Το Instagram έχει προσελκύσει ένα δισεκατομμύριο χρήστες από τότε που κυκλοφόρησε το 2010. Τώρα, οι ιδρυτές του αποχώρησαν από την εταιρεία. Νέος ιδιοκτήτης η Meta Platforms, πρώην Facebook, Inc., είναι ένας αμερικανικός πολυεθνικός τεχνολογικός όμιλος με έδρα το Μένλο Πάρκ της Καλιφόρνια. Η εταιρεία ελέγχει το Facebook, το Instagram και το WhatsApp, μεταξύ άλλων προϊόντων και υπηρεσιών. Η Meta Platforms είναι μια από τις εταιρίες με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο.
Ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger δημιουργοί και πρωτεργάτες στην ταχεία άνοδο της εφαρμογής. Τι έκανε όμως την ιδέα τους τόσο επιτυχημένη; Και πώς συνέχισε να αναπτύσσεται;
Η ιστορία ξεκινά με την εικόνα ενός σκύλου.
Η φωτογραφία του Kevin Systrom με έναν αδέσποτο σκύλο που κάθεται κοντά σε μια καντίνα με τάκος στο Μεξικό είναι η πρώτη εικόνα που κοινοποιήθηκε ποτέ στο Instagram.
«Αν ήξερα ότι θα ήταν η πρώτη φωτογραφία στο Instagram, θα προσπαθούσα λίγο περισσότερο», είπε αργότερα ο κύριος Systrom στην Daily Telegraph.
Η ζεστή αυτή εικόνα -η οποία άρεσε σε πάνω από 93.000 φορές- ήταν το αποκορύφωμα μιας ιδέας που δημιούργησε με τον Μάικ Κρίγκερ, τον οποίο γνώρισε όταν σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.
Το ζευγάρι εμπνεύστηκε από την κοινή τους αγάπη για την τεχνολογία και τη φωτογραφία και αφού εγκατέλειψαν μια πρωτότυπη εφαρμογή, ξεκίνησαν το Instagram ως έναν απλό τρόπο για να μοιράζονται όμορφες, επεξεργασμένες, φωτογραφίες.
Από τότε μέσα σε δύο χρόνια περισσότεροι από 50 εκατομμύρια χρήστες είχαν εγγραφεί στην εφαρμογή και το 2012 αγοράστηκε από το Facebook για 1 δισεκατομμύριο δολάρια (760 εκατομμύρια £).
Η αδιάκοπη ανάπτυξή της συνεχίστηκε από έτος σε έτος και, τον Ιούνιο, ο κ. Systrom αποκάλυψε ότι η εφαρμογή είχε φτάσει το ένα δισεκατομμύριο χρήστες.
Συνέχισε να εξελίσσεται, εισάγοντας μια σειρά από χαρακτηριστικά που έχουν προσελκύσει νέους χρήστες και άλλαξαν τον τρόπο που το χρησιμοποιούν οι άνθρωποι.
Η ανάρτηση της Kylie Jenner που δείχνει την κόρη της Stormi, είναι η πιο δημοφιλής φωτογραφία όλων των εποχών.
Η πιο σημαντική αλλαγή του ήταν η εισαγωγή των Ιστοριών, που επιτρέπει στους ανθρώπους να δημοσιεύουν και να παρακολουθούν προσωρινά βίντεο. Εισήγαγε επίσης μια σειρά από εφέ που κάνουν πιο ενδιαφέρουσα την ανάρτηση.
Και τα δύο ήταν χαρακτηριστικά που εισήγαγε πρώτος ο ανταγωνιστής του Snapchat – και οι ειδικοί λένε ότι η εισαγωγή τους ήταν μια έξυπνη κίνηση.
«Το Instagram τα κατάφερε καλά παίρνοντας έξυπνα τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τους αντιπάλους, αποφεύγοντας τα κακά», λέει η κ. Gibbons. “Αλλά το βασικό προϊόν φαίνεται σαν να έχει παραμείνει σχετικά αμετάβλητο, κάτι που είναι εξαιρετικό για τους χρήστες.”