ΠΡΕΜΙΕΡΑ :”Η ΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ” στο ΚΙΒΩΤΟΣ- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ – ΚΡΙΤΙΚΗ – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Την Πέμπτη 26 Ιαν. 2017 δόθηκε η πρεμιέρα του έργου Η ΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ στο Θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ που βασίζεται στην ομώνυμη αισθηματική νουβέλα του Γιάννη Μαρή.

Λίγα λόγια για το έργο

Ένιωσα να με διαπερνά ένα ρίγος καθώς περίμενα να ξεκινήσει η παράσταση και άκουγα τη γλυκειά φωνή της Ελίζας Μαρέλλι να τραγουδά…¨ηρθες σαν την ‘Ανοιξηκαι μού φερες αυτό που καρτερούσα…και μόλις ανάψανε τα φώτα και εμφανίστηκαν οι ηθοποιοί άρχισα να ταξιδεύω πίσω στη δεκαετία του 50, στην ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής και να απολαμβάνω αυτό το ταξίδι στο χρόνο με την περίτεχνη πέννα του Γιάννη Μαρή. Το μοναδικό αισθηματικό θρίλερ που έγραψε ο συγγραφέας και δημοσιεύτηκε σε ογδόντα συνέχειες στην εφημερίδα “Ακρόπολις” το 1962. Η ηρωίδα του η Λιάνα Περέζ είναι μια  θανατηφόρα ωραία γυναίκα, Ελληνίδα με ξένο  επίθετο, που της χαρίζει επιπλέον μυστήριο, επιστρέφει μετά τον θάνατο του άνδρα της στην Ελλάδα με έναν σκοπό: την εκδίκηση για το θάνατο του πατέρα της που το βίωσε μικρή.  Στην προσπάθειά της να εκδικηθεί τέσσερις επιχειρηματίες που κατέστρεψαν οικονομικά τον αγαπημένο πατέρα της και τον οδήγησαν στην αυτοκτονία, έχει πάρει μια σκληρή απόφαση, να ξεγράψει πριν από όλους και όλα τον εαυτό της, τα αισθήματά της, την ίδια της τη ζωή, βάζοντας ως στόχο της ζωής της την εκδίκηση…η “μοιραία” αυτή γυναίκα  πέφτει τελικά θύμα του ίδιου της του σχεδίου.

Κριτική

Τα καταπληκτικά σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη λιτά και όσα πρέπει στο ύφος της εποχής, οι εικαστικές παρεμβάσεις των Έλενα Παπαδημητρίου και Βασίλη Πέρρου δίνουν μια ιδιαίτερη γοητεία στη σκηνή καθώς επίσης ο για μένα ιδιαίτερα καλλιτεχνικά σχεδιασμένος και προσεγμένος ατμοσφαιρικός φωτισμός του σχεδιασμένος απο τον Αλέξανδρο Αλεξάνδρου, καταφέρνουν να σε βάλουν αμέσως στην εποχή και στο ύφος του συγγραφέα. Έρχονται και οι ηθοποιοί που γεμίζουν με δράση το περίτεχνα διαμορφωμένο και υλοποιημένο στόρυ απο την Σκηνοθέτιδα Φρόσω Λύτρα και όλο θέαμα ξετυλιγεται μπροστά σου γεμάτο πλοκή δράση και μια Λίνα Σάκκα βγαλμένη απο τα παλιά, αισθησιακή, υπέροχη, ομορφότερη όσο ποτέ. Ο ρόλος της ταιριάζει γάντι θα έλεγα…μια femme fatale μια θανάσιμη γυναίκα.Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της εποχής εποχής, το τσίγαρο, η τότε κοινωνική απελευθέρωση, είναι το στοιχείο που έντονα υπάρχει σε όλο το έργο και με τον ειδικό φωτισμό κυριαρχεί και δημιουργεί το μυστήριο. Τα σκηνοθετικά ευρήματα στις μεταβάσεις του χρόνου έξυπνα με εικόνες και δράσεις χωρίς πολλά λόγια. Η αφήγηση του Όθωνα Μεταξά με την ωραία φωνη του, σε κομμάτια του κειμένου του έργου καθοριστικά για την εξέλιξη της υπόθεσης. Ένα σκηνικό 2 επιπέδων που  εκμεταλλεύεται καλλιτεχνικά η Φρόσω Λύτρα και το γεμίζει με εικόνες παντού.  Ο έλληνας Κόναν Ντόυλ και η Black Mamba του Kill Bill σε ένα έργο σε μια παράσταση. Υπέροχος και πρωτοπόρος Γιάννης Μαρής, υπέροχη Φρόσω Λύτρα, πολύ καλή μουσική και πολύ καλές ερμηνείες. Νομίζω η επιτυχία αυτής της παράστασης είναι ότι όλα είναι αποτέλεσμα μιας άκρως επαγγελματικής δουλειάς.

Μου άρεσε πολύ.

 

Μετά την παράσταση στην συνέντευξη τύπου μας μίλησαν οι συντελεστές:

ΦΡΟΣΩ ΛΥΤΡΑ – Θεατρική Μεταφορά – Σκηνοθεσία

  • Πώς σκεφτήκατε να μεταφέρεται ένα πολυδιαβασμένο αισθηματικό θρίλερ στο θεατρικό σανίδι?

