Ο φωτογράφος Peter Caton φωτογράφισε τις καταστροφικές πλημμύρες στο Νότιο Σουδάν στη Βόρεια Αφρική σε τρία ταξίδια που διήρκησαν περισσότερο από ένα χρόνο. Εκεί, οικογένειες βρίσκονται να περπατούν μέσα από κροκόδειλους στα βρώμικα νερά για να βρουν φυτά όπως άγρια νούφαρα για να φάνε καθώς οι καλλιέργειές τους έχουν καταστραφεί από πλημμύρες τριών ετών.

Ο ανθρωπιστής φωτογράφος Peter Caton βρισκόταν σε μια εκκλησία στο Ηνωμένο Βασίλειο όταν σε μια προσευχή ρώτησε πού μπορεί ναβοηθήσει καλύτερα με τη φωτογραφική μηχανή του.
«Το επόμενο λεπτό, άνοιξα το βιβλίο ύμνων μου και υπήρχε μια μικρή σημαία του Νοτίου Σουδάν», λέει ο Caton στο PetaPixel. «Ήταν ένα τεράστιο σοκ.»
Μια ανεξάρτητη εργασία βρήκε τον Caton δίπλα στην Κένυα όταν ο COVID-19 έπληξε ξαφνικά την Αφρική και τον υπόλοιπο κόσμο. Κατέληξε κολλημένος σε ένα σπίτι στην Κένυα για έξι μήνες και η καριέρα του ως ελεύθερος επαγγελματίας σταμάτησε. Αναρωτιόνταν από πού θα βρει την επόμενη δουλειά του, οι άνθρωποι ξαφνικά, από το πουθενά, άρχισαν να ζητούν από τον Caton να εργαστεί στο Νότιο Σουδάν.
Έλαβε μια αποστολή να καλύψει τη χώρα από την Action Against Hunger, μια οργάνωση με έδρα τη Γαλλία που μάχεται την παγκόσμια πείνα από το 1979. Βοηθά υποσιτισμένα παιδιά και παρέχει στις κοινότητες πρόσβαση σε ασφαλές νερό.
Η κάλυψη της πλημμύρας στο Νότιο Σουδάν δεν είχε αρχικά προγραμματιστεί ως μέρος του ταξιδιού, αλλά όταν ο διευθυντής χώρας του οργανισμού επέστρεψε από ένα ταξίδι για να ερευνήσει τις πλημμύρες, προέτρεψε τον φωτογράφο να καλύψει αμέσως το θέμα.

«Τραβάω χρησιμοποιώντας μια Hasselblad H5D-50C, μια πολύ μη πρακτική κάμερα για να την πάρω στις πλημμύρες», λέει ο Caton. «Είναι βαρειά, στιβαρή και σίγουρα δεν θα επιπλέει! Ωστόσο, νομίζω ότι είναι η Hasselblad που κάνει τη σειρά τόσο δυνατή. Ρίσκαρα με την κάμερά μου όλη την ώρα, συχνά τραβούσα ενώ κρατούσα το σώμα της κάμερας στην παλάμη του χεριού μου. Με αυτόν τον τρόπο, ήξερα ότι όταν το νερό άγγιζε το πίσω μέρος του χεριού μου, ήμουν στα όριά μου».
Το να διατηρείς καθαρή την κάμερα και τον αισθητήρα του ήταν μια πρόκληση, καθώς κάθε είδους βρωμιά και σκουπίδια έμπαιναν συνεχώς σε κάθε πτυχή και χαραμάδα.
«Καθαρίζω [την κάμερά μου] με το χέρι στην αρχή κάθε μέρας και μετά την αφήνω καθώς δεν θέλω να εκθέσω τον αισθητήρα μου σε κανένα είδος βρωμιάς από το περιβάλλον», λέει ο Caton.
πηγή: PetaPixel