η Θεώνη ήταν μια από τις πολυβραβευμένες ενδυματολόγους του αμερικανικού θεάτρου. Έλαβε τρία βραβεία Tony (“Annie”, 1977, “Barnum”,1980, και “La Cage aux Folles”, 1984), καθώς και 11 υποψηφιότητες για βραβείο Tony με τρομερές παραγωγές όπως: «Ο δικηγόρος του διαβόλου», 1961, “A Chorus Line”, 1976,  “42nd Street”, 1981, και “Dreamgirls”, 1982. Τιμήθηκε πολλές φορές με τα βραβεία Drama Desk καθώς και άλλα θεατρικά γκρουπ. Το 2002 έλαβε το βραβείο “Irene Sharaff” για όσα είχε πετύχει στην καριέρα της, από το Theatre Development Fund.

Της άρεσε να δουλεύει στις ταινίες της Μελίνας με την οποία ήταν πολυ φίλες.

Η πρώτη της δουλειά στο Broadway ήταν στο “Sweet Bird of Youth” το 1959, με πρωταγωνίστρια την Geraldine Page.

Σπούδασε επίσης στο Goodman School of Drama στο Σικάγο του Ιλλινόις.

Αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολλέγιο στην Αθήνα το 1949 και ακολούθησε το θέατρο σαν καριέρα.

Συμμετείχε σε 42 ταινίες, απο τη Στέλλα 1955 μέχρι το “Κάρι 2: Η μανία “1999.

Προτάθηκε 3 φορές για το Όσκαρ Ενδυματολογίας – Κέρδισε το ένα στο “Υπέροχος Γκάτσμπυ” το 1974. Οι άλλες δύο υποψηφιότητες ήτα για το “Ποτέ την Κυριακή” 1961 και τη “Φαίδρα”1963.

Έλεγε :

Άν είστε σχεδιαστής κοστουμιών στο Broadway, δεν αναλαμβάνετε μια παράσταση. Αυτό που κάνετε είναι να τη βελτιώσετε, γιατί τα κοστούμια είναι εκεί για να εξυπηρετήσουν το όραμα ενός παραγωγού, την άποψη του σκηνοθέτη και το πιο σημαντικό, την άνεση ενός ηθοποιού. Για μένα, ο καλός σχεδιασμός είναι ο σχεδιασμός που δεν υπάρχει.

Όταν ήμουν ενδυματολόγος στην Geraldine Page έφτιαξα τρία ρούχα για τον Gerry – ένα νυχτικό, μια ρόμπα και ένα βραδινό φόρεμα με μπλε χάντρες με ανοιχτόχρωμο μπροστινό μέρος . Λοιπόν, είχα τον Tennessee Williams να γράφει, την Geraldine Page και τον Paul Newman να παίζουν και σκέφτηκα «Μετά απο εδώ τι κάνω?»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