Είναι το μοναδικό αισθηματικό θρίλερ του Γιάννη Μαρή. Ήμουν στη Θεσσαλονίκη και πήρα το βιβλίο να το διαβάσω χαλαρώνοντας στις διακοπές μου, και εφνιδιάστηκα, αμέσως άρχισαν να μου δημιουργούνται εικόνες, μου γεννήθηκε η επιθυμία να το ανεβάσω στη σκηνή. Άρχισα αμέσως να το διασκεύαζω και μέσα σε τρείς μήνες τέλειωσα τη διασκευή και έφτιαξα την… “Περέζ” μου.

  • Οι εκπληκτικές εικόνες που δημιουργήσατε στη σκηνή ήταν αυτό το αποτέλεσμα ή ήρθαν αυθόρμητα?

Τό έργο μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια πολύ έντονα, νοσταλγία απο ΒΕΝΤΕΤΑ , ΡΟΜΑΝΤΣΟ που διαβάζανε οι μανάδες μας και ήθελα να το ζωντανέψω κάπως έτσι. Με στοιχεία της δεκαετίας του 50 απο film noire και με όλη αυτή τη γοητεία της εποχής.

  • Νομίζω τα καταφέρατε με τον καταπληκτικό ατμοσφαιρικό φωτισμό και τα κουστούμια. 

Έχω καταπληκτικούς συνεργάτες, οι ΝΑΑΝ απαρτίζεται απο φοβερούς συντελεστές όπως τον Μανόλη Παντελιδάκη που κάνει τα σκηνικά, εικαστικούς καλλιτέχνες όπως ο Στέλιος Γαβαλάς, ο Βασίλης Πέρρος, η Έλενα παπαδημητρίου, η μουσική είναι πρωτότυπη των DNA , ο Αχ. Χαρίτος που επιμελήθηκε τις φωτογραφίες και το μακιγιάζ και ο Νίκος Χαρλαύτης που έκανε τα φοβερά κουστούμια της παραστασης.

ΛΙΝΑ ΣΑΚΚΑ

  • Πείτε μας δύο λόγια για το ρόλο σας.

Είναι ένας ρόλος που έχει πολύ ενδιαφέρον για μένα, γιατί πραγματικά είναι έξω απο τη δική μου ιδιοσυγκρασία και χαίρομαι που μου έχει δωθεί η ευκαιρία να κάνω κάτι διαφορετικό.

  • Ο ρόλος της μοιραίας, εκδικητικής γυναίκας είναι κόντρα ρόλος ή ταυτίζεστε?

Όχι δεν ταυτίζομαι, έχω φαντασιωθεί ότι κάποια στιγμή έχω πεί σε κάποιον ότι  τώρα πρέπει να μου το πληρώσεις, αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ. Αναγνωρίζω αμέσως μια κατάσταση και άν δεν αξίζει φεύγω, δε θα μπώ σε μια κατάσταση εκδίκησης.

  • Έχετε μπλέξει στον ιστό σας κάποιον άνδρα?

Ποτέ, είμαι πολύ καλό παιδί δεν κάνω…τέτοια πράγματα.

  • Είπατε πρόσφατα όταν χωρίσατε ότι είναι καλύτερο να είσαστε χωριστά, παρά να το κυνηγήσετε και να μη γίνει τίποτε, ισχύει?

Είμαι πάρα πολύ τυχερή που έχω τον γιό μου και μια καταπληκτική σχέση με τον πατέρα του. Ο γιός μου είναι το πιο σπουδαίο κομμάτι μέσα σου. Ο Μάριος έιναι καταπληκτικό παιδί, προχωράει με δικά του βήματα τώρα πια στο σχολείο και στην οικογένεια μας.

  • Αυτό το διάστημα που αφιερωθήκατε στο παιδί σας και λείψατε απο το θέατρο, φοβηθήκατε ότι θα μείνετε “έξω” απ’ τα πράγματα?

Πρίν έρθει το παιδί, εργάσθηκα 18 περίπου χρόνια χωρίς διακοπή. Την απόλαυσα τη δουλειά μου, με πολλές τηλεοπτικές σειρές  και θεατρικές παραστάσεις οπότε δεν ένιωθα ότι θα μου λείψει η δουλειά.

ΟΘΩΝΑΣ ΜΕΤΑΞΑΣ

  • Εσείς ενσαρκώνεται τον ίδιο τόν συγγραφέα, πέστε μας γιά τον ιδιαίτερο αυτό ρόλο.

Παίζω στο ρόλο το ίδιο το Γιάννη Μαρή, ο οποίος αφηγείται την ιστορία που έχει γράψει ο ίδιος.

  • Έχουν περάσει μοιραίες γυναίκες απο τη ζωή σας?

Τόσο πολύ μοιραίες όχι. Δεν επιτρέπω να μπούνε στη ζωή μου γυναίκες – αράχνες.

  • Είστε ο άνδρας που θέλει να νιώσει τον έρωτα μέχρι το τέλος, με οποιδήποτε κόστος?

Τον έρωτα μπορείς να τον νιώσεις με ένταση χωρίς να είναι απαραίτητα αυτοκαταστροφικός.

  • Έχετε μπλέξει σε έναν αυτοκαταστροφικό έρωτα?

Ναι. Μέσα απο αυτούς τους έρωτες γνωρίζεις και τα όρια σου.

  • Το τραγούδι είναι στοιχείο της παρουσίας σας?

Ήμουν στο passport, τώρα τραγουδάω εδώ στο ΚΙΒΩΤΟΣ και κοντά στο πάσχα θα ξανακάνω μερικές εμφανίσεις.

 

Έγραψε ο Γιώργος Νικολαΐδης

Related posts

Leave a Comment